Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Har hørt noen rykter at man kan bruke autovern og andre biler like mye som før uten at man får skade.

 

Skade delen i GT5 synes jeg er en vits.....mulig jeg hadde for urealistiske forventninger der.

Fortsatt mulig å bruke autovern....ta noen snarveier.....støtte seg på andre biler i svinger osv.

Dette varierer veldig fra bane til bane da.

 

Ja vel? Sikker på at du har på de rette innstillingene? Kosmetiske skader bryr jeg meg ikke så mye om, men motor, gir, hjuloppheng og andre innvendige ting burde virkelig få seg en smell om man treffer en vegg i 200KM/t syns jeg.

Endret av Nitrius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håpløst hvis dem ikke har fått en skade del som er seriøs denne gangen. Er greit at man kan dulte borti ting uten at man får skade, men autovern i hundre kilometer eller rett i rævva på han foran burde gi skader. hvis det stememr som du sier at det er en vits syntes jeg spillet er en flopp samme hvor pent det ser ut og hvor god kjørefølelsen er.

Jeg skjønner at folk vil ha skademodell, men er det virkelig viktig? Det er snakk om en kjøresimulator, ikke en kræsjesimulator. Kræsjer man i virkeligheten er løpet over, og det er derfor ikke relevant å simulere hva som skjer etter en kollisjon (selv om det kan være gøy). Skadesimulering er ressurskrevende, og hvis det går på bekostning av resten av kjøremotoren er jeg helt enig i at det bør nedprioriteres. Hadde bilspillene i dag vært en perfekt etterligning av virkeligheten og skademodell det eneste som manglet, ville saken vært en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håpløst hvis dem ikke har fått en skade del som er seriøs denne gangen. Er greit at man kan dulte borti ting uten at man får skade, men autovern i hundre kilometer eller rett i rævva på han foran burde gi skader. hvis det stememr som du sier at det er en vits syntes jeg spillet er en flopp samme hvor pent det ser ut og hvor god kjørefølelsen er.

Jeg skjønner at folk vil ha skademodell, men er det virkelig viktig? Det er snakk om en kjøresimulator, ikke en kræsjesimulator. Kræsjer man i virkeligheten er løpet over, og det er derfor ikke relevant å simulere hva som skjer etter en kollisjon (selv om det kan være gøy). Skadesimulering er ressurskrevende, og hvis det går på bekostning av resten av kjøremotoren er jeg helt enig i at det bør nedprioriteres. Hadde bilspillene i dag vært en perfekt etterligning av virkeligheten og skademodell det eneste som manglet, ville saken vært en annen.

 

Skadesimuleringen behøver ikke å være 100% realistisk i mine øyne, men den burde være der, hjelper stort online blant annet om man kjører sammen med andre som forstår at det ikke nytter å krasje i ting, noe som fører til et mer "reint" løp.

 

Jeg må ikke ha deler som flyr her og der, men gjør jeg en feil, treffer veggen i x antall km/t som vil jeg helst ikke se at jeg spretter ut og kan kjøre unna helt uten konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håpløst hvis dem ikke har fått en skade del som er seriøs denne gangen. Er greit at man kan dulte borti ting uten at man får skade, men autovern i hundre kilometer eller rett i rævva på han foran burde gi skader. hvis det stememr som du sier at det er en vits syntes jeg spillet er en flopp samme hvor pent det ser ut og hvor god kjørefølelsen er.

Jeg skjønner at folk vil ha skademodell, men er det virkelig viktig? Det er snakk om en kjøresimulator, ikke en kræsjesimulator. Kræsjer man i virkeligheten er løpet over, og det er derfor ikke relevant å simulere hva som skjer etter en kollisjon (selv om det kan være gøy). Skadesimulering er ressurskrevende, og hvis det går på bekostning av resten av kjøremotoren er jeg helt enig i at det bør nedprioriteres. Hadde bilspillene i dag vært en perfekt etterligning av virkeligheten og skademodell det eneste som manglet, ville saken vært en annen.

