Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Er det ikke mulig å oppgradere bremsene på bilene i spillet?

Blir litt "useriøst" å trimme en gammel Honda opp 300 hester og så fortsette med originalbremser.

Vil spillet "justere" bremsene for motoroppgraderinger eller vil man måtte bremse ned myye tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått testet det skikkelig enda. Men, hva er totalkonklusjonen til folket så langt? Var det til forventningene?

Og, en ting til. Hvordan er det med skader på bilene? Er det noen innstillinger for fysiske skader, som bulker?

Skademodell kommer ved en oppdatering senere, såvidt jeg har forstått.

Skade er i spillet, eller hvertfall kosmetisk, det har jeg selv opplevd. Men har ikke sett noe til mekanisk skade enda.

Edit: Noen som har peiling på hvor i Oslo/Akershus området jeg kanskje kan få tak i et Logitech Driving Force GT ratt? Virker som det er utsolgt overalt :/

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Har ikke fått testet det skikkelig enda. Men, hva er totalkonklusjonen til folket så langt? Var det til forventningene?

Og, en ting til. Hvordan er det med skader på bilene? Er det noen innstillinger for fysiske skader, som bulker?

Skade er i spillet, eller hvertfall kosmetisk, det har jeg selv opplevd. Men har ikke sett noe til mekanisk skade enda.

Edit: Noen som har peiling på hvor i Oslo/Akershus området jeg kanskje kan få tak i et Logitech Driving Force GT ratt? Virker som det er utsolgt overalt :/

Skademodellen er ikke 100%..Sitert Pressfire.no: Skademodellen, for eksempel, det er et sentralt moment her. Den er på ingen måte fullt implementert og «gjøres først tilgjengelig i en senere oppdatering», har sjefen sjøl, Kazunori Yamauchi, skrevet på Twitter (ifølge fansiden GTPlanet).

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Sitert Pressfire.no: Skademodellen, for eksempel, det er et sentralt moment her. Den er på ingen måte fullt implementert og «gjøres først tilgjengelig i en senere oppdatering», har sjefen sjøl, Kazunori Yamauchi, skrevet på Twitter (ifølge fansiden GTPlanet).

Jeg sier bare at om du kjører inn i en vegg, hvertfall med premium biler og du har blitt over lvl 10 i GT Life så vil du se noe form for kosmetisk skade, kjørte med bmw m3 2007 modell og føyk inn i rekkverket på et løp her, og da så fronten ikke fult så pen ut lenger. Men for min del så er kosmetisk skade det minst viktige, jeg vil helst ha mekanisk skade (noe jeg ikke har satt noe av enda, så enten må man bli høyere lvl eller så kommer det kanskje som en oppdatering) altså at motor, gir o.l kan ble skadet/ødelagt, noe ala det vi har i Forza.

Forøvrig så er dette en fin tråd: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132933

Lenke til kommentar

Sitert Pressfire.no: Skademodellen, for eksempel, det er et sentralt moment her. Den er på ingen måte fullt implementert og «gjøres først tilgjengelig i en senere oppdatering», har sjefen sjøl, Kazunori Yamauchi, skrevet på Twitter (ifølge fansiden GTPlanet).

Jeg sier bare at om du kjører inn i en vegg, hvertfall med premium biler og du har blitt over lvl 10 i GT Life så vil du se noe form for kosmetisk skade, kjørte med bmw m3 2007 modell og føyk inn i rekkverket på et løp her, og da så fronten ikke fult så pen ut lenger. Men for min del så er kosmetisk skade det minst viktige, jeg vil helst ha mekanisk skade (noe jeg ikke har satt noe av enda, så enten må man bli høyere lvl eller så kommer det kanskje som en oppdatering) altså at motor, gir o.l kan ble skadet/ødelagt, noe ala det vi har i Forza.

Forøvrig så er dette en fin tråd: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132933

Enig der. Håper de lover det de holder, og gir oss fullverdig skademodell..

Lenke til kommentar

Hei,

Takk for at du har forhåndsbestilt Gran Turismo 5 på CDON.COM

Nedenfor finner du koden til vårt forhåndstilbud.

Kode: XXXX-XXXX-XXXX

Instruksjoner om hvordan du låser opp Mazda 787B Stealth Model:

Hihi :tease:

Den blien var helt syk å kjøre :D

Forhåndsbestillte det for 2-4 måneder siden men fikk ingen kode, rare greier :(

Har du sjekka mailboksen din??

