Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler jeg har stagnert midt i spillet her nå :(

Lvl 15 og 32%.

Noen som har klart Gran Turismo world championships(det siste på proffesional) og har anbefalinger til biler?

Fant du ut av det? Selv brukte jeg 458 Italia, men det var ikke så veldig lett..

Kjører lamboghini gallardo, men lurer på om dekka er slitt. Må man bytte dekk?

Bilen min har nemlig oppført seg litt rart i de siste løpene.

Lurer også på om noen har prøvd den der restore rigidity tingen i GT auto? Kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar

Har han vore online?Skal jo sleppe det...Dei av vennene som speler GT5 sprett automagisk opp i Comunity saken i GT Mode av meg.

Ja han har spillt online. Vi forsøkte å gå inn i samme rom men en av oss fikk alltid feilmelding:S Men får se om det funker bedre nå da etter oppdateringen..

Spurte litt tidligere om det var noen som vet hvordan man legger til venner? Må man kjøre med dem for å kunne legge dem til? Har en venn i PS network som spiller GT5, men han finner jeg ikke i spillet:S
Vel venner legger du til som vanlig, fra venne tabben i XMB. For å spille sammen med venner derimot, det kan være noe mer vrient da det ikke er noe invite funksjon enda. Så eneste måten er enten å joine via community tabben i GT Mode(er noe som heter Lounge/Lobby der), eller du/de starte et game i Open Lobby, og da får man et rom nummer som står øverst i venstre hjørnet, dette nummeret kan man putte inn i Jordkloden som er ved siden av "Create New" i Open Lobby.

vi testet med rom nummer, men hadde en connetion type som gjorde at vi ikke kunne:S

Vel da er vel problemet internetten deres, om dere har NAT Type 3 så er det relativt lite man får gjort online.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Ingen her som har funnet Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) ‘73 i Used Cars enda? Tenkte kanskje noen var villig til å gjøre en trade?

Jeg har den.

Brukte den til Japanese Classic Cars (elns..)

Har ikke tuna den.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget en ny side ved GT5. Da jeg først hørte om B-spec mode (jeg har aldri eid tidligere GT-spill, bare spilt hos andre, og da spiller man selvsagt ikke B-spec), kunne jeg ikke skjønne appellen. Jeg var fortsatt skeptisk da jeg testa det, og gjorde det kun for å ha noe å gjøre mens jeg spiste middag (vanskelig å kjøre med ratt/gir mens man spiser). Men, etter et par frustrerende løp tidlig i karrieren, må jeg innrømme at det er veldig givende.

For det første fikk jeg anledgning til å se på bilene mine utenfra under løp (kjører fra cockpit eller bumper view, savner panser view), fikk muligheten til å studere hvordan AI-en tar svinger (ikke at det alltid er perfekt) og dermed lære banene bedre, og det var faktisk moro å se utviklingen på førerene mine. Jeg fikk en ny sjåfør etter level 5 (tror jeg) og har akkurat begynt å trene han opp.

Det er stor forskjell på han (L. Dale) og min gamle sjåfør (I. Halvorsen). Halvorsen kan være på "hot" (stressa) enden av skalaen gjennom hele løpet utan at han gjør så masse feil, mens Dale blir helt tom for både fysisk og mental styrke etter bare noen runder under stort press (max hot). Men Dale begynner å komme seg. Bare jeg er flink nok å leke barnevakt (Decrease pace, decrease pace, decrease pace+++) så vinner han løpene.

Jeg spiller det bare når jeg slapper av mellom slagene av A-spec, men det er overraskende underholdene - noe jeg ikke hadde trodd.

/end rant

En ting jeg lurer på angående B-spec er om det er lurt å la sjåføren din ligge på cool alt for lenge? Virker hvertfall at jo lengre nedpå cool slidern går, jo saktere begynner han å kjøre, dog kan hende jeg bare innbiller meg dette, til nå har jeg hvertfall prøvd å ha pila på hot/cool metere i midten, men usikker på om det er noe vits egentlig.

Ingen her som har funnet Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) ‘73 i Used Cars enda? Tenkte kanskje noen var villig til å gjøre en trade?

Jeg har den.

Har ikke tuna den.

:D Kunne du tenkt å bytta den bort? Evt. hva er du på jakt etter?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget en ny side ved GT5. Da jeg først hørte om B-spec mode (jeg har aldri eid tidligere GT-spill, bare spilt hos andre, og da spiller man selvsagt ikke B-spec), kunne jeg ikke skjønne appellen. Jeg var fortsatt skeptisk da jeg testa det, og gjorde det kun for å ha noe å gjøre mens jeg spiste middag (vanskelig å kjøre med ratt/gir mens man spiser). Men, etter et par frustrerende løp tidlig i karrieren, må jeg innrømme at det er veldig givende.

For det første fikk jeg anledgning til å se på bilene mine utenfra under løp (kjører fra cockpit eller bumper view, savner panser view), fikk muligheten til å studere hvordan AI-en tar svinger (ikke at det alltid er perfekt) og dermed lære banene bedre, og det var faktisk moro å se utviklingen på førerene mine. Jeg fikk en ny sjåfør etter level 5 (tror jeg) og har akkurat begynt å trene han opp.

Det er stor forskjell på han (L. Dale) og min gamle sjåfør (I. Halvorsen). Halvorsen kan være på "hot" (stressa) enden av skalaen gjennom hele løpet utan at han gjør så masse feil, mens Dale blir helt tom for både fysisk og mental styrke etter bare noen runder under stort press (max hot). Men Dale begynner å komme seg. Bare jeg er flink nok å leke barnevakt (Decrease pace, decrease pace, decrease pace+++) så vinner han løpene.