 

+1!!

 

Helt enig. Skjønner ikke hvorfor river seg i håret av en dårlig skademodell. Det går tross alt ut på å kjøre bil, ikke kræsje dem. Og man kan jo bare unngå å følge autovernet i en sving, dog ser jeg det kan bli et litt kjipt moment på online delen.

Lenke til kommentar

Skadesimuleringen behøver ikke å være 100% realistisk i mine øyne, men den burde være der, hjelper stort online blant annet om man kjører sammen med andre som forstår at det ikke nytter å krasje i ting, noe som fører til et mer "reint" løp.

 

Jeg må ikke ha deler som flyr her og der, men gjør jeg en feil, treffer veggen i x antall km/t som vil jeg helst ikke se at jeg spretter ut og kan kjøre unna helt uten konsekvenser.

Sant, men det kan enklere løses ved at man rett og slett er ute av løpet hvis man gjør sånne ting.

Slitasje ønsker jeg velkommen, men det er mye dagens bilspill "mangler" som bør prioriteres langt over bilopphogger-type skadesimulatorer. Det er rått i Flatout og Burnout, men GT har liksom et annet fokus.

Lenke til kommentar

er ikke så opptatt av hvordan det ser ut, men hvordan det påvirker kjøringen. Det er viktig at man får skader som gjør bilen vankeligere å kjøre hvis man ikke tar hensyn til dette. Dette er jo noe som det har blitt sagt at dem har lagt stor vekt på så hvis det ikke stemmer og at vi nok engang får ett spill der skader ikke spiller noen rolle så holder jo ikke dette mål i 2010

Lenke til kommentar

Las en plass at hvis du kræsjet kraftig så påvirket det kjøringen din. Altså motor, gir og styringsmekanismer. Jeg har ikke opplved dette til nå, men så har jeg heller ikke kjørt i 300 kmt og rett i en vegg da det ikke er så interessant for meg! :)

 

Men det har også vært diskusjoner rundt dette med skademodell i bilspill.

Bilprodusentene liker ikke at deres biler blir totalvraket, og derfor er det ikke så mye skade å påføre.

 

Det er noen år siden jeg las dette, men det har kommet seg på diverse spill hvor du kan ødelegge litt mere.

 

Som sagt så er det ikke skademodellen jeg legger mest vekt i når det gjelder slike spill, men det er jo et pluss hvis du kan påføre den litt av hvert :)

Lenke til kommentar

Er ikke det at man skal kjøre rett i veggen for å se bilen bli totalvrak jeg er ute etter heller. Da hadde jeg kjøpt burnout. Det som er viktig er at hvis man bruker bilene foran som brems eller autovern så får man skader som påvirker bilen sine egenskaper. Siden dette er en kjøre simulater så er jo dette ekstremt viktig. Er også enig i at man burde ha med slitasje på deler som f.eks gir clutch o.l. De fleste bilspill idag klarer på en eller annen måte og ha med disse tingene så hvis gt5 skal være det beste bilspillet på markedet må dette med.

Alt snakket om at dette ikke er en kræsjesimulater og dermed ikke trenger og ha med noen form for skader blir bare latterlig og litt for mye fanboy snakk. Jeg gleder meg like mye som alle andre til spillet, men jeg forventer at de leverer ett produkt som holder mål. hvis f.eks skade delen ikke holder måt er 90% av online opplevelsen ødelagt og da mangler ca 50% av hva ett bilspill trenger.

Lenke til kommentar
Brev sendes vel på lørdager men ikke pakker tror jeg.

 

Jeg trodde DVD covere og sånn gikk som brev. Mener å huske at jeg har fått filmer f.eks på Lørdager.. Men pytt, slik går det når man er godtroende.

 

Spillet har release på onsdag vetdu

 

Jau, men det ble sendt på Fredag. Men det ser ikke ut til at noen andre har fått idag, heller.

