Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Pokker ta, da har jeg fått innbrenning i plasma skjermen på grunn av mye B spec spilling

 

Skaff deg en sann dvd som viser mange forskjellige farger, eller bruk en PC, det kan av og til fikse det.

 

Takk for gode råd. Har tenkt på det, men hvordan mener du jeg skal bruke PCn for å bli kvitt "ondet"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde med furai,vant ikke,prøvde med buggatti vant ikke.Er det noe spesielle instillinger som må gjøres manuelt for og vinne eller?

 

 

Du skal kunne greie første løpet på "like the wind" rimelig greit med Furaien. Har du justert downforce? Bra nok dekk? tuna alt? Husker det gikk rimelig lett med Furaien for min del på første løpet i hvertfall. Andre løpet tok jeg med en racemodda zr1 mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

joa,hvilket event får jeg chapparallen på?.Trenger den for 1 event american i extreme series.

Prøvde meg med for GT04 som jeg hadde kjøpt tidligere,men kom bare på 7th.

Den er ikke på listen over gevinstbiler. Hvis du trenger en amerikansk bil som tar rotta på det meste uten årsbegrensninger, kjøper du en Corvette ZR-1 '09 og racemodder den.

 

har titta på lista og fant den ikke der.faen.

men vettu,jeg tok rådet ditt jeg og kjøpte med den ZR1 09 og full modda den og brukte 400K og klarte og havne på 12th etter 10laps noe som er værre enn den ford GT05.Nå er jeg 400k blakkere og mildt frustrert at du gir råd når jeg spesifikt spør om den type eventen og du kommer opp med noe som er så elendig.

ubrukelig asså.

 

 

Høres ut som om du ikke jsuterer girutvekslinga eller noe? Du må se an banene du kjører på og justere giringa der etter. Mye langstrekker=høy toppfart. Mye svinger=lavere toppfart/raskere akselerajon (veldig forenklet). Riktig girutveksling+justering av downforce+riktig dekkvalg så kommer du veldig lang med en zr1, furai osv osv.

Lenke til kommentar

vel jeg klarte og og være på 1st i 7laps så datt jeg av lasset og klarte til slutt og havne på 5th totalt,men det var med min Gt05 som jeg har tuna til 820 og satt downforcen til 0.Prøvde det samma med RM'n og fikk det opp til 894,men der sliter jeg med og komme forbi 10th.

 

og får ørtende gang,jeg snakker hele tiden om B-spec,hadde det vært a spec er det easy pesy.Har klart samma challangen i A-spec uten problem.

 

var ikke meninga og være frekk mot deg,men var så frustrert ista,trudde den bilen ville klare det jeg men.Jeg bruker overtake i svingene og Increase pace på slettene,likævæl så går det ikke.

 

 

 

downforce på 0 ?

Om du har en kald sjåfør så ville jeg heller prøvd å "increase pace" like før svingete partier i stedenfor "overtake". Kalde sjåfører er ofte ræva på "overtake", men har mye "pace" å gå på. Løsnet mye for min del i b-spec da jeg skjønte det.

Lenke til kommentar

zlp, har bilene dne rett utveksling?

Noe er galt ihvertfall. B-spec er jo easypisi, kun historicrace i Monaco som er litt utforderene, men der er mest tolmodigheten som blir satt på prøve..

 

 

 

 

Hvordan tar du egentlig history/monaco i b-spec? Jeg har prøvd kanskje 20 ganger med en Toyota 7 uten å ha sjans. Hvordan innstillinger bruker du? kald eller varm sjåfør? History/monaco er eneste løpet jeg ikke har guld på opp til endurance :/

Lenke til kommentar

Pokker ta, da har jeg fått innbrenning i plasma skjermen på grunn av mye B spec spilling

 

Skaff deg en sann dvd som viser mange forskjellige farger, eller bruk en PC, det kan av og til fikse det.

 

Takk for gode råd. Har tenkt på det, men hvordan mener du jeg skal bruke PCn for å bli kvitt "ondet"?

Fant ut at sann med mange farger var for å fikse døde pixler(blandet sammen) Men å bruke TV'n til å se på TV og sant burde fikse det etterhvert. Hvis du søker litt på google, sier de fleste at de forsvinner etter en stund.

 

Edit:

@Detvarvondtdet: Jeg tok Historic på B-spec med Toyota 7. Var bare å prøve mange ganger, prøve litt forskjellige innstillinger.

Tok det med en "kald" sjåfør.

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

zlp, har bilene dne rett utveksling?

Noe er galt ihvertfall. B-spec er jo easypisi, kun historicrace i Monaco som er litt utforderene, men der er mest tolmodigheten som blir satt på prøve..

 

 

 

 

Hvordan tar du egentlig history/monaco i b-spec? Jeg har prøvd kanskje 20 ganger med en Toyota 7 uten å ha sjans. Hvordan innstillinger bruker du? kald eller varm sjåfør? History/monaco er eneste løpet jeg ikke har guld på opp til endurance :/

 

Halla.

Jeg tok det til slutt med XJ13, men skulle gjerne hatt Toyotaen, tror det er lettere. :)

 

Mange oppskrifter som har fungert som jeg har sett, noen bruker bare mid-turboen andre high, men virker som noe av det viktigste er å kjøre løpene der de to Chaparral racererne har 3dje startspor, iallefall 2J`en.

Maxe downforce og klemme bilen max ned med demperne på 9 eller 10 Extention, 8/9 Compression.

Stramme opp fjæringa rimelig mye, (har ikke tall her).

Toppfarta må justeres etter turbokittet, 270-80 eller enda lavere (hadde som sagt Jaguaren bare).

Max dekk seff.

Brukte kald fører, rundt level 20, pusha increase hele banen bortsett fra i de siste svingene før tunnellen prøvde der å få inn 2 decrease for ikke å kræsje i sjikanen etter tunellen og den lille nedoverbakken.

 

Jeg brukte mange forsøk selv, men man må ikke gi opp, coache føreren godt og finne rett utveksling og demperoppsett/springrate er utfordringa si det :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Pokker ta, da har jeg fått innbrenning i plasma skjermen på grunn av mye B spec spilling

 

Skaff deg en sann dvd som viser mange forskjellige farger, eller bruk en PC, det kan av og til fikse det.

 

Takk for gode råd. Har tenkt på det, men hvordan mener du jeg skal bruke PCn for å bli kvitt "ondet"?

Fant ut at sann med mange farger var for å fikse døde pixler(blandet sammen) Men å bruke TV'n til å se på TV og sant burde fikse det etterhvert. Hvis du søker litt på google, sier de fleste at de forsvinner etter en stund.

 

Edit:

@Detvarvondtdet: Jeg tok Historic på B-spec med Toyota 7. Var bare å prøve mange ganger, prøve litt forskjellige innstillinger.

Tok det med en "kald" sjåfør.

 

 

hmm. Jeg får bare fortsette å justere litt da. prøve litt forskjellige komboer med dekk/girutveksling+downforce osv.... Hittil har jeg (bob) vært sjanseløs......

Lenke til kommentar

zlp, har bilene dne rett utveksling?

Noe er galt ihvertfall. B-spec er jo easypisi, kun historicrace i Monaco som er litt utforderene, men der er mest tolmodigheten som blir satt på prøve..

 

 

 

 

Hvordan tar du egentlig history/monaco i b-spec? Jeg har prøvd kanskje 20 ganger med en Toyota 7 uten å ha sjans. Hvordan innstillinger bruker du? kald eller varm sjåfør? History/monaco er eneste løpet jeg ikke har guld på opp til endurance :/

 

Halla.

Jeg tok det til slutt med XJ13, men skulle gjerne hatt Toyotaen, tror det er lettere. :)

 

Mange oppskrifter som har fungert som jeg har sett, noen bruker bare mid-turboen andre high, men virker som noe av det viktigste er å kjøre løpene der de to Chaparral racererne har 3dje startspor, iallefall 2J`en.

Maxe downforce og klemme bilen max ned med demperne på 9 eller 10 Extention, 8/9 Compression.

Stramme opp fjæringa rimelig mye, (har ikke tall her).

Toppfarta må justeres etter turbokittet, 270-80 eller enda lavere (hadde som sagt Jaguaren bare).

Max dekk seff.

Brukte kald fører, rundt level 20, pusha increase hele banen bortsett fra i de siste svingene før tunnellen prøvde der å få inn 2 decrease for ikke å kræsje i sjikanen etter tunellen og den lille nedoverbakken.

 

Jeg brukte mange forsøk selv, men man må ikke gi opp, coache føreren godt og finne rett utveksling og demperoppsett/springrate er utfordringa si det :)

 

Lykke til.

 

 

 

hmm.. fikk litt å tenke på der.. skal prøve å justere litt på fjæring tenker jeg..samt pushe boben min litt hardere. Han er kald/level 26.. Hittil har jeg stort sett bare fått sisteplasser med topspeca toyota 7 :/

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips angående XP grinding i B-spec?

jeg driver med american challenge på laguna seca og trur jeg får 36k XP og 98K credit,Finnes det et løp som er kjapt og får bra av begge?

 

har lyst og skaffe de fleste av premium biler spesielt Ferrari og lamborghini.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips angående XP grinding i B-spec?

jeg driver med american challenge på laguna seca og trur jeg får 36k XP og 98K credit,Finnes det et løp som er kjapt og får bra av begge?

 

har lyst og skaffe de fleste av premium biler spesielt Ferrari og lamborghini.

 

OBS! JUKS og FANTERI i denne posten.

 

Vil du klare GT5 selv IKKE se videoen.

 

Om du er interessert i free cash og xp, ser du på

videoen.

 

Har du ikke en X1, tar du den raskeste bilen du har og autogrinder med den, du vil ikke få 1.pl, men du vil jo uansett tjene deg rik, selv om det tar lengre tid.

 

X1 får du når du når level 35 på B-spec eller ved å klare Vettel Challange i Spesial seksjonen, (åpnes på lvl 30 A-spec).

Lenke til kommentar

zlp, har bilene dne rett utveksling?

Noe er galt ihvertfall. B-spec er jo easypisi, kun historicrace i Monaco som er litt utforderene, men der er mest tolmodigheten som blir satt på prøve..

 

 

 

 

Hvordan tar du egentlig history/monaco i b-spec? Jeg har prøvd kanskje 20 ganger med en Toyota 7 uten å ha sjans. Hvordan innstillinger bruker du? kald eller varm sjåfør? History/monaco er eneste løpet jeg ikke har guld på opp til endurance :/

 

Halla.

Jeg tok det til slutt med XJ13, men skulle gjerne hatt Toyotaen, tror det er lettere. :)

 

Mange oppskrifter som har fungert som jeg har sett, noen bruker bare mid-turboen andre high, men virker som noe av det viktigste er å kjøre løpene der de to Chaparral racererne har 3dje startspor, iallefall 2J`en.

Maxe downforce og klemme bilen max ned med demperne på 9 eller 10 Extention, 8/9 Compression.

Stramme opp fjæringa rimelig mye, (har ikke tall her).

Toppfarta må justeres etter turbokittet, 270-80 eller enda lavere (hadde som sagt Jaguaren bare).

Max dekk seff.

Brukte kald fører, rundt level 20, pusha increase hele banen bortsett fra i de siste svingene før tunnellen prøvde der å få inn 2 decrease for ikke å kræsje i sjikanen etter tunellen og den lille nedoverbakken.

 

Jeg brukte mange forsøk selv, men man må ikke gi opp, coache føreren godt og finne rett utveksling og demperoppsett/springrate er utfordringa si det :)

 

Lykke til.

 

 

 

hmm.. fikk litt å tenke på der.. skal prøve å justere litt på fjæring tenker jeg..samt pushe boben min litt hardere. Han er kald/level 26.. Hittil har jeg stort sett bare fått sisteplasser med topspeca toyota 7 :/

 

Siste jeg har hørt er at noen får great suksess ved å adde noe ballast (50kg) bak på Toyotaen, du kan jo prøve dette om intet funker, personlig har jeg mer tro på litt ballast i senter av bilen.. men hva vet jeg... :)

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips angående XP grinding i B-spec?

jeg driver med american challenge på laguna seca og trur jeg får 36k XP og 98K credit,Finnes det et løp som er kjapt og får bra av begge?

 

har lyst og skaffe de fleste av premium biler spesielt Ferrari og lamborghini.

 

OBS! JUKS og FANTERI i denne posten.

 

Vil du klare GT5 selv IKKE se videoen.

 

Om du er interessert i free cash og xp, ser du på

videoen.

 

Har du ikke en X1, tar du den raskeste bilen du har og autogrinder med den, du vil ikke få 1.pl, men du vil jo uansett tjene deg rik, selv om det tar lengre tid.

 

X1 får du når du når level 35 på B-spec eller ved å klare Vettel Challange i Spesial seksjonen, (åpnes på lvl 30 A-spec).

 

det så litt lame ut det der.Jeg har unlocka X2010 hvertfall nå,skal se om jeg klarer løpet med den etterpå så jeg vinner den så bruker jeg den på endurance race senere.Får grinde i b-spec med min ford gt05 så lenge og så tar jeg 1 grinde endurance løp pr natt.

 

Noen som vet når den save featurn kommer når man drar de 24hour løpa?

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips angående XP grinding i B-spec?

jeg driver med american challenge på laguna seca og trur jeg får 36k XP og 98K credit,Finnes det et løp som er kjapt og får bra av begge?

 

har lyst og skaffe de fleste av premium biler spesielt Ferrari og lamborghini.

 

OBS! JUKS og FANTERI i denne posten.

 

Vil du klare GT5 selv IKKE se videoen.

 

Om du er interessert i free cash og xp, ser du på

videoen.

 

Har du ikke en X1, tar du den raskeste bilen du har og autogrinder med den, du vil ikke få 1.pl, men du vil jo uansett tjene deg rik, selv om det tar lengre tid.

 

X1 får du når du når level 35 på B-spec eller ved å klare Vettel Challange i Spesial seksjonen, (åpnes på lvl 30 A-spec).

 

det så litt lame ut det der.Jeg har unlocka X2010 hvertfall nå,skal se om jeg klarer løpet med den etterpå så jeg vinner den så bruker jeg den på endurance race senere.Får grinde i b-spec med min ford gt05 så lenge og så tar jeg 1 grinde endurance løp pr natt.

 

Noen som vet når den save featurn kommer når man drar de 24hour løpa?

 

Det ser litt lame ut ja :) , men for over en mill i timen så...

 

B-spec autogrind er enda lamere og krever mer opprigging, du finner vids om det også om du vil.. :)

 

Jeg har ikke sett noen dato for denne save-updaten, men mener skaperen selv har twittret at den kommer..

Men de tenker vel på andre ting just nu i Japan vil jeg tro..

Endret av doomed
Lenke til kommentar

B-spec autogrind er enda lamere og krever mer opprigging, du finner vids om det også om du vil.. :)

Så en video på youtube for B-grind. Dra frem det gamle mindstorm-settet og sett det til å trykke X hvert femte sekund, så kan du gå og gjøre noe gøy.

 

Hvis du ikke har noe mindstorms-sett eller andre former for hobby-roboter, kan du skaffe en kontroller med turbo og teipe/strikke fast X.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

den X10 challengen er jævli vanskelig,ligger 1.5sekund bak bronze.Er det noe triks for og gjøre det lettere,jeg titta på sensitivity,er det noe som bør blir endret på hvis jeg vll ha bedre lap tid?

 

Har fått med meg at noen har sensitivity på 3 eller 4 om de spiller med håndkontroller, men ellers trene, trene... Den minste unøyaktighet koster fort et sekund eller tre. De fleste bremser nok alt for mye og for tidligt og selv en liten justering i et sving kan betyr sekunder til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...