Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positiv camber er vel feil, du mener negativ camber sant?

Egentlig ikke. Men jeg ser hva du mener. Du skal i så fall stille negativ camber til 0 i GT5, for å få minst grep i svingen.

Mer negativ camber vil føre til mer grep i svingen, og mindre tendenser til overstyring.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Først en drifte-video fra GT5:

http://www.youtube.com/watch?v=UMFJ9SQcR_8

Den kom vel i helga, om jeg ikke tar helt feil.

Hvis det 1.02 du tenker på?

Vet ikke hvilken. Har ikke installert noen patch ennå. Har bare hørt om den. Evt. Hva var i patchen?

Har ikke funnet noe offisiell change log, men her er hva Wikipedia sier:

Updates

On November 26, 2010 version 1.02 of the game was released. This update allows the game to take advantage of Polyphony Digital’s upgraded server infrastructure while enabling maximum power and weight restrictions for online races. The update doubles the game’s online capacity from 500,000 to one million simultaneous connections.[34]

Positiv camber er vel feil, du mener negativ camber sant?

Egentlig ikke. Men jeg ser hva du mener. Du skal i så fall stille negativ camber til 0 i GT5, for å få minst grep i svingen.

Mer negativ camber vil føre til mer grep i svingen, og mindre tendenser til overstyring.

Finnes det en "sweet spot" for vanlig baneracing som gir deg bra svingegrep uten at det lammer bilen på rettstrekkene? Eller er det for individuelt fra bil til bil til å si noe generelt?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Hvis det er mulig å lagre setups, så er det jo selvfølgelig best å lage setups for hver enkelt bane.

Ofte kjører man "O" baner, altså baner som går rundt i ring, og da er det best å ha litt mer camber på "ytter" siden av bilen, altså hvis "O'en" går mot høyre, så har man mer camber på venstre side for å få mer grep i de fleste svingene. Fart ut svingene kan utgjøre sekunder på rundetidene.

Helst litt mer camber bak enn forran ettersom det er her mesteparten av vekta er under akselerasjon underveis i svingene.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Det er sikkert "oni-kyan" setup det siktes til, der japanske driftere med laveffektbiler stilte camberen ekstremt aggressivt i negativ retning for å få hjulene til å spinne. Dette har kanskje vært med på å skape vrangforestillinger om at man bør ha masse negativ camber hele veien hele tia om man vil ligge sidelengs. I dag er det nok mer vanlig med noe negativ camber foran og ingenting bak, uten at jeg har noe peiling på det for øvrig.

Noen som har en pickup å selge meg?

Har en Dodge RAM 1500 Laramie Hemi du kan få. Eventuelt kan den byttes i Nissan SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) '70 (ikke C110 som han andre var ute etter) om du har. Kunne også trengt en bil til European Classic løpet.

Lenke til kommentar

Hvilke dekk pleier dere å bruke til drifting?

Bruker soft dekk, på svake biler som corollaen med bare 170, bruker jeg comfort soft, med rx7 med over 300hk bruker jeg sport soft. Og for all del, ikke sett på glattere dekk bak enn forran.

Nå er ikke jeg noe drifte-ekspert, men ved vanlig racing er det mye mer sladding med hardere dekk. Hvorfor ikke da harde dekk til drifting?

Lenke til kommentar

Hmm.. Da har jeg fyrt opp Gran Turismo 5 for første gang og lekt litt med innstillingene!

Det jeg legger merke til og har også hørt er at oppløsningen ved 720P = 1280x720 @ 4x AA, mens ved 1080P er det bare 1280x1080 @ 2x AA.

Dette vil si at PlayStation3 selv oppskalerer fra 1280 til 1920, det som er morsomt for meg er at siden jeg har en Yamaha RX-V3900 receiver med en AnchorBay 2010 brikke så gjør den en bedre jobb med oppskalering av 720P (1280x720) enn hva PlayStation3 selv klarer ved 1280x1080) noe som gjør at jeg faktisk ender med bedre bildekvalitet og høyere AA ved å spille spillet i 720P kontra 1080P modus i spillet.

Lenke til kommentar

Hvilke dekk pleier dere å bruke til drifting?

Bruker soft dekk, på svake biler som corollaen med bare 170, bruker jeg comfort soft, med rx7 med over 300hk bruker jeg sport soft. Og for all del, ikke sett på glattere dekk bak enn forran.

Nå er ikke jeg noe drifte-ekspert, men ved vanlig racing er det mye mer sladding med hardere dekk. Hvorfor ikke da harde dekk til drifting?

Bedere kontroll i med myke dekk. Stemmer at man lettere for sladd på bilen med harde dekk, men sladden blir mye minre kontrolerbar med dårlige dekk.

Lenke til kommentar

Hmm.. Da har jeg fyrt opp Gran Turismo 5 for første gang og lekt litt med innstillingene!

Det jeg legger merke til og har også hørt er at oppløsningen ved 720P = 1280x720 @ 4x AA, mens ved 1080P er det bare 1280x1080 @ 2x AA.

Dette vil si at PlayStation3 selv oppskalerer fra 1280 til 1920, det som er morsomt for meg er at siden jeg har en Yamaha RX-V3900 receiver med en AnchorBay 2010 brikke så gjør den en bedre jobb med oppskalering av 720P (1280x720) enn hva PlayStation3 selv klarer ved 1280x1080) noe som gjør at jeg faktisk ender med bedre bildekvalitet og høyere AA ved å spille spillet i 720P kontra 1080P modus i spillet.

Hvor forandrer man oppløsning på spillet? Blir det bedre FPS i 720?

Lenke til kommentar

Vel, det kommer an på, har du en TV som har native oppløsning på 1080p, så hold deg til det, men kan vel i enkelte tilfelle få bedre bilde i 720p, som RamGuy her nevner hvor receiver'en hans gjør en bedre jobb med oppskaleringen.

Når det kommer til FPS, så burde det vel i utgangspunktet bli bedre jo lavere oppløsning man har, men skal ikke si at dette er 100%.

Edit: Ikke helt nødvendig med to poster etterhverandre men, pytt pytt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Vel, det kommer an på, har du en TV som har native oppløsning på 1080p, så hold deg til det, men kan vel i enkelte tilfelle få bedre bilde i 720p, som RamGuy her nevner hvor receiver'en hans gjør en bedre jobb med oppskaleringen.

Når det kommer til FPS, så burde det vel i utgangspunktet bli bedre jo lavere oppløsning man har, men skal ikke si at dette er 100%.

Men hvordan gjør man det? Inne i GT5-menyen? Trodde jeg hadde vært innom det meste av setup :p

Lenke til kommentar

Helst litt mer camber bak enn forran ettersom det er her mesteparten av vekta er under akselerasjon underveis i svingene.

Er problemet deres at dere sliter med mye overstyring?

Et gjennomgående problem for meg i alle fall i alle GT spillene er at fronten sklir, alltid. Tar heller en bedre bil på turnin, sliter aldri med at rumpa slipper mer enn behaglig med mclaren mp4-12c i alle fall.

Lenke til kommentar

Men hvordan gjør man det? Inne i GT5-menyen? Trodde jeg hadde vært innom det meste av setup :p

Da må du inn i options på PS3'en din, under system settings, husker ikke nøyaktig, men er en plass med oppsett av tven, du må bare huke vek alternativet for 1080p for å bare kjøre i 720p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...