Gå til innhold

450D tilbake fra reparasjon, tok kvelden med en gang


  

15 stemmer

  1. 1. Hva tror du Japan Photo vil gjøre?

    • De vil la meg få en omlevering og betale mellomlegget for en 500D
      0
    • De vil la meg få en omlevering av 450D, ikke mulighet til å betale mellomlegg for annen modell
      1
    • De vil la meg heve kjøpet (gir meg muligheten til å kjøpe en 500D)
      0
    • De vil kreve å få reparere det på nytt.
      14


Anbefalte innlegg

Jeg har en Canon 450D med Supersikring kjøpt hos Japan Photo. En knapp ble litt vrien og jeg sendte den inn til reparasjon, fikk den tilbake i dag og de har byttet litt av hvert på butikkens regning som jeg ikke regnet med at skulle bli byttet ut.

 

Den funket fint, helt til jeg slo på live view for andre gang etter å ha fått det tilbake, da kameraet slo seg av og ikke har slått seg på siden uansett hva jeg har prøvd av forskjellige batterier og greier.

 

Jeg tenker at jeg vil prøve å dra til Japan Photo i morgen, og spørre om å få et nytt kamera, og heller betale et mellomlegg på 1.200kr for å få en 500D i stedet for å vente tre uker til på at kameraet skal bli fikset igjen, av noen som ødela det mer enn de fikset det sist gang (serviceproffen vet hva de gjør, men her har det skjedd noe rart).

 

Jeg kan en god del av forbrukerkjøpsloven så jeg bryr meg ikke om det rettslige her, det jeg lurer på er om noen vet om Japan Photo er såpass kundevennlige at omlevering eller heve kjøpet for å kjøpe en 500D m/kit linse vil være en kamel de klarer å svelge?

Argumentet er at kameraet nettopp har vært på reparasjon, og etter ti minutters bruk skjer det noe annet galt med det og det slår seg ikke på en gang. Vil heller satse på en 500D fordi jeg innbiller meg at den aldri ville ha fått disse problemene. :p

 

Hva tror du? Delta gjerne i avstemningen. :)

Endret av Deem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis de tror de klarer å selge en brukt 450D til en kurant pris så burde det jo være en mulighet, men kjenner jeg bransjen korrekt så har vel finanskrisa nådd Japan Photo også slik at de ikke bare kan bytte/oppgradere på good will.

 

Tipper også at det var forsikringsselskapet som dekket forrige reparasjon, og at dette er et utenforstående selskap de har avtale med, de er vel ikke store nok til å drive dette selv?

 

Lykke til uansett da, du kan være en av de heldige. :)

Lenke til kommentar

Prøvde å ringe de, men det skjedde sånn ca. fem minutter etter stengetid, og jeg har ikke så god tid i morgen så jeg ville halvveis planlegge om jeg skulle ta med hele boksen til kameraet for å bytte eller bare kameraet for reparasjon. Sikkert litt med at jeg er litt utålmodig av meg også... ^^

 

Forsikringsselskapet som betalte ja, *retter på...*, ca. 2500kr når jeg betalte 600kr i forsikring er en bra deal! De byttet ut alle delene som hadde riper uten at jeg bad om det. :D

 

De vil nok helst reparere det, men tre uker uten kamera var ille nok, jeg klarer ikke tre til. De vil vel gå med på å gi meg et lånekamera i mellomtiden?

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Er det ikke en garantisak? Forstod ikke helt hvor det forsikringsgreiene kom inn?

 

Hadde en sak med et 50D og serviceproffen som klarte å fikse feilen, men leverte det tilbake med nye feil. Leverte det inn igjen, og fikk låne et kamera (et nytt 450D) av Lefdal. Til slutt fikk jeg nytt 50D av Canon.

 

De skal ha mulighet til å prøve 2 ganger.

 

Tor

Lenke til kommentar

Tja det spørs vel om dem anser kamera som ulønnsomt å fikse, hadde en K20 på repp for defekt minnekortleser, fikk det tilbake med feil på bildebrikken, sendte det inn på nytt til vurdering, etter ei uke hadde jeg et flunke nytt kamera!

Lenke til kommentar

Jeg regner med de reparerer det på nytt og kanskje tester det litt mer før de sender det fra seg. 450D er solgt i svært mange eksemplarer så de har nok et solid reservedelelager og god erfaring med å reparere disse.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror 500D har lavere sannsynlighet for feil enn 450D.

 

Erfaringsmessig har Serviceproffen ikke nok lånekameraer til å ta unna toppen nå på sommeren. Selv om du sannsynligvis har krav på et er det ikke sikkert du får det. Ventetida er garantert lengre nå midt på sommeren enn når du leverte kameraet i mai.

Lenke til kommentar

Jeg leverer det inn på reparasjon i morgen, dama mi stikker innom serviceproffen, regner med at det tar et døgn eller noe før jeg får det i posten siden det ifølge Japan Photo kategoriseres som en hastesak siden Serviceproffen er skyld i feilen. Butikken sa at om det ble en feil til etter dette, ville jeg få heve kjøpet eller betale mellomlegg for en 500D om jeg ville.

 

Har aldri innbilt meg at en 500D har mindre feil, det var vel egentlig det eneste argumentet jeg kom på for å be om å få oppgradere til en 500D utenom at 500D er bedre. Og det er jo ikke et veldig godt argument heller skal jeg si meg enig i, vet ikke om det er et argument i det hele tatt? :)

 

Update:

Jeg sendte inn kameraet, og fikk det reparert, men fikk det tilbake med riper i skjermen. Jeg leverte det inn på nytt, og fikk det tilbake med nytt skjermglass, men nå er det masse støv bak skjermglasset som jeg ikke får fjernet.

 

Leverer det til serviceproffen på mandag tenker jeg, men dette er den fjerde gangen det er en feil på kameraet, og på tre måneder har jeg hatt kameraet mitt i kanskje tre dager... Jeg er lut lei dårlige reparasjoner.

Endret av Deem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...