Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, blir litt knotete å lage noe, for å så dra det opp i andre etasje gjennom dører og en smal trapp :p.

Expert har vel solberg edition? Men er sikkert ikke så mye forskjell. Er jo Expert på Nordaas og, blir vel en kjøretur opp der og se på hva de har å tilby.

Lenke til kommentar

Hm, blir litt knotete å lage noe, for å så dra det opp i andre etasje gjennom dører og en smal trapp :p.

Expert har vel solberg edition? Men er sikkert ikke så mye forskjell. Er jo Expert på Nordaas og, blir vel en kjøretur opp der og se på hva de har å tilby.

Hva med en Ottoman-kjørestol? Helt genial, spør du meg..

Her er tråden som forklarer hvordan man bygger den :thumbup:

http://forums.overcl...ad.php?t=914885

cockpit3.jpgcockpit16.jpg

cockpit4.jpgcockpit1.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skaffe meg et ratt til anledningen, men hvilket burde jeg kjøpe? Tenkte G27, men det virker jo ikke som om noen har det inne. Har også sett et "offesielt GT5 ratt" til litt over tusenlappen, men er litt usikker på om det holder. Er G27 ekstremt overpriset eller har den funksjoner som andre ratt ikke har?

Lenke til kommentar

Logitech Driving Force Pro (ellr GT, et er nytt, et er utgått) heter vel "GT5"-rattet. Det holder for all del. Det har IKKE H-giring eller clutch, men ellers er det tipp-topp. Jeg gikk til innkjøp av G27 i år når jeg begynte med iRacing, har ikke angret 1 sekund. Her har jeg ikke plastdelene lenger, har clutch og skikkelig girkasse :) Så til mitt bruk (meget utpreget simkjører) så blir G27 et must. Men nå vet ikke jeg om GT5 støtter H-giring og clutch heller, og hvis ikke er det jo null og niks poeng ;)

Enkelt sagt: Kun GT5 som "sim" så holder GT/Pro, seriøs satsing, G27 eller fanatec

Lenke til kommentar

Og viktigst: Gran Turismo har enormt med duplikater. 1000 biler på lista? Ja jøss, men 1000 unike biler? Hell no. Det krydde av duplikater i GT4 ihvertfall og kjenner jeg PD rett har de fortsatt med samme tøvet.

Nytter jo ikke når spillet ikke er bra. Forza 3 har vel ennå ikke solgt mer enn Forza 2. Så forbrukerene har talt!

Iflg. vgcharts har FM2 solgt 4,04 mill mens FM3 har solgt 3,12 mill. Når FM3 har vært på markedet like lenge som FM2 har det nok solgt langt mer. Men det bør det gjøre siden det er flere 360er på markedet nå. FM3 er utvilsomt bra, blant annet med en metacritic score på 92/100.

Ja og GT serien har også vært elsket av kritikere og spillere. Og ingen bryr seg om det er duplikater blant de 1000++ bilene i GT5. Har aldri sett noen klaget på dette bortsett fra ett par tre stykker her på forumet. Poenget er at du bør slutte med det stadige heksejakten på GT5. Vi skjønner du absolutt ikke liker spillet, så da lar du bare være å kjøpe det. Hadde jo skjønt kritikken din av PD og GT om ikke det var for at Forza serien og Turn 10 har feiler og mangler de også. Kommer det forresten noe Forza 4? Utviklerene har vel sagt at de ikke aner hva mer de skal putte i spillet, så kanskje de kjøper GT5 for å få inspirasjon.

Lenke til kommentar

Satt lenge å vurderte mellom Driving Force GT og G27, til tross for clutch, h-giring og "ikke plast" deler, ser jeg ikke behovet for å kjøpe G27 når det koster 3 ganger så mye, når til og med de fleste bilspillene støtter hverken clutch eller H-giring.

Lenke til kommentar

Satt lenge å vurderte mellom Driving Force GT og G27, til tross for clutch, h-giring og "ikke plast" deler, ser jeg ikke behovet for å kjøpe G27 når det koster 3 ganger så mye, når til og med de fleste bilspillene støtter hverken clutch eller H-giring.

Dette gjelder nok konsoll, alle jeg har, utenom gode gamle RBR, F1 2010 og WRC jeg ikke har brukt dette. Men nå spiller jo ikke jeg simulatorer, og som sagt, om det er hva man bruker det til, så er G27 et must.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skaffe meg et ratt til anledningen, men hvilket burde jeg kjøpe? Tenkte G27, men det virker jo ikke som om noen har det inne. Har også sett et "offesielt GT5 ratt" til litt over tusenlappen, men er litt usikker på om det holder. Er G27 ekstremt overpriset eller har den funksjoner som andre ratt ikke har?

Skaff deg G27, jeg har det og det er supert! VELDIG stillegående, det eneste du hører er hendene som glir gjennom rattet. Rask respons i feedbacken er det og, 900 grader og clutch, LEDs er det også på rattet :cool:

GT5 vil få H-skifter, 900 grader og clutch funksjon, bare så det er sagt folkens.

Jeg ville anbefalt alle dere for å gå for G27. Jeg kjøpte mitt fra netonnet, 2800,- rett hjem. Da har du også garanti i 5 år hos logitech hvis uhellet er ute.

Å kjøpe G25 brukt er jo også noe, men har hatt G25 jeg og. Det bråker utrolig mye i forhold til G27. Gir skifteren er det motstand i, noe som G25 ikke har.

Endret av Bimmerfan
Lenke til kommentar

Dette gjelder nok konsoll, alle jeg har, utenom gode gamle RBR, F1 2010 og WRC jeg ikke har brukt dette. Men nå spiller jo ikke jeg simulatorer, og som sagt, om det er hva man bruker det til, så er G27 et must.

Så du mente at de fleste spill har støtte for dette, når det er på PC? Har f.eks DiRT 2, Need for Speed: Shift, Burnout Paradise, GRID støtte for dette? Hvis ikke, har vi jo nærmest utelukket alle(bortsett fra sim) bilspill som er bra idag..

Lenke til kommentar

Mener at GRID har H-shift og clutch, shift har det hvertfall. Tror ikke Dirt 2 har det siden det går mest i sekvensiell giring i rally. Burnout Paradise er jo litt arcade da, tror det bare har gear up gear down med automat clutch.

Vell med andre ord er det nesten ikke en håndfull med spill engang der ute som støtter dette. Men jaja, sier overhodet ikke at G27 er et dårlig kjøp hvis man tar seg råd, men det er mye penger å bruke for såpass få antall spill ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...