Gå til innhold

Hvilken hendelse har påvirket ditt liv?

Sk!ppy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg fikk diabetes type 1 i januar 2008. Det kom som ett lite sjokk, men det gikk fint. Det kommer til å følge meg resten av livet på godt og vondt. Det viktigeste er motivasjon, uten motivasjon så hadde det ikke gått så bra tror jeg :tease:

Endret av svenny000
Lenke til kommentar

Da jeg tok valget om å søke meg som lærling i forsvaret. Har hatt to fantastiske år, utviklet meg mye, møtt mange folk, og har fått vennskap som kommer til å vare lenge!

Lyder bra for meg som skal inn som lærling der i år. :)

Lenke til kommentar

Det kommer til å følge meg resten av livet på godt

Hvordan?

Diabetes type 1 er noe man ikke kan bli kvitt. Det er en sykdom som gjør at jeg er må tilføre insulin. Jeg bruker insulinpumpe for å holde det i sjakk. Så det er da på godt og vondt. Men det finnst verre ting enn Diabetes :thumbup:

Lenke til kommentar

Diabetes type 1 er noe man ikke kan bli kvitt. Det er en sykdom som gjør at jeg er må tilføre insulin. Jeg bruker insulinpumpe for å holde det i sjakk. Så det er da på godt og vondt. Men det finnst verre ting enn Diabetes :thumbup:

Tenkte først og fremst på hvordan det vil følge livet ditt ut på et godt vis, men muligens jeg misforstod din post. Uansett – det er jo alltid trist å få en slik diagnose, det forstår jeg. Godt at det finnes gode hjelpemidler.

Endret av Enzyme X
Lenke til kommentar

Tenkte først og fremst på hvordan det vil følge livet ditt ut på et godt vis, men muligens jeg misforstod din post. Uansett – det er jo alltid trist å få en slik diagnose, det forstår jeg. Godt at det finnes gode hjelpemidler.

Det kan du si, godt at det er mye som utvikler seg. En diabetiker idag kan leve et tilnærmet normlat liv, med mange hjelpemidler. Det hadde vert MYE være å fått det tidligere, da det ikke var så mange muligheter eller noe. "Heldigvis" så fikk jeg det i en tid med VELDIG dominerende teknologi og forskning :)

Lenke til kommentar

Negativ:

Da jeg gikk inn i huset til faren min, og fant ham død i en stol. Jeg oppdaget også at det hadde vært innbruddstyver i huset hans etter han døde. Det var da jeg virkelig skjønte hvor følelelseskald samfunnet vårt har blitt.

Det må vell ha vert ett ekstremt stort sjokk....

Fikk ikke helt til, å svare med å bare ta inn litt av innlegget ditt Dermuszdel. Det kom bare noen rare tegn helt i toppen av innlegget etter at jeg hadde posta :p

Endret av svenny000
Lenke til kommentar

Det var teknisk sett ikke jeg som fant ham, politiet hadde vært der først, og jeg så politibånd utenfor huset. De haddde ikke hadd tid til å kontakte familien enda. Jeg hadde nøkler, så jeg låste meg inn. Det var masse politifolk som drev med noe der inne, og jeg ble vist ut ganske fort, men jeg rakk å se han.

Lenke til kommentar

Er det ikke noe om at du slipper å ta sprøyte så ofte om du trener? Kompisen min har det, (Gøy å sette sprøyter på han, sånn btw :p ), og han tar ikke sprøyter når han trener.

Nja, insulinet fungerer bedre hviss man trener. Men man må spise noe ekstra med litt karbohydrater (foreksempel en banan) for å ungå lavt blodsukker under trening. Selv har jeg nesten akkuratt begynt med insulinpumpe, og jeg føler at det fungerer mye bedre enn penn/sprøyte.

Det var teknisk sett ikke jeg som fant ham, politiet hadde vært der først, og jeg så politibånd utenfor huset. De haddde ikke hadd tid til å kontakte familien enda. Jeg hadde nøkler, så jeg låste meg inn. Det var masse politifolk som drev med noe der inne, og jeg ble vist ut ganske fort, men jeg rakk å se han.

