Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Greide det med disse settingsa!!

 

Downforce: F:60 R:85

Turbo: Mid RPM Range Turbo Kit (Stage 2)

LSD: IT=30 , AS= 55 , BS=30

Transmission: 260kmh top speed

Suspension:

Ride height= -30/-30

Spring Rate= 20/20

Dampers ext and comp both= 10/10/

Anti Roll Bars= 7/7

Camber: F= 7.0, R= 0.0

Toe: F= -0.10 / R= 0.15

Brakes: F=9 / R=8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet på Historic er 2J'ene. De starter gjerne foran deg og aksellerer som bare helvete. I tilleg tar de svinger flere prosent raskere enn deg. Jeg var heldig og fikk min til å krasje ved sjikanen etter tunnelen. Etter der var det bare å la den sirævva gjøken karre seg i mål med Jaguaren. Måtte vel å merke dytte mye på tempoet, hadde snaut et par millimeter igjen på physical.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Suspension:

Ride Height- F+15, R-15

Spring- F 18.4, R 18.5

Dampers(both ext and comp) F8 R8

anti-roll bars F6 R6

Camber F 0.5 R 0.5

toe angle F 0.0 R 0.2

 

Gear ratios by race, both A and B-spec:

 

Race 1: Indy - Superspeedway

Driving Options: All assists OFF

Settings: Gear Ratio set at 360KM/H - 224 MPH

 

Race 2: Grand Valley

Driving Options: Traction Control 1, Skid Recovery Force On, ABS 10

Settings: Gear ratio at 310KM/H - 193 MPH

 

Race 3: High Speed Ring

Driving Options: Traction Control 1, Skid Recovery Force On, ABS 10

Gear Ratio at 310 KM/H - 193 MPH

 

Race 4: Laguna Seca

Driving Options: Traction Control 1, Skid Recovery Force On, ABS 10

Settings: Gear Ratio at 260 KM/H - 162 MPH

 

Race 5: Daytona

Driving Options: All Assists OFF

Settings: Gear Ratio set at 360KM/H - 224 mph.

Tips: Stay as close to the yellow line as possible throughout the race. I won by staying in front. If that doesn't work for you, stay behind and slipstream on the final lap.

Big thanks to leadboots72 for the set-up.

http://www.ps3trophies.org/forum/gran-turismo-5/81077-race-series-guide-career-seasonal-events.html

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Måtte vel å merke dytte mye på tempoet, hadde snaut et par millimeter igjen på physical.

 

Physical og mental har ingen verdens ting å si, de kjører like godt langt etter de er helt tomme.

Ikke helt. Han var ganske slurvete på slutten med mye kjøring inn i veggen på Cote d'Azur.

Lenke til kommentar

.. nå har jeg både Toyota 7 RC og en Jaguar som skal være ypperlige (?) til Historic Racing Car Cup på b-spec, men jeg får det pokker meg ikke til! Har prøvd tre-fire ganger med hver bil, har kommet på 2.plass. Er level 21 på b-spec. Kræsjer hele tiden ved shikanen nede ved svømmebassenget :@

 

Da coacher du ham dårlig. Jeg husker ikke hvilken level men sjåfør hadde i det løp