TStyve Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Vi tok i januar kontakt med Nextgentel med tanke på å få inn breiband i huset, og lurte da på hvor stor linje vi kunne få. Pr telefon sa de at vi kunne få 9MB's linje, noe de etterhvert reduserte til 6 MB. Men 6 MB holder jo lenge så dette var jo overkommelig. Vi bestilte med dem, og en montør kom etterhvert på døra (selvsagt ikke på dagen) og skulle utføre sine "mirakler" på telefonlinja. Det viste seg at Nextgentel ikke klarte å levere 6MB som lovet, men kun 2 MB. Vi fikk routeren tilsendt i posten og koblet den opp, og linjen var...død! Ny router ble tilsendt som vi koblet opp, og denne virket en liten stund. Vi tok kontakt med Nextgentel igjen for å få dette i orden. Jeg fant fort ut at vi ikke hadde nett fra kl 19:00 og utover. Når nettet kom inn igjen vet jeg ikke, men vi hadde tilgang til nettet i ca 2 timer pr dag i ukedagene. "Heldigvis" hadde vi også gått inn på tilbudet om mobilt breiband inkludert i abb. slik at vi kunne ha når vi var ute og reiste så da brukte vi dette i stedet for nettet inn til huset når vi skulle betale regninger etc. Nettet ble ikke bedre så da sa vi like godt opp avtalen pga manglende levering av tjeneste. Til takk fikk vi en regning på over kr 1500,- som vi da betalte motvillig. Senere kom det en faktura til på over kr. 1300,-. Etter å ha vært i kontakt med dem i dag ang. denne fakturaen, og forklart dem hva som egentlig hadde skjedd (på nytt selvsagt!) fikk jeg beskjed om at det hadde noe med en avgift på bindingstid. De ba meg sende en skriftlig melding til dem om saken så skulle de se på det. Jeg kommer selvsagt til å gjøre dette, men er ikke dette egentlig ganske unødvendig når en fra starten av har opplyst dem om at vi ikke har mottatt noen tjenester fra dem? Eller sagt på en mer korrekt måte: At de ikke har klart å levere en tjenste til oss? Etter denne hendelsen kommer jeg aldri til å bruke Nextgentel igjen. Ikke når de fakturerer oss for omtrent kr 3000,- for en vare de ikke har levert! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det er mange som har blandede opplevelser med Next, inkludert meg selv. Når jeg bytta hastighet på linja mi så holdt de på i 3mnd og satte opp hastigheten for så sette den ned igjen dagen etter, innimellom fjerna de linja helt i flere uker. Og så starta runddansen igjen. Jeg veit dog at ikke alt var deres feil, men det aller meste får stå for deres regning. Jeg kjører fremdeles Next idag pga pris, og de har egentlig vært dønn stabile etter at de klarte og bestemme seg for om jeg skulle få den hastigheten jeg bestilte. Det høres jo pussig ut at dere skal betale for noe dere ikke har fått. Jeg ville kanskje prøvd å snakke med dem en gang til. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Snakka med dem igjen i dag, og har nå sendt dem en mail da de ønsket å få dette skriftlig. Spørsmålet er vel hvor lang tid de skal bruke fra de åpner mailen til de kommer med et svar, om de bruker så lang tid at fakturaen går til inkasso etc... Bare å vente og se. Skal komme med en oppdatering når den tid kommer. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Så Nextgentel er like useriøse som Tele2? Greit å vite... Lenke til kommentar
NextGenTel Kundeservice Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei! Dersom vi i NextGenTel ikke klarer å levere uten store avvik i forhold til bestillingen, så vil vi heller ikke belaste kunden for oppsigelsesgebyr/brudd på bindingstid el.l. Dersom du har en pågående tvistesak med oss angående et slikt gebyr, vil vi ikke sende faktura til purring/inkasso. Jeg kjenner ikke til din sak i detalj, så jeg uttaler meg derfor på generelt grunnlag. Send gjerne kundenummeret ditt til [email protected] så skal jeg sjekke saken. Referer gjerne til denne tråden i eposten din. Mvh Tore Andersen NextGenTel Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kjekt med smiske/rævsleike-post fra NGT i forumet... Har brukt dem èn gang, og aldri mer. Heller ikke Ventelo. NTE Fiber er tingen, dønn stabil 24/7 365 Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Hei! Dersom vi i NextGenTel ikke klarer å levere uten store avvik i forhold til bestillingen, så