Stigma Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei, Jeg ønsker å gjøre oppmerksom på at det er kommet en ny hastighetstester for bredbånd. Dette er kanskje ikke så spesiellt da det finnes mange av disse fra før, men denne er riktignok litt uvanlig i det at den er fra staten og også mener å være den eneste av sitt slag som måler direkte mot NIX - hvilket kan bety at den potensiellt kan være den mest nøyaktige målemetoden for norske brukere med veldig høye hastigheter. Interessant nok til at det var verdt å nevne synes jeg. Kanskje også verdt en artikkel på hw.no ? Merk at tjenesten fremdeles er i beta, så noen tekniske hickups er det fremdeles, men forhåpentligvis bedres dette over tid. http://www.nettfart.no/ http://www.itavisen.no/845330/la-staten-maale-linja-di -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det var en som testet den med 100/100Mbit fra Bergen og målte ca 87/85 om jeg ikke husker feil. Det betyr at man får en relativt bra måling på denne om man har en kraftig linje. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Det var en som testet den med 100/100Mbit fra Bergen og målte ca 87/85 om jeg ikke husker feil. Det betyr at man får en relativt bra måling på denne om man har en kraftig linje. yep - iberegnet overhead så er det vel ganske nøyaktig det man skulle forvente å måle på en 100Mbit linje. -Stigma Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 nettfart.no gjør samme feilen som de fleste andre speedometre på nettet - den krever flash. Bortsett fra det så er den vel ok. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Linje en: 1.5/0.7 (WiMAX) -> Målte 1.55/1.32mbit, samme som på andre tester Linje to: 50/20 (vdsl2) -> Målte 38/14mbit, omtrent det vanlige.. +/- Testen virker ok. Men, speedtest er fremdeles min favoritt. Levrandøren min har helgeland-sentralen, som jeg kan teste mot på speedtest. Så det er litt funny, får ganske konkrete svar da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå