Gå til innhold

Får ikke tilgang til eksterndisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en western digital ekstern hard disk på 500gb.

Der inne ligger det MASSE viktige greier.

Etter ca 4-5 måners bruk så ville den ikke fungere lenger, når jeg plugger den i pc'en så skjer det ikke noe. Jeg kan høre at jeg koblet til en USB enhet men that's it.

Jeg har ikke mistet den på gulvet eller utsatt den for noe harde støt så hvorfor skal den helt ut av det blå slutte og funke ? Er det noen andre måter man kan koble til en ekstern hard disk til pcen uten om usb, som kanskje vil fungere da ?

Har prøvd den på flere forskjellige maskiner og det skjer akkurat det samme.

Sånn her ser det ut:

http://bildr.no/view/673305

Håper noen vet om en måte og få ut innhold fra denne hard disken, eller få den til og fungere.

Takker for svar på forhånd :)

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda den ligger der og koser seg.

Spørsmålet var om du ser disken i Diskbehandling. Tok dette svaret som en bekreftelse.

... Inne på Disk management kan jeg ikke se den.

Men så sier du at du ikke ser den likevel.

I såfall har du forsklaget til HValder, eller å benytte garantien og få ny disk.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en western digital ekstern hard disk på 500gb.

Der inne ligger det MASSE viktige greier.

Hvis det er viktige greier , så regner jeg med at du har backup av det ...?

(Eller at du nå begynner å ane hvorfor mange driver og maser om det hele tiden.)

Jeg har ikke mistet den på gulvet eller utsatt den for noe harde støt så hvorfor skal den helt ut av det blå slutte og funke ?

Kanskje noen andre har mistet den i gulvet uten at du så det? Uansett, eksterne harddisker er det dummeste villsporet databrukere noen gang har vært ute på.

Grunnen til at du ikke får tilgang til disken kan skyldes elektronikk-feil eller en feil i diskpartisjonstabellen. I begge tilfeller er det stor sannsynlighet for at datafilene ligger der intakte, men det kan bli kronglete å få dem ut. Som nevnt, det kan bli nødvendig å plukke disken fra hverandre. Spørsmålet er om du skal gjøre det selv og miste garantirettighetene, eller om du skal ta det opp med den som solgte deg disken - som egentlig bare har plikt til å erstatte disken, ikke filene som ligger på den. Kanskje selgeren kan tilby "data recovery" for en eller annen pris.

Lenke til kommentar

.::SVAR TIL HÅREK::..

Det sto at man skal se under "Kontroll Panelet" og jeg tok det bokstaveligtalt under. Der står det "devices and printers" og inne der kan man se den eksterne hard disken. Derfor skrev jeg det. Og etter det når jeg undersøkte det litt grundigere så fant jeg ut at den IKKE var der inne.

.::svar til nebrewfoz::.

Utifra det jeg vet så har ikke noen rørt den hard disken. Med mindre noen har snikt seg inn i leiligheta da jeg ikke er hjemme.

Okey det var til stor hjelp :) Vet jeg noe nytt.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...