Var der jeg fant denne..

Ja, men fant den ikke der... Endret av Pc96
Lenke til kommentar

flere som har problemer med at det tar uuuutrolig lang tid å komme tilbake til "my home" hver gang du går tilbake dit?

Hadde, var bra tidligere i dag, men så så det ut til at spillet prøvde å få forbindelse med serverne igjen, deretter logget jeg av internett. De jobber med saken, men anbefaler at de som fortsatt erfarer problemer plugger ut/logger av nettet til problemet er løst.

"The data centre was set up to handle 500,000 connections but the number of connections we received greatly exceeded that amount and there was a high chance of experiencing problems as a result.

The design of the GT game really integrates the online and offline parts. So the problems online actually affected the offline play as well. Right now we've changed the number of simultaneous connections that are possible to one million, doubling the number, and we're trying to gauge what will happen, but we don't know at this point in time."

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Hvor blir det av de norske anmeldelsene egentlig? De fleste store sidene pleier jo å være klare med dette samtidig som spillene lanseres, når det er snakk om såpass store titler.

Ser jeg på som positivt, de kan ikke sitte å spille et par timer og basere en anmeldelse på det.

Gran Turismo 5 må spilles en liten stund før du kan gjøre deg opp et standpunkt, så du har opplevd alt fra utallige standard biler til premium biler, så du har opplevd alt fra å ta sertifikat til å kjøre en haug med race.

Flere anmeldere avventer kanskje også litt med tanke på online problemene, nytter ikke å gjøre en anmeldelse de første dagene når alt tydeligvis er sirup og basere seg på det når ting antagelige er på et mer normalt nivå om en uke, blir som å anmelde WoW: Cataclysm på et par dager etter release, alt du sitter igjen med da er køer, lagg og fullstendig kaos da tusenvis av spillere forsøker å gjøre nøyaktig det samme den første uka, må gi det litt tid for at ting skal roe seg litt ned, spesielt med så store titler som dette. En annen ting er jo at online delen ikke kom før en patch helt nå nylig, og det kommer ytterligere en patch helt i starten av Desember, blir jo litt halvveis å forhaste seg men en rask anmeldelse nå også er kanskje mye av det de kritiserer for plutselig kraftig forbedret starten av Desember, bare noen dager etter at anmeldelsen ble publisert.

Personlig mener jeg spillanmeldelser generelt kommer for tidlig alt for ofte, nå er det litt vanskelig å få spilt igjennom hele Gran Turismo 5 før du kommer med en anmeldelse, men du burde bite over en god del før du omtaler spillet og burde også avvente de første patchene og at ting stabiliserer seg før du trekker en endelig konklusjon, det er nå hvert fall min mening!

Lenke til kommentar

Hei,

Takk for at du har forhåndsbestilt Gran Turismo 5 på CDON.COM

Nedenfor finner du koden til vårt forhåndstilbud.

Kode: XXXX-XXXX-XXXX

Instruksjoner om hvordan du låser opp Mazda 787B Stealth Model:

Hihi :tease:

Den blien var helt syk å kjøre :D

Fikk kode på mail jeg også, taster jeg den inn kommer jeg til nedlastning av bilen, men får så beskjed om at koden er gått ut :thumbdown: .

Lenke til kommentar

Hvis dere er lei treig loading i meny'ene, spesielt når du skal til My Home. Så skru av internett tilkobling på ps3'en før du starter spillet. Da går det mye kjappere, det er min erfaring. Selv om du er på single player GT LIFE så er den på nett.

Og på nett er det kaos på GT sine servere nå i starten tydligvis.

Bmw 135i :) Tuna opp til 480 hest nå, kjekk bil! :D

TsukubaCircuit.jpg

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Hvis dere er lei treig loading i meny'ene, spesielt når du skal til My Home. Så skru av internett tilkobling på ps3'en før du starter spillet. Da går det mye kjappere, det er min erfaring. Selv om du er på single player GT LIFE så er den på nett.

Og på nett er det kaos på GT sine servere nå i starten tydligvis.

Bmw 135i :) Tuna opp til 480 hest nå, kjekk bil! :D

TsukubaCircuit.jpg

"'is nice"

Idioti å ikke ha cockpit view på de andre 1er modellene når dash er identisk med den premium modellen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...