Det måtte allikevell ha vert et stort sjokk. Jeg kan ikke tenke om det hadde sjedd med noen som var så nær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hendelse som har påvirket livet mitt?

Det at jeg er adoptert har jo påvirket veldig mye xD

Kanskje litt rart og dumt spørsmål, men hvordan fikk du vite at du var adoptert?

Fant du det ut selv eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Negativ

Da jeg var 7-8år gammel. På besøk i leiligheten hos mormor og morfar. Vi lager mat, og plutselig hører vi et virkelig lurveleven i oppgangen utenfor. En gammel mann har falt ned en ganske lang trapp. Det er blod overalt. På veggene, gulvet og noe i taket. Husker tilogmed lukten. Det bildet får jeg aldri noensinne ut av hodet. Blodpølen, med mannen i midten.

Positiv

Fikk lærlingjobben jeg ønsket meg, og har egentlig funnet min virkelige "passion" i livet.

Lenke til kommentar

2 Ting.

Den dagen jeg kom hjem fra skolen og fant ut at foreldrene mine skulle skilles.

Den dagen jeg fikk vite at Pappa hadde fått diagnosen blodpropp, eller jeg er ikke helt sikker på om det er en Diagnose men ja uansett.

Disse to hendelsene har forandret livet mitt på godt og vondt.

Lenke til kommentar

Kom på en til;

Når kjørelæreren min, som jeg har kjent ganske lenge før jeg i det heletatt tenkte å ta lappen fortalte om hendelser i trafikken, vi fikk tilogmed se bilder av disse hendelsene (Dette var trafikalt grunnkurs, med fokus på motorsykkel )

1: På autobahn kjørte han noe kurs for politiet(Det tyske), og det kom en motorsykklist i stor fart forbi, og politiet ville ta opp jakten, men han sa at det var ikke noe vits i, for det kom til å ende galt uansett. Etter 15 min kjøring ser de han, kroppen er delt i 3, ved halsen og ved underlivet. Ansiktet er splattet utover så man så hjernen o.l. Liket ble plukket opp av en bonde med en metallrive. Ekle bilder.

2: Han var ute på en kjøretur med en elev, og ser en mann med en bensinkanne. Han tenker at her er det noe galt, for han har ikke sett èn bil som står stille siste timen. Han ber eleven legge seg over i motsatt felt i forhold til mannen. Mannen hopper ut forran bilen ved siden av, og han hører lydene av at bilen kjører over. Han stopper bilen, ber eleven IKKE se i speilene e.l. Bak ligger et lik, delvis intulla i hjulene på bilen o.l

Sier litt om hvor mye som skjer i trafikken. Må si at jeg fikk et ganske annet syn på trafikken etter alle historiene han fortalte.

Lenke til kommentar

Kom på en til;

Når kjørelæreren min, som jeg har kjent ganske lenge før jeg i det heletatt tenkte å ta lappen fortalte om hendelser i trafikken, vi fikk tilogmed se bilder av disse hendelsene (Dette var trafikalt grunnkurs, med fokus på motorsykkel )

1: På autobahn kjørte han noe kurs for politiet(Det tyske), og det kom en motorsykklist i stor fart forbi, og politiet ville ta opp jakten, men han sa at det var ikke noe vits i, for det kom til å ende galt uansett. Etter 15 min kjøring ser de han, kroppen er delt i 3, ved halsen og ved underlivet. Ansiktet er splattet utover så man så hjernen o.l. Liket ble plukket opp av en bonde med en metallrive. Ekle bilder.

2: Han var ute på en kjøretur med en elev, og ser en mann med en bensinkanne. Han tenker at her er det noe galt, for han har ikke sett èn bil som står stille siste timen. Han ber eleven legge seg over i motsatt felt i forhold til mannen. Mannen hopper ut forran bilen ved siden av, og han hører lydene av at bilen kjører over. Han stopper bilen, ber eleven IKKE se i speilene e.l. Bak ligger et lik, delvis intulla i hjulene på bilen o.l

Sier litt om hvor mye som skjer i trafikken. Må si at jeg fikk et ganske annet syn på trafikken etter alle historiene han fortalte.

Den var ganske drøy...

Lenke til kommentar

Kom på en til;

Er det seriøse hendelser?? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...