Gå til innhold

valg av trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

naboen min har trådløst nettverk (ca 40-60 meter unna meg, en del trer imellom)

tenkte å kjøpe sån usb antenne eller sån mann stikker i nettverkskorte men har ikke peiling på hva som kan rekke så langt å kan spille på det. kan lage parabol til antenna hvis mann kan ha den utendørs.

noen som kan hjelpe meg å finne en rimelig og bra antenne? helst enkelt som mulig å innstalere.

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den avstanden må/bør du nok ha retningsvirkende antenner i begge ender.

For naboen er med på opplegget, right?

En Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware kan "enkelt" settes opp som en repeater i ditt hus, slik at naboens trådløse nett blir synlig hos deg. (Linksys'en kobles da til en ekstern antenne.)

Ting som kryptering, passord, potensiell tilgang til naboens PC'er osv. regner jeg er avklart mellom dere.

Lenke til kommentar

På den avstanden må/bør du nok ha retningsvirkende antenner i begge ender.

For naboen er med på opplegget, right?

En Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware kan "enkelt" settes opp som en repeater i ditt hus, slik at naboens trådløse nett blir synlig hos deg. (Linksys'en kobles da til en ekstern antenne.)

Ting som kryptering, passord, potensiell tilgang til naboens PC'er osv. regner jeg er avklart mellom dere.

ja han e med på det.

virker sikkert litt dumt men hva er linksys å alt d andre du prata om?e ikke så flink med data, liker bare åspille litt en gang iblandt.

Lenke til kommentar

virker sikkert litt dumt men hva er linksys å alt d andre du prata om?e ikke så flink med data, liker bare åspille litt en gang iblandt.

Vi føler oss vel alle litt dumme når vi spør om ting vi ikke er helt oppdatert på, men for å lære noe nytt er det en risiko man bare må ta - ellers forblir man dum.

Linksys WRT54GL er en trådløs ruter som det har blitt veldig populært å bytte ut "software-innmaten" på.

En av de vanligste 3.parts software (- eller firmware, som det gjerne kalles når det er snakk om software som er installert i en slik ruter -) er DD-WRT. (Det er ikke tilfeldig at bokstavene 'WRT' finnes i begge navnene.)

Det kan kanskje virke som en litt vel stor oppgave å kaste seg over for deg ...

Kanskje du vet om noen som kan gi deg en hjelpende hånd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...