 

 

I morgen bør det bli full gass. Jeg gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar

Skadesimuleringen behøver ikke å være 100% realistisk i mine øyne, men den burde være der, hjelper stort online blant annet om man kjører sammen med andre som forstår at det ikke nytter å krasje i ting, noe som fører til et mer "reint" løp.

 

Jeg må ikke ha deler som flyr her og der, men gjør jeg en feil, treffer veggen i x antall km/t som vil jeg helst ikke se at jeg spretter ut og kan kjøre unna helt uten konsekvenser.

Sant, men det kan enklere løses ved at man rett og slett er ute av løpet hvis man gjør sånne ting.

 

Forsåvidt greit, men jeg føler det er litt mer fair å la spillet bestemme om du kan kjøre videre eller ikke. Om hver enkelt selv skal bedømme om en kan kjøre videre etter et krasj o.l så blir nok ikke det helt optimalt vil jeg tro.

Lenke til kommentar

 

Alt snakket om at dette ikke er en kræsjesimulater og dermed ikke trenger og ha med noen form for skader blir bare latterlig og litt for mye fanboy snakk. Jeg gleder meg like mye som alle andre til spillet, men jeg forventer at de leverer ett produkt som holder mål. hvis f.eks skade delen ikke holder måt er 90% av online opplevelsen ødelagt og da mangler ca 50% av hva ett bilspill trenger.

 

Mine argumenter er klare og tydelige, og ingen av dem er "fordi det er til PS3" eller "fordi GT bare er best" eller den slags. Det er intet grunnlag for å anklage meg for fanboy-snakk. Kommer du ikke opp med noe bedre enn at det jeg sier er "latterlig" må du bare finne deg i at noen er uenige med deg. Det går faktisk helt fint.

 

Ingen bilspill leverer per i dag en komplett etterligning av virkeligheten, ikke GT heller. Det blir alltid en prioriteringssak: tar man med noe, må man utelate noe annet. Det er i det lyset man må se skademodellering også, og derfor skjønner jeg godt at noen velger å tone det ned.

 

Et annet og kanskje enda viktigere poeng med skademodellering er at det er særlig vanskelig å få det til å holde samme nivå som resten av spillet. Det bør gå en rød tråd gjennom hele produksjonen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg et 15 runders løp der du ødelegger bilen i siste sving. Eller at den ene døra blir ødelagt i den første svingen, så du må se på at den flakser frem og tilbake i Gud vet hvor lang tid.

 

Det fins en grense for hvor mye realisme jeg trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At bilen endrer hvordan den oppfører seg etter krasj var jo faktisk med i GT2...

 

Uansett, tilogmed iRacing har en mindre god skademodell, men den har alt den trenger, og er forholdsvis realistisk, det tyder det ikke på at GT5 har, og det er utrolig skuffende.

 

Toro3: Sånn har man vel da innstillinger til å endre, jeg vil gjerne ha det sånn, gjør man en tabbe, så gjør man faktisk en tabbe. Dessuten, krasjer du løs en dør, da har du enten truffet veldig bra, eller mest sannsynlig krasjet så hardt at det ikke vil være noe problem...

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar
Ingen bilspill leverer per i dag en komplett etterligning av virkeligheten, ikke GT heller. Det blir alltid en prioriteringssak: tar man med noe, må man utelate noe annet. Det er i det lyset man må se skademodellering også, og derfor skjønner jeg godt at noen velger å tone det ned.

 

Dette er en ekstrem viktig del av racing så en kjøresim som tar for seg racing burde ha dette som en viktig ingrediens i spillet. Hadde vi snakket om en kjøresim som tok for seg en landeveis tur fra oslo til kirkenes er jeg enig i at dette kunne tones ned. Ser ikke at det finnes noen grunn til å tone dette ned i ett racingspill.

 

Jeg ser for meg et 15 runders løp der du ødelegger bilen i siste sving.

 

Dette er jo en viktig del av racingsim at an å kjøre clean i mange runder. Derfor er jo gleden av å kjøre over målstreken større. Og hvis bilen ødelagt på grunn av en sjåfør feil så må man jo bare trene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...