Buchern Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvordan ram bruker man til et Abit IC7 eller et 875-P brikesett med 800 mhz fsb ??? Er det noen som også hvet forskjellen mellom Abit IC7 og den dyrer modellen Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvordan ram bruker man til et Abit IC7 eller et 875-P brikesett med 800 mhz fsb ??? Er det noen som også hvet forskjellen mellom Abit IC7 og den dyrer modellen man bruker vanlig PC3200 ram.. 800 mhz fsb'en til intel er QDR (Quadpumped Data Rate) Forskjellen på Abit IC7 og IC7-G er ting som serial-ata, raid og Gigabit Lan kort innebygget. slike ting er noe en vanlig bruker mest sannsynlig ikke får bruk for. Ellers er de helt like. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg må si meg meget fornøyd med mitt Abit HK. Det har alt jeg trenger av koblinger og utstyr i tillegg det har kjempe OC egenskaper. Om du trenger det ekstra stæshet som følger med til IC7-G er ikke sikkert. Hvorfor ikke gå for et IS7-G som er nesten like bra som IC7-G, og det har masse bundle. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Man bør benytte 2 stk PC3200 minne. Se eksempelvis siggen min... Dette gir 400mhz DDR i Dual-mode, som gir "800mhz", da kjører minnet og cpu synkront med hverandre og fsb... Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Man bør benytte 2 stk PC3200 minne. Se eksempelvis siggen min... Dette gir 400mhz DDR i Dual-mode, som gir "800mhz", da kjører minnet og cpu synkront med hverandre og fsb... Det er feil, du får ikke 800 MHz i "Dual Channel", men du får en 128 bits bus istedenfor 64 bits bus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå