Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk Dirt 3 liggende et sted, og der blir det inntil videre. Selv om det føltes bedre enn NFS Shift, så er det milevis unna simulator-standard. Etter min mening er begge disse spill som burde vært begrenset til spillehaller. Gjeeeeesp.

Endret av rasmuse7
Lenke til kommentar

For det første lot de en rally-ekepert prøve forskjellige bilspill for å se hvor realistiske de var. Dirt 3 fikk fire av fem stjerner.

Da mister man dessverre litt troverdighet om man skal være ekstpert og bedømme realisme og gir DiRT 3 så mye.

Gjerne utdyp om du føler for det.

En force feedback som ikke samsvarer med noe jeg har prøvd i virkeligheten eller rendyrkede simulatorer. Dette fører til at man ikke får en god feeling. Altså har man allerede kommet litt feil ut.

Det er utrolig overdrevne bremser, ingen rallybil stopper så fort som de i DiRT3 gjør. Det er som regel nok å bare tenke på å plante bremsen i bunn så klarer man svingen. Rallyløypene er veldig lite givende, og fryktelig breie. De aller fleste etappene går igjennom punkter som er på andre etapper. Altså veldig lite fantasi. Tilogmed de i Norge kjører igjennom mange av de samme stedene, selvom det virker på navnene (Spesiellt for meg som er lokalkjent) at det er etapper som skal finnes med stor avstand fra hverandre. Jeg har da en følelse av at det samme gjelder i de andre landene.

Da er vi oppe i lite følelse i bilen, overdrevne bremser (og generelt feste) og urealistiske etapper.

Videre er det lite forskjell på bilene, de virker ikke lagd videre realistisk, merkes spesielt på RWD. Merkes også på suspension moddeleringen at det ikke er lagt ned noe stort arbeid i å få det så ekte som mulig, men heller noe som kan virke "typisk amerikansk show" med joypad.

Når man da i tilegg har Gymkhana som "noe kun de beste av de beste" får til, og rallycross på elendige rallycrossbaner, tilogmed rene asfaltbaner som er basert på området rundt Rascasse, så blir den følelsen borte også. Dette er ekstremt skuffende med tanke på at Tanner Foust kjører i europa, og man kunne dermed lagd noen tradisjonelle rallycrossbaner, Lydden Hill, Duivelsberg, Valkensvaard, Lyngås, Høljes og Estering dukker opp som alternativer.

Alt i alt ett spill som ikke har realisme hverken på biler eller løyper eller gamemodes. Sikkert morsomt for konsollgamere med stikke. Men utrolig lite morsomt for en fyr med G27 og en fetish for iRacing, rFactor og Richard Burns Rally.

Ja, kontrollene er det utrolig lite innstillingsmuligheter på, noe som er en gjenganger i Codemasters sine spill. Lite morsomt.

Dette er for meg ett spill på høyde med DiRT og F1 2010. Elendig. GRiD fikk jeg ikke force eller feedback i rattet så det avinnstallerte jeg umiddelbart.

Derimot synes jeg DiRT2 var pittelitt bedre, men det var vel mest fordi ting som f.eks rallycross hadde en litt mer intensiv kjøremåte, og det føltes litt mer rallycross ut. Og det at AI som kjørte av ble stående langs vegen. Det ga i allefall en følelse av noe som var litt mer ekte, selvom ikke kjørefølelsen var noe bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det er derfor det bare fikk fire av fem. Hadde skalaen gått til ti hadde det nok fått en annen karakter. Skulle Dirt 3 ha fått to av frem stjerner, hva ville da Shift 2 ha fått? (det fikk to av fem, btw). Det kunne ha fått stryk, men da ville det ha havnet i samme kategori som makkverket Test Drive Unlimited 2. Og btw testen var utelukkende på fysikken, ikke på game modes, hvor banene er plassert osv.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

hei. jeg har nylig begynt å spille gt5 og har ett lite spørsmål angående den nedlastinga på 8gb for å redusere lastetiden på banene. når jeg trykker på last ned så går det ei stund, og når det står 24sec remaining på innstallasjonen så stopper alt opp.. hvordan løser jeg dette? har prøvd flere ganger med samme resultat..

Lenke til kommentar

Savner veldig flere innstillinger til rattet.... At man ikke kan stille på dødsoner, omdreiningsvinkel etc gjør det en god del dårligere enn det kunne ha vært.

Noe av det kan jeg stille på rattet mitt (fanatec), men har også ett Logitech ratt og det er nesten umulig å kjøre med i forhold...

(Nå er det en stund siden jeg har spilt GT5, så hvis disse tingene har kommet med nå så skrik gjerne ut)

Lenke til kommentar

Svaner muligheten til å stille på omdreiningsvinkel jeg også. Bruker Logitech Driving Force Pro, så der går det an å skifte mellom 900 og 180grader ved å holde inne en kombinasjon av tre knapper samtidig. Blir til at jeg bruker 180grader da 900 blir litt for mye, så skulle gjerne hatt en mellomting. Skulle ikke tro at det var så vanskelig å implementere heller.

Lenke til kommentar

Ingen som har en RS4 liggende ? :)

Var en av de første bilene som komm opp i brukt sjappa når jeg starta og spille og da hadde jeg selvfølgelig ikke råd og etter det har jeg ikke sett den :(

Er snakk om en RS4 stasjonsvogn type 98 eller no? Søvngrå var den vertfall i shoppen.

Så om noen kommer over den eller har den liggende som bare støver ned så skrik ut!

Er vel Concker som er min PSN id

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Akkurat skrevet inn i den listen til å finne ut hvilke biler man mangler. Herregud, så lang tid det tok. Jeg har 160 biler og har sittet i sikkert en time (vel og merke ikke effektiv "jobbing")

Vet heller ikke hva jeg skal bruke den til.

Har fått en liten hot's for gt5 i det siste. Artig. Ingenting bedre enn å se nye biler rulle inn i garasjen!

Lenke til kommentar

Jeg føler kontroll er lettere. Mye enklere å kontrastyre med stikke enn et ratt hvor du må snurre 900 grader. Samtidig, gasspådrag og bremsen er litt vanskeligere å behandle skikkelig.

edit: siste var da i favør ratt og pedal...

Endret av feggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...