Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Bruker Maclaren F1 Stealth i B-Spec. Går som bare det :tease: Blir jo ren overkjøring i Sunday Cup og sånt da, men sitter jo ikke og ser på. hehe

Jeg lar alltid sjåførene mine jobbe litt for å greie å vinne. De kjører kjappere biler enn motstanderen, men ikke så mye.

En måte å gjøre det på det også. Kjørte egentlig bare B-Spec når jeg var i de laveste levelene for å dra inn litt ekstra penger mens jeg gjorde noe annent. Syntes B-spec er reativt kjedelig å se på, med mindre du har en bil som er gjevn med motstanderne da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver igjen, hvordan instalerer jeg mest mulig på harddisken?

Options/settings et eller annet..

Settings > Uttilities > Install main gamedata (?) er ikke helt sikker hva dne siste heter, men installerer vertfall nå.

Stod det skulle ta ca 50 min, men står 2 min left, og er ca 1/3

Og ja, har installert første gang jeg startet det.

Lenke til kommentar

Bruker Maclaren F1 Stealth i B-Spec. Går som bare det :tease: Blir jo ren overkjøring i Sunday Cup og sånt da, men sitter jo ikke og ser på. hehe

Jeg lar alltid sjåførene mine jobbe litt for å greie å vinne. De kjører kjappere biler enn motstanderen, men ikke så mye.

En måte å gjøre det på det også. Kjørte egentlig bare B-Spec når jeg var i de laveste levelene for å dra inn litt ekstra penger mens jeg gjorde noe annent. Syntes B-spec er reativt kjedelig å se på, med mindre du har en bil som er gjevn med motstanderne da.

Ja, det er ikke kjempespennende, men blir jo litt opptatt av å ta gull i alt, selv på B-spec. :p

Er det jeg holder på med nå. Ta gull i baner hvor såføren min tabba seg ut når han var "yngre".

Lenke til kommentar

AI'en i dette spillet må være en av de dårligste noensinne, enser jo ikke at andre biler er tilstedet.

Krasjer bare rett inn i deg og holder fortsatt bånn gass.

Hvis GT fortsatt skal være ett av de ledene bilspillene må de kutte ut å bruke 6 mnd på 3D modellering av en bil og heller bruke litt tid på de viktige tingen.

De kunne jo heller gitt ut ett eget GT Photo Edition spill, hvor man bare kunne se på bilene ikke kjøre dem :!:.

Lenke til kommentar

AI'en i dette spillet må være en av de dårligste noensinne, enser jo ikke at andre biler er tilstedet.

Krasjer bare rett inn i deg og holder fortsatt bånn gass.

Hvis GT fortsatt skal være ett av de ledene bilspillene må de kutte ut å bruke 6 mnd på 3D modellering av en bil og heller bruke litt tid på de viktige tingen.

De kunne jo heller gitt ut ett eget GT Photo Edition spill, hvor man bare kunne se på bilene ikke kjøre dem :!:.

Har det samme problemet med mennesklige spillere også, så kanskje AI'en FOR god? Online blir du garatert påkjørt langt oftere enn offline :p

Men fra spøk til revolver: Jeg er enig med deg at AI-bilene ofte oppfører seg som bilploger, mens de i andre sammenhenger bremser pent opp og svinger rolig til siden og kjører rundt deg når du ligger på taket midt i kjørebanen. De har gjort noe rett, men så absolutt muligheter for forbedring. SambaBus-løpet på Top Gear banen er et fint eksempel hvor AI-hippiene gjør mye rart.

Lenke til kommentar

Hahahhaa

Tok et eller annet classic cup på første delen (den før amatør) og der var eneste kravet at bilen skulle vere før '69.

Tok da min Buick Specials '62 med kompressor og litt annet stæsj med da ca 650HK

Skal si den dro fra de andre bra på langsletta.

For sikkerhetskyld, så var det den banen med 5,7KM langstrekke også da....

Lenke til kommentar

Noen som skjønner ossen tuning av diffen funker? Bare sette alt på max for å få en så låst diff som mulig, ja?

Stemmer.

Hva er fordelene/ulempene med en låst diff? Er kanskje med tanke på drifting at man vil ha låst diff?

100% låst diff finnes det ingen fordeler ved. Hvis du ikke ønsker at rumpa skal slenge seg "litt" ut selvfølgelig.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Noen som skjønner ossen tuning av diffen funker? Bare sette alt på max for å få en så låst diff som mulig, ja?

Stemmer.

Hva er fordelene/ulempene med en låst diff? Er kanskje med tanke på drifting at man vil ha låst diff?

Er den låst 100% vil ikke dekkene kunne ha forskjellig fart. Du vil få en større tendens til å understyre (ved vanlig kjøring) samt større dekkslitasje. Fordelen med låst diff. er at du får likt dreiemoment på alle (drevene)hjul, og ikke bare det hjulet med minst grep.

Ved drifting er det litt andre forhold som gjelder, og hva som er bra der vet jeg ikke. Men i et ordinært løp er det ikke noen spesielle fordeler med låst diff, med mindre du skal kjøre sidelengs.

Edit:

Skal man drifte hjelper det generelt sett å låse differensialen, stramme opp fjær og dempere, stramme stabilisatorstagene (roll bar/ sway bar) og kjøre på med positiv camber (tror ikke dette er mulig i GT5).

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Stemmer.

Er den låst 100% vil ikke dekkene kunne ha forskjellig fart. Du vil få en større tendens til å understyre (ved vanlig kjøring) samt større dekkslitasje. Fordelen med låst diff. er at du får likt dreiemoment på alle (drevene)hjul, og ikke bare det hjulet med minst grep.

Ved drifting er det litt andre forhold som gjelder, og hva som er bra der vet jeg ikke. Men i et ordinært løp er det ikke noen spesielle fordeler med låst diff, med mindre du skal kjøre sidelengs.

Edit:

Skal man drifte hjelper det generelt sett å låse differensialen, stramme opp fjær og dempere, stramme stabilisatorstagene (roll bar/ sway bar) og kjøre på med positiv camber (tror ikke dette er mulig i GT5).

Her er en liten snutt om camber: http://gt5mania.com/tuning-guide/camber/

Lenke til kommentar

Stemmer.

Edit:

Positiv camber er vel feil, du mener negativ camber sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...