Jeg spiller det bare når jeg slapper av mellom slagene av A-spec, men det er overraskende underholdene - noe jeg ikke hadde trodd.

/end rant

En ting jeg lurer på angående B-spec er om det er lurt å la sjåføren din ligge på cool alt for lenge? Virker hvertfall at jo lengre nedpå cool slidern går, jo saktere begynner han å kjøre, dog kan hende jeg bare innbiller meg dette, til nå har jeg hvertfall prøvd å ha pila på hot/cool metere i midten, men usikker på om det er noe vits egentlig.

Blir den liggende for lenge på cool kjører han faktisk MYE saktere.. Så jeg prøver å ha den mest mulig på midten... Null feil, og passe bra hastighet

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Jeg har den.

Har ikke tuna den.

Kan godt bytte den bort. Kommer ikke til å bruke den mer uansett.

Er strengt tatt ikke på jakt etter noen bil nå.. :hmm:

Lenke til kommentar

/end rant

Ja, tror det stemmer. Jeg leda stort på et løp, så fulgte ikke så godt med. Så plutselig lå jeg på tredjeplass når det gjenstod 2 runder. Det var med en ny sjåfør, så jeg peste han hardt for å ta de igjen, men da begynte han å sladde (styrken hans var lav på slutten av 10 runder med racing) og jeg greide aldri å ta de igjen. Så på neste løp fulgte jeg mer med, og pisket han når han begynte å bli for slapp. Men særlig med nye sjåfører er det greit å la de få "cool" 'an litt så de kan spare krefter til de trenger det (etter en snurring eller noe).

Lenke til kommentar

Jeg har den.

Har ikke tuna den.

Kan godt bytte den bort. Kommer ikke til å bruke den mer uansett.

Er strengt tatt ikke på jakt etter noen bil nå.. :hmm:

Okay, vel jeg addet deg til vennelista. Slik trading foregår i GT5 for øyeblikket(tror jeg?), er at man bare blir enig om å gifte hverandre bilene, men om du ikke har noen bil i tankene, og føler du bare kan gi bort bilen, så sier jeg ikke nei takk til det =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Oppdatering på mine problemer: ser ut som jeg, etter å ha slettet alle datafilene (ikke via GT5, men alt under "data"delen under spill) og installerte på nytt mens jeg gjorde unna dagens oppgaver (ca 1 time), er kvitt ustabile greier.

Virker som om det kan ha vært oppdateringen til 1.02 som fucket opp deler av spillet. Virker ihvertfall strålende nå. Men bilene jeg lastet ned fra PSNstore (collectors ed.) er borte. Er det lett å få tak i de igjen?

Lenke til kommentar

/end rant

Ja, tror det stemmer. Jeg leda stort på et løp, så fulgte ikke så godt med. Så plutselig lå jeg på tredjeplass når det gjenstod 2 runder. Det var med en ny sjåfør, så jeg peste han hardt for å ta de igjen, men da begynte han å sladde (styrken hans var lav på slutten av 10 runder med racing) og jeg greide aldri å ta de igjen. Så på neste løp fulgte jeg mer med, og pisket han når han begynte å bli for slapp. Men særlig med nye sjåfører er det greit å la de få "cool" 'an litt så de kan spare krefter til de trenger det (etter en snurring eller noe).

Min sjåfør, M.Cortez har vært relativt flink til nå, dog han er ikke mer enn level 5, har hatt null trøbbel med han så langt, dog han har jo fått kjørt biler som ligger litt over de han kjører mot som regel, hadde en nesten spinn i M3'en min i starten av et løp her, men han fikk retta seg opp.

Du kan bare få den du..

Så får jeg heller få noe senere :)

Ja funker det, og takk på forhånd. Leita lenge etter den bilen på Used Cars, men ikke funnet den enda, bare fått tak i Hard Top versjonen, digga bilen i Forza 3, så må jo ha den her å tenkte jeg.

Du kan bare få den du..

Så får jeg heller få noe senere :)

Kanskje en slik... X1?

X1? (Hva er det for noe?) :p Det er ikke noe jeg har, og om det er en slik jævlig dyr bil så blir det jo litt vanskelig, er mest for fair trades her, bilen jeg leter etter er ikke spesielt dyr(tror jeg?) men i og med at det er en Used Car så kan den være noe vrien å få tak i.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

X1

http://www.youtube.com/watch?v=P6Gn-GFLPjQ

Og jeg prioriterte høy cool-ness på min nye sjåfør, Dale. Så han går helt tom for styrke/mental ofte. Helt tom. Blåst for styrke. Men så lenge jeg er i ledelsen uten å bli presset ser det ikke ut til å by på problemer. Halvorsen gikk nesten aldri tom for styrke, og mentalt har han aldri mistet noe såvidt jeg kan huske. Så stats spiller visst inn også. Men mest når det er mye biler rundt sjåførene ser det ut til.

Lenke til kommentar

X1

http://www.youtube.com/watch?v=P6Gn-GFLPjQ

Og jeg prioriterte høy cool-ness på min nye sjåfør, Dale. Så han går helt tom for styrke/mental ofte. Helt tom. Blåst for styrke. Men så lenge jeg er i ledelsen uten å bli presset ser det ikke ut til å by på problemer. Halvorsen gikk nesten aldri tom for styrke, og mentalt har han aldri mistet noe såvidt jeg kan huske. Så stats spiller visst inn også. Men mest når det er mye biler rundt sjåførene ser det ut til.

Dæven, den kunne jeg tenkt meg, satt jo som støpt på banen virka det som, men den er vel vrien og få tak i, eller koster jævlig mye kan jeg tenke meg, har ikke sett den i spillet enda hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...