Gå til innhold

Problemer med GeforceTi200 (Gainward)

paper

Anbefalte innlegg

Mornsann..

Har fått noen problemer med pc'n etter at jeg innstallerte det nye kortet fra Gainward (Ti460 golden sample m/dvi++).. Jeg prøvde først XP siden jeg lenge har planlagt å gå over fra win2k.. Ikke lurt! :wink: Fikk den fantastisk morsomme loopen hver eneste gang, og INGENTING ville rette på det.. :sad:

Uansett, jeg formaterte, og gikk tilbake til Win2k.. La inn de orginale driverne først, inn med expertool, inn med DirectX 8.1, teste HL-CS, suksess! Godtet meg med det nye kortet oppe i 240/520.. :grin: Nå var ting moro.. Bestemte meg for å teste det i 3dMark2001, joda, hele greia krasja.. Restartet, klokket kortet ned til stock retail (dvs 170/400 eller.no... ville teste om det var driverne eller overklokkingen), samme feil, 3dmark kræsja.. Fant ut at dette var ikke no kult, så jeg fjerna 3dmark, fikk heller briefe med det senere ( :wink:), skulle sette meg med CS->kræsj med en gang..

Dette har nå skjedd gang på gang på gang.. Har uninstallert og installert på nytt både nye og gamle Nvidia-drivere, lydkortdrivere, directX8.1, chipsetdrivere (amd 761), oppdatert bios (MSI k7 master).. Er gått tom for forslag nå.. Noen som kan hjelpe?

System:

HK: MSI K7 Master AMD 760/761

CPU: Athlon 1,4GHz@1,4GHz (klokket den ned til stock, for å redusere varmen, hvis det var problemet)

RAM: 512 DDR ram (2x256)

GPU: Gainward Geforce3 Powerpack!!! (Ti460)

LYD: Creative Live! 1024

Nettverkskort: Realtek (et eller annet.. :wink:)

HD: Western Digital Caviar 80GB m/2mb cache

Alt sitter i Chieftech m/340W strømforsyning.

Hjælp! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

paper, du kan få løsnignen av meg.

Jeg kjøpte samme kortet for ikke lenge siden, og kan glede deg med at det er et sykt fett kort. Det er meget bra på 2D til og med.

Dessverre hadde jeg også "litt" problemer med det den første dagen. Maskina krasjet når jeg startet spill, 3DMark eller lignende. Løsningen fikk jeg fra Gainward, og det er en helt ny utgave av ExperTool. Men den installert spiller det ingen rolle hvilken nVidiaversjon du bruker, du kan kose deg med spill og alt.

Gi meg mailadressen din og jeg kan maile det til deg. Eller du kan skrive mail til Gainward i Tyskland (de svarte raskest) og be dem sende det.

-P-

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-01 14:53, Pop skrev:

Profil?

Mail?

Que?

Det første man glemmer er hodet og det første man blir blind på er øya.

Prog oversendt.

:grin:

-P-

Argh.. Nå er jeg lei.. :wink: Har sittet i snart en uke uten å få det til å futte.. HJELP I tell you, HJELP!

Er det virkelig ingen som har ideér som kan få dette til å futte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...