Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Utålmodigheten sprer seg her nå.. Lurer på om jeg skal stikke innom Elkjøp og kjøpe spillet, og bare levere inn det jeg får fra England uåpent til Elkjøp, burde vell gå på hele det der 30-dagers returrett / åpent kjøp opplegget?

Er noen spill kjøpt fra utlandet som ikke lar seg registrere ved scanning i butikker i norge,har selv erfart dette.I disse tilfellene TROR jeg du skal få problemer med å få returnert et spill til feks Elkjøp.

Noen spill er pegi registrert i et land men ikke i et annet osv

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg er utrolig skuffet over billista. De bilene som ligger der er bare alle de som var før, + de nyeste superbilene. Er såklart myyye snadder, men hvor blir det av klassikerene?

Audi S2, S4, RS2 eldre moddeller, Ford Cosworth av ulike slag, BMW M3 fra før 03, og hvorfor har de bmw m5 05 og 08, det er jo akkurat samme bilen! Mye som mangler føler jeg! Og når jeg i tilleg leser her i denne tråden om mye feil og bugs i spillet, da blir jeg litt skuffet. Det har tatt de en evighet å lage dette! Burde kanskje brukt litt mindre tid på å lage 24 ulike typer Corolla som de pleier :)

Det skal jo være 1035 biler totalt i spillet, så det bør jo være endel å velge i etterhvert?

Lenke til kommentar

Det fra England returneres jo da uåpent ;)

Jo men hjelper ikke når data systemet til feks Elkjøp ikke kjenner igjen spillet.Da er det en kjent sak at spillet er kjøp i utlandet og derfor kan Elkjøp....med god grunn....nekte å ta i mot spillet.

Men er jo bare å prøve..........

Lenke til kommentar

Må si jeg er utrolig skuffet over billista. De bilene som ligger der er bare alle de som var før, + de nyeste superbilene. Er såklart myyye snadder, men hvor blir det av klassikerene?

Audi S2, S4, RS2 eldre moddeller, Ford Cosworth av ulike slag, BMW M3 fra før 03, og hvorfor har de bmw m5 05 og 08, det er jo akkurat samme bilen! Mye som mangler føler jeg! Og når jeg i tilleg leser her i denne tråden om mye feil og bugs i spillet, da blir jeg litt skuffet. Det har tatt de en evighet å lage dette! Burde kanskje brukt litt mindre tid på å lage 24 ulike typer Corolla som de pleier :)

Det skal jo være 1035 biler totalt i spillet, så det bør jo være endel å velge i etterhvert?

Åjoda, som sagt de har maaasse fantastiske biler å velge mellom. Men de går ikke veldig dypt i de bilinterissertes verden med spesielle modeller! De har bare alle standard superbilene, og en god del andre!

Og de nye bilene som er med i forhold til alle de andre fra eldre spill, er mest bare de bilene som er komt etter GT4 kom ut.

men for all del, spillet er sikkert fantastisk innholdsrikt og inneholder evigheter med morro.

Lenke til kommentar

kan man kjøpe dette spillet på ps store som man gjorde med prologen?

nei

Ikke skjønner jeg hvorfor noen kjøper spilla som nedlasting.

Ikke er de noe billigere en vanlig utgivelse heller

unngå å ha stygge cover og plater? må jo lagre skiten en plass og :) Jo mer jeg kan få digitalt jo bedre!

Lenke til kommentar

Da har jeg spilt spillet i ca. 3 timer så langt.

Så langt har jeg skaffet B-sertifikatet med gull på alle prøvelsene.

Garasjen har rundt 10 kjøretøy (inludert en Kart).

Fullført alle Beginners' series på Kart Experience, NASCAR School og Top Gear - med gull.

Brukte nesten 1 time bare på å få gull på en B-sertifikatøvelse, men elsker spillet uansett :)

Spiller med Logitech Driving Force GT.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Hvordan er egentlig kjørefølesen for de som har spilt FM3? Noe av det samme eller helt anderledes?

Syns kjørefølelsen er relativt likt.

hadde jeg fått brukt G25 på forza, så tror jeg det hadde vært veldig likt ja. når gjelder kjørefølelse:

Forza:

+ lyd, særlig cocpit/innvendig

+ synes at man "kjenner vekten" av bilene bedre enn på GT5

- Det føles litt for enkelt

- litt VEL bra veigrep ofte

- labre cockpiter (men alle biler har i det minste cocpit:p)

GT5:

+ premium cockpitene er rett og slett knall, og man føler at man "sitter i bilen"

+ man blir jaggu nesten redd i stor hastighet i en bil som ikke er bygd for det

+ Det rister og slenger

+ man må i større grad enn på forza "bli kjent" med bilen, siden forskjellene er enorme fra bil til bil.

- lyden er middelmådig stort sett, særlig mixingen av cockpitlyd

- noen ganger kjennes veidekket ut som is og dekkene som metall (aka slik alle GT spill har vært til tider)

det var mine oppfatninger så langt

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig kjørefølesen for de som har spilt FM3? Noe av det samme eller helt anderledes?

Syns kjørefølelsen er relativt likt.

hadde jeg fått brukt G25 på forza, så tror jeg det hadde vært veldig likt ja. når gjelder kjørefølelse:

Forza:

+ lyd, særlig cocpit/innvendig

+ synes at man "kjenner vekten" av bilene bedre enn på GT5

- Det føles litt for enkelt

- litt VEL bra veigrep ofte

- labre cockpiter (men alle biler har i det minste cocpit:p)

GT5:

+ premium cockpitene er rett og slett knall, og man føler at man "sitter i bilen"

+ man blir jaggu nesten redd i stor hastighet i en bil som ikke er bygd for det

+ Det rister og slenger

+ man må i større grad enn på forza "bli kjent" med bilen, siden forskjellene er enorme fra bil til bil.

- lyden er middelmådig stort sett, særlig mixingen av cockpitlyd

- noen ganger kjennes veidekket ut som is og dekkene som metall (aka slik alle GT spill har vært til tider)

det var mine oppfatninger så langt

Takk for den flotte oppsummeringen.

Angånde det jeg har uthevet så er det noe jeg husker veldig godt ifra de andre GT spillene. Men er vel noe man må leve med og er vel ikke så ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...