Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel slik at du må betale før du kan laste ned hele e-guiden fra PrimaGames.

Jeg prøvde det. La inn kortdetaljer og alle opplysninger men fikk beskjed om at mitt land var "restricted".

Kan det hende at capris.no har eksklusive rettigheter til å selge i Norge?

Hvis det er tilfelle burde de hatt en løsning for å laste det ned som e-guide.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

dagens oppturer: Chevrolet camaro, premium varianten. herlig bil! Den special stage bana med mørke og regn (i camaro)...noe av det feteste jeg har opplevd på bilspill

dagens NEDTURer: Å få bekrefta det jeg var redd for: at bare en liten prosentdel av billydene er korrekt og kul, mange er ok, mens de aller fleste er SKIKKELIG ræva- Megaskuffa over at De to feteste mercedesene, SLS og SL300 har helt idiotisk lyd. begge høres ut som billige japanske familiebiler, mens i virkeligheten har SL300 en utsøkt 6'er og SLS'en en meget grom 8'er. I tillegg har standardbilene helt random lyder. Den gamle Mitsubishi galanten med sin 1,6 4'er har en generisk 6'er lyd...off, dette var kjedelig.

AI'n. som mange andre har påpekt er denne bare latterlig. i 2010 forventer man mer enn å kjøre mot pre-programmerte robotbiler uten noe som ligner racingvett. Når det kuleste er å kjøre mot klokka alene, så sier det kanskje sitt.

Lenke til kommentar

Det blir vanskeligere å programmere AI jo mer kompleks og virkelighetsnært spillet er. Synes datastyrte motstandere bare har blitt dummere i det siste. Ikke for å forsvare spillet, men for å senke forhåpningene til de som måtte tro at AI-utvikling går hånd i hånd med den delen av bransjen hvor mer enkelt og greit er mer.

Lenke til kommentar

Også lagt merke til at det er litt "random" lyd.

Mitsubishi har jo generelt en ganske særegen motorlyd som burde være med, har ikke hørt på de selv.

Dagens "funn": Volvo S60 T5

Synes det er latterlig å ikke kunne få oppgradert bremser på bila.

Når man tuner en pickup som originalt har ca 250 hk til over 500 hk så burde det jo være rom for nye bremser også :p For ikke å snakke om Hondaen jeg har som originalt har 170 hk som kan nå opp i mot 500 hk...

EDIT: Blåste støvet av G25 i stad, "rundetidene" gikk fra å være så som så til å bli gode :p Går litt bedre i svinger og slikt!

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Okei, har spilt litt mere nå å skal prøve å oppsummere hva jeg syntes er negativt i spillet så langt.

- Mangel på mekanisk skade. Er som i de forrige spillene at man kan bruke andre biler som brems osv

- Elendig multiplayer del. Ingen inndeling i bilklasser, ingen egne drifteløp. (Dette blir vel fikset i patchen håper jeg)

- Få innstillinger til ratt. Kan ikke endre dødsone, hvor mye grader du vil ha osv

- Dårlig lyd på endel biler

- Få tune valg. Kan ikke bytte motor, bygge om fra fwd til rwd, kan ikke bytte bremser osv

- 200 ferdige biler, resten er halvferdig. Det at man ikke kan bytte felger en gang på de er for dårlig!

Selv med disse feilene er spillet så absolutt verdt pengene dine om du har en ps3 og liker biler. Men skal ikke så mye til for å fikse det så det hadde blitt utrolig mye bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Men HVA har de gjort på 6 år? finpusset grafikk, som allerede er på tur til å bli datert og flikket på photomode? 80% av bilene er jo (meget mildt) polerte GT4/3 kjerrer, og researchen på til og med det som kalles premiumbiler er halvhjertet. I tillegg er det noen meget merkelige valg blant de bilene de har valgt å gjøre til premium. Jeg har spilt i 3 dager nå, og kan ikke gi det mer enn terningkast 4. Fysikken er ikke noe bedre enn Forza (bortsett fra under nedbremsing), det mangler skademodell, onlinedelen er en vits, bilutvalget labert og AI'er bare artificial. ikke mye intelligens å spore der. Det føles rett og slett ut som jeg spiller en polert versjon av gran turismo 4..

Det held ikkje.

/rant

Lenke til kommentar

Okei, har spilt litt mere nå å skal prøve å oppsummere hva jeg syntes er negativt i spillet så langt.

- Mangel på mekanisk skade. Er som i de forrige spillene at man kan bruke andre biler som brems osv

- Elendig multiplayer del. Ingen inndeling i bilklasser, ingen egne drifteløp. (Dette blir vel fikset i patchen håper jeg)

- Få innstillinger til ratt. Kan ikke endre dødsone, hvor mye grader du vil ha osv

- Dårlig lyd på endel biler

- Få tune valg. Kan ikke bytte motor, bygge om fra fwd til rwd, kan ikke bytte bremser osv

- 200 ferdige biler, resten er halvferdig. Det at man ikke kan bytte felger en gang på de er for dårlig!

Selv med disse feilene er spillet så absolutt verdt pengene dine om du har en ps3 og liker biler. Men skal ikke så mye til for å fikse det så det hadde blitt utrolig mye bedre :)

Hvordan fungerer tuningen ellers? Helt lik som den var på Prologue? For den var ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer tuningen i spillet? Helt likt som GT5:Prologue? :thumbdown:

Usikker på hvordan det var i Prologuen, men tuninga i GT5 er grei, dog ikke like mye å velge mellom som i Forza f.eks. Du kan kjøpe div. deler, alt fra turbo til supercharger, suspension, engine, dekk osv...

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg akseptere TOS? Har vært inne på options->network->tos->accept sikkert en million ganger, har restarta ps3 og alt som er!HVA FAEN SKAL JEG GJØRE?!

Hva er problemet? Jeg har aldri vært innom network->tos for å accpete noe som helst, bare godta det som har poppa opp på skjermen når spillet ble starta for første gang. Dog har ikke testa online delen enda så om det har noe med det å gjøre så er jeg usikker.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer tuningen i spillet? Helt likt som GT5:Prologue? :thumbdown:

Usikker på hvordan det var i Prologuen, men tuninga i GT5 er grei, dog ikke like mye å velge mellom som i Forza f.eks. Du kan kjøpe div. deler, alt fra turbo til supercharger, suspension, engine, dekk osv...

Høres mye bedre ut! :new_woot: Da blir GT5 kjøpt snart!

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer tuningen ellers? Helt lik som den var på Prologue? For den var ikke mye å skryte av.

Den er ganske lik som i GT4.

Kan jo ikke bytte bremser engang, som nevnt flere ganger før her.

Å hva PD har drevet med de siste årene lurer jeg litt på også, for det er ikke SÅ mye bedre enn GT4...

Får tro de har noen massive patcher på lur etterhvert da som hever nivået på hele spillet, for per akkurat nå syntes jeg forza 3 fortsatt er ett bedre spill totalt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...