Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Dere går for gull, ikke sant? Det er ikke vanskelig å få bronse?

Selv bronse er en utfordring til å begynne med. Å komme helskinnet rundt banen er en utfordring til å begynne med! Men det er snakk om gull, ja. Å ta igjen 12 biler på 2 runder er ikke bare bare i seg selv, og når de har tatt en lotus og satt på de dårligste dekka i spillet, blir ikke saken enklere.

Kan man ta special eventene flere ganger og høste penger der i fra, eller er det one-time only?

Hvor er det flest cash pr minst mulig tid? :)

Får kun penger og driver points første gangen.

NASCAR special eventene er veldig kjapt unnagjort, og bra med penger. Som sagt bare en gang per event som gir utbetaling.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H-gir og clutch er mest for usikre nerder som vil ha bragging rights og e-penis. :tease:

Har bare Logitech G25 jeg, men jeg er ikke en usikker nerd :tease:

Forøvrig dette spillet her er fantastisk, har vel spilt snart 15 timer siden lanseringen, det har jeg aldri gjort i noen andre bilspill ever! :D

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

jeg synes driftinga er litt rar, men jeg har ikke laga meg drifting biler enda da. og jeg har spillt mye forza, så jeg antar at det er litt av årsaken.

noen biler slipper lett på rompa og er lette å holde sidelengs, men når du prøver å rette opp så kommer kontraen så kjapt at du snurrer rett i veggen elnosånt. anoying dersom man får en fin skrens i et løp rett før mål f.eks.

Lenke til kommentar

jeg synes driftinga er litt rar, men jeg har ikke laga meg drifting biler enda da. og jeg har spillt mye forza, så jeg antar at det er litt av årsaken.

noen biler slipper lett på rompa og er lette å holde sidelengs, men når du prøver å rette opp så kommer kontraen så kjapt at du snurrer rett i veggen elnosånt. anoying dersom man får en fin skrens i et løp rett før mål f.eks.

Men det med en fin sladd før mål, er det snakk om drifting da?

Lenke til kommentar

YEEAAAAHSSS!!!!

Endelig gull på intermediate på TopGear-bana (Lotus på is)! Jeg begynte å klokke inn veldig like løp der jeg alltid havna på andreplass, men etter en sinnsyk første runde der jeg tok igjen en drøss biler ved å sladde sidelengs gjennom Chicago, var jeg på tredjeplass ved starten av andre runde! Jeg fikk nerver selvfølgelig siden jeg så lyset i enden av tunnellen (kun to biler å ta igjen på en hel runde) og greide ikke å kjøre skikkelig bra lenger. Var sinnsykt nære to røde kjegler på inner'n i Chicago og SMALT inn i bilen på andreplass i en sving så jeg var sikker på å bli diska. Jeg tok ikke igjen lederbilen før Bacharach (nest siste svingen), og den også deiste jeg inn i siden på. Kjørte som en gris og sladda som en villmann gjennom siste svingen før mål, men heldigvis hadde jeg lagt neste bil såpass langt bak meg på siste strekka at den ikke greide å ta meg igjen. Hadde nok mye flaks siden av og til blir jeg disket bare jeg dulter så vidt i en annen bil (ofte er det de som kjører inn i bakenden min), men en sinnsyk førsterunde reddet dagen.

Ang. drifting: Nå har ikke jeg testa drifting noe særlig, men har du prøvd å forandre ratt-innstillingen til "Simulation"? Hvis du ikke gjør det så vil spillet påvirke styringa di når du skal ta kontra. Det hjalp i alle fall meg på Lotus'n med såpeglatte dekk. Kjørte sidelengs både inn og ut av flere svinger uten at jeg mista kontrollen på kontra'n.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

YEEAAAAHSSS!!!!

Endelig gull på intermediate på TopGear-bana (Lotus på is)! Jeg begynte å klokke inn veldig like løp der jeg alltid havna på andreplass, men etter en sinnsyk første runde der jeg tok igjen en drøss biler ved å sladde sidelengs gjennom Chicago, var jeg på tredjeplass ved starten av andre runde! Jeg fikk nerver selvfølgelig siden jeg så lyset i enden av tunnellen (kun to biler å ta igjen på en hel runde) og greide ikke å kjøre skikkelig bra lenger. Var sinnsykt nære to røde kjegler på inner'n i Chicago og SMALT inn i bilen på andreplass i en sving så jeg var sikker på å bli diska. Jeg tok ikke igjen lederbilen Bacharach (nest siste svingen), og den og deiste jeg inn i siden på. Kjørte som en gris og sladda som en villmann gjennom siste svingen før mål, men heldigvis hadde jeg lagt neste bil såpass langt bak meg på siste strekka at den ikke greide å ta meg igjen. Hadde nok mye flaks siden av og til blir jeg disket bare jeg dulter så vidt i en annen bil (ofte er det de som kjører inn i bakenden min), men en sinnsyk førsterunde reddet dagen.

Ang. drifting: Nå har ikke jeg testa drifting noe særlig, men har du prøvd å forandre ratt-innstillingen til "Simulation"? Hvis du ikke gjør det så vil spillet påvirke styringa di når du skal ta kontra. Det hjalp i alle fall meg på Lotus'n med såpeglatte dekk. Kjørte sidelengs både inn og ut av flere svinger uten at jeg mista kontrollen på kontra'n.

Gratulerer! :thumbup: Hvordan ratt kjører du med?

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

YEEAAAAHSSS!!!!

Endelig gull på intermediate på TopGear-bana (Lotus på is)!(...)

Takk! Jeg lagra replayen, men har ikke anelse om hvordan jeg kan få lasta det opp. Kan man sende replay-filer til andre? Regner med at en må filme selve TV'n eller noe annet håpløst. Er ikke sikker på hvor bra det blir med mobilkamera. Hmm... tror jeg skal ta og teste.

Hvordan jeg kjører med ratt?

Eller mener du hvilket ratt? Hvis sistnevnte, Driving Force GT festa til et ustabilt rundt lite bord som står på et par bøker for å få riktig høyde ;)

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

YEEAAAAHSSS!!!!

Gratulerer! :thumbup: Hvilket ratt kjører du med?

Takk!

Driving Force GT festa til et ustabilt rundt lite bord som står på et par bøker for å få riktig høyde ;)

:dremel: Ok, skal ønske meg det til jul, skal bare ha meg en forsterker til jul sånn at jeg får brukt en 16(kanskje 12)" sub.

Så skal det bli saker i kjøringen da, skal også se om jeg kan lage hjemmekino nede, det hadde vært konge.

Lenke til kommentar

Dere går for gull, ikke sant? Det er ikke vanskelig å få bronse?

Går for gull selvsagt, men noen ganger må jeg bare si meg fornøyd med sølv. Har gull på NASCAR 1 og 2, alle Top Gear, rally 1 og 2. Er bare level 19 så jeg har ikke låst opp resten av NASCAR og rally. Sliter litt med gull på Nürburgring og Sebastian Loeb, og Grand Tour har jeg bare prøvd såvidt. Gokart gav jeg opp fordi motstanderne hadde kollisjonsfetisj, men tror jeg skal greie gull der og.

Når det gjelder lisensene så har jeg for øyeblikket gull på alt i national B og sølv på resten med noen gull her og der. Ligger mellom en tidel og like under et sekund fra gull på stort sett alle lisensene som går på tid, så jeg har planer om å gå tilbake og prøve på gull senere.

Hvordan er det med drifting på spillet og kan man slenge på en spoiler?

Man kan sette spoiler på mange av bilene ja, men det er lite med styling ellers. Er ikke noen driftløp karrieremodusen, men det finnes i arcademodusen. Ellers er det ikke noe stort problem å drifte under vanlige løp hvis man vil. Røyken er bare herlig!

Angående Top Gear intermediate:

Klarte det til slutt, men fy faen. Er helt blå på låret etter å ha slått meg selv i sinne (alle gjenstander er laget av glass eller er på annen måte lite egnet til å slå på :p ). Hadde en 7-8 forsøk hvor jeg enten ledet og kjørte av veien i de to siste svingene eller ble PIT-manøvret av andreplassen rett før mål :mad:

Endret av raid2
Lenke til kommentar

Jeg har eksportert Replayen (av TopGear 2) og har den på en USB-drive. Må jeg ha en PS3 med GT5 installert for å spille den av, eller er det et slags videoformat? Eller er eneste måten å laste opp en replay på YouTube å filme TV'n?

Edit: Ser ut som det som ble exportert var kun rå-data. Håper det kommer en fuksjon hvor en kan rendre replays om til video (som i Fight Night 4).

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

YEEAAAAHSSS!!!!

Takk! Jeg lagra replayen, men har ikke anelse om hvordan jeg kan få lasta det opp. Kan man sende replay-filer til andre? Regner med at en må filme selve TV'n eller noe annet håpløst. Er ikke sikker på hvor bra det blir med mobilkamera. Hmm... tror jeg skal ta og teste.

Hvordan jeg kjører med ratt?

Eller mener du hvilket ratt? Hvis sistnevnte, Driving Force GT festa til et ustabilt rundt lite bord som står på et par bøker for å få riktig høyde ;)

Oh, herlige irritasjon når bordet detter av bøkene. :tease:

Har tabbet meg i aller siste sving noen ganger. Bittert...

BMW'en min er fryktelig lett å komme ut med og holde ute. Too bad at den er så "svak" :thumbdown:

Fordi det er BMW, tune den da?

Tenkte egentlig mer siden er er en '73 med 50 (underdrivelse, jada..) bhp i utgangspunktet..

Endret av feggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...