Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Retur til PS.no - Hjelp ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal sende en defekt strømforsyning i retur til Ps.no og ejg finner de instruksene på nettsiden svært kompliserte og jeg har ingen anelse hva jeg skal gjøre.

post-138102-1277167124,3693_thumb.jpg

Der står det at returnummeret skal påføres følgeseddel og skrives på pakkelapp. Hva er følgeseddel og pakkelapp?

Må bare si at grunnen til at jeg poster her er at PS.no sin kundeservice er veldig treig og jeg trenger svarene så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sender pakke på posten så får du limt på en lapp på pakken. Der skal du skrive det nummeret.

Dette er riktig, men for å dekomplisere det hele for OP så kan man bare si at:

Returnummeret må være klart synlig på pakken for mottageren.

Dette er av rent praktiske grunner så de kan se at det gjelder en retursak, ellers kan behandlingen av pakken ta mye lengre tid, eller i værste tilfelle kan man risikere at pakken går i retur da de ikke vet hvorofor den ble sendt til dem.

Jeg vil også bemerke at når de sier "ikke skriv direkte på embalasjen" så mener de ikke at du ikke kan skrive på pakken (gitt at du bruker noen form for boks å sende den i). Embalasjen de snakker om er embalasjen til selve produktet, og den vil de naturigvis ikke at du skal skrive på da dette gjerne skal selges som en B-vare dersom varen viser seg å ikke være defekt.

skriv returnummeret klart og tydelig både på den eksterne post-esken som du sender den i + postlappen, så kan det ikke misforstås på noen måte. Bruk en permanent marker / vannfast penn så det er leselig selv om pakken evt. får litt regn på seg under transport, det kan skje.

Er du i tvil om hva som er pakkeseddelen og følgelappen så bare spør du ekspeditøren der du postsetter pakken og skriver på nummeret der og da.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

1 - Får returnummer fra PS

2 - Forfatter et kort skriv om returen der du også skriver returnummeret

3 - Tar turen til postkontoret

4 - Kjøper en passende smartpost-eske

5 - Putter PSUen og skrivet i esken og skriver på adresse og returnummer

6 - Fiks ferdig

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-8rOh9Y6a

Ja. Så lenge du ikke får en returlapp, må du koste dette selv. Du kan kreve å få dekket dette av produsenten gjennom butikken du returnerer dette til, men det er ikke mange som gjør dette, da det er masse ekstraarbeid.

icon2.gifok.

Takk for hjelpenthumbup.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...