vil vi heller ikke belaste kunden for oppsigelsesgebyr/brudd på bindingstid el.l. Dersom du har en pågående tvistesak med oss angående et slikt gebyr, vil vi ikke sende faktura til purring/inkasso. Jeg kjenner ikke til din sak i detalj, så jeg uttaler meg derfor på generelt grunnlag. Send gjerne kundenummeret ditt til [email protected] så skal jeg sjekke saken. Referer gjerne til denne tråden i eposten din. Mvh Tore Andersen NextGenTel Da er mail sendt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Jeg brukte Nextgentel i en årrekke, og møtte aldri på problemer. Fikk den hastigheten jeg skulle ha (og litt til), linja var dønn stabil, og det var aldri noe kluss med regninger. Måtte ringe de et par ganger i forbindelse med flytting, og kundeservicen virket bra den. Har etterhvert bytta til Get, men kun for å slippe gebyret som Telenor skal ha, samtidig som det er greit å samle flest mulig tjenester hos samme firma. Foreldrene mine bruker noe som kalles Nextgentel Langdistanse, eller noe sånt, ettersom de bor for langt unna en sentral til å få vanlig bredbånd. Det går smått (1Mbit), men stort sett ganske stabilt etter at NGT satt ned hastigheten til 1Mbit. 1,7Mbit ble for mye for linja, visstnok, og bare unntaksvis var de online. En av naboene, derimot, bestilte det samme etter at våre foreldre fortalte at det funket. De bestilte samtidig IP-telefoni fra Nextgentel. Linjesjekk og foregående kontroll av Nextgentel bekreftet at de oppfylte kravene til å få NGT Langdistanse. Etter at montør hadde vært og sjekket et par ting, fant han ut at signalet inn til deres hus dessverre var for dårlig (lå visst på en annen linje enn mine foreldre). Allikevel ble de fakturert for montør og noe de oppfattet som oppstartsgebyr, og når de ringte Nextgentel, fikk de bare klar beskjed om å betale uansett. Endret 22. juni 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kjekt med smiske/rævsleike-post fra NGT i forumet... Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg synes faktisk det er kjekt at leverandører svarer på forum som dette og tar tak i saker som henger. Hadde det vært bedre om de ignorerte det? Dette er en av mine kjepphester som admin: Jeg vil ha de ansvarlige til å svare for seg her. Ikke bare firmaer, men partier, organisasjoner og andre, så dette forumet blir noe mer enn bare en klagemur. Når noen faktisk stiller opp på det er jeg ikke sikker på om "smisking" er den rette karakteristikken. Slikt kan man heller spare til de tilfellene der leverandører lover noe på forumet og ikke leverer i praksis. Nå har de hatt ca en arbeidstime på seg idag, så vi kan kanskje gi dem litt mer tid... Har brukt dem èn gang, og aldri mer. Heller ikke Ventelo. Har bare brukt dem en gang jeg også, fra 2004 til idag. Dels fordi Bergen Kommune saboterte fibersatsingen her i Bergen, men jeg har uansett vært minst like fornøyd med dem som med andre leverandører, om enn etter en fryktlig uheldig start. Det er 6 år siden, og jeg skal ikke bruke det mot dem idag... Geir Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Husker ikke helt når jeg fikk ngt linje men starter bli endel år, tipper 2002ish. Linjen kom ikke på plass før nesten 8måneder etter lovet med mye utsettelser men når den først var oppe har den vært stabil, kan telle antall ganger den har vært nede på en hånd. eneste jeg virkelig har og utsette på de er at etter vi skiftet til adsl2+ og fikk speedtouch router var det en solid skuffelse. den har ikke fungerende dns eller dhcp, ikke engang webpanelet kommer opp, er jeg så heldig faktisk få respons fra den på telnet kræsjer den prøver jeg lagre noe. har byttet uten noe forbedring, ifølge supporten til ngt ikke mulig bytte vekk fra speedtouch heller. stabile linjer klarer de levere når de omsider er på plass, men routere er ikke deres sterkeste side... når vi oppgraderte til adsl2+ fikk vi ute av tynne luften 24måneders binding som ikke var nevnt noe om før i brev samt på kundesider etter oppgraderingen bestilt som var litt sært. men hadde ikke store planene om skifte så aldri giddet klage. Endret 22. juni 2010 av cruzader Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Kjekt med smiske/rævsleike-post fra NGT i forumet... Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg synes faktisk det er kjekt at leverandører svarer på forum som dette og tar tak i saker som henger. Hadde det vært bedre om de ignorerte det? Dette er en av mine kjepphester som admin: Jeg vil ha de ansvarlige til å svare for seg her. Ikke bare firmaer, men partier, organisasjoner og andre, så dette forumet blir noe mer enn bare en klagemur. Når noen faktisk stiller opp på det er jeg ikke sikker på om "smisking" er den rette karakteristikken. Slikt kan man heller spare til de tilfellene der leverandører lover noe på forumet og ikke leverer i praksis. Nå har de hatt ca en arbeidstime på seg idag, så vi kan kanskje gi dem litt mer tid... Du har jo selvfølgelig rett, men jeg uttaler meg på bakgrunn av mine erfaringer med dem, og de er langt fra positive. Derfor lyder min "klagemur" mot dem som negativ og uten grunn. Jeg er forøvrig enig med din kjepphest, de ansvarlige bør virkelig få svare for seg, det er bare positivt. Har brukt dem èn gang, og aldri mer. Heller ikke Ventelo. Har bare brukt dem en gang jeg også, fra 2004 til idag. Dels fordi Bergen Kommune saboterte fibersatsingen her i Bergen, men jeg har uansett vært minst like fornøyd med dem som med andre leverandører, om enn etter en fryktlig uheldig start. Det er 6 år siden, og jeg skal ikke bruke det mot dem idag... Geir Lucky you, jeg var ikke så heldig, jeg fikk sansynligvis mandags-behandling hver eneste gang jeg satt 45minutter i telefonkø for å få høre at det ikke var flere kundebehandlere ledig eller at de ikke kunne svare på problemet mitt for øyeblikket og om jeg kunne ringe tilbake neste dag...? Vil helst slippe å oppleve det flere ganger. Godt å høre at noen er fornøyd med tjenestene dems, da ingen tjenester stemte med det jeg betalte for Nå undrer jeg bare på hvem jeg skal velge som nettleverandør når jeg nå flytter til Malvik, der 60% ikke ville ha avtale med NTE av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Kjekt med smiske/rævsleike-post fra NGT i forumet... Like kjekt med off- topic poster i tråden. Som nevnt tidligere er det kjekt at leverandører f¨r en mulighet til å svare for seg. Frustrasjon eller glede over NGT tas i dette underforumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=415 Her er det trådstarters problem som er tema. MVH KVTL Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 [Oppdatering på saken] Så langt har det ikke skjedd noe annet enn at det dukket opp enda en purring i posten... Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kjekt med smiske/rævsleike-post fra NGT i forumet... Like kjekt med off- topic poster i tråden. Som nevnt tidligere er det kjekt at leverandører f¨r en mulighet til å svare for seg. Frustrasjon eller glede over NGT tas i dette underforumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=415 Her er det trådstarters problem som er tema. MVH KVTL Jamen dette har jeg jo allerede svart Tom waits for alice på, så det utbruddet der kunne du ha spart deg for. Ærlig talt. TS : Synd det skal ta så lang tid å få fikset denne saken, når løsningen er så innlysende. Full refundering fra NGT og ny internettleverandør :-) Lykke til videre Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Samboer fikk telefon fra Nextgentel om at vi skulle se bort frafaktura og purringer som vi har fått. Da er denne saken ute av verden. Men ang. de 1500,- vi allerede har betalt inn nevnte de ikke noe om i det hele tatt. Så da har vi betalt kr 1500,- for problemer og null linje. Må nevne at da vi bodde i Bergen brukte vi Nextgentel, og hadde ikke problem med dem da, bortsett fra en del i oppstarten. Men med tanke på det som skjedde nå sist gang, og hvor mye så lite (eller ingenting) koster, kommer de til å ligge nest nederst på min valgliste (Telenor kommer alltid nederst uansett) når jeg skal bytte leverandør neste gang. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 [siste oppdatering] Vi fikk mail og brev om at vi skulle få tilbake ca kr 1200,- også, og at dette beløpet skulle settes inn på avsenders konto. Dette har ikke skjedd enda, og det er nå gått en uke siden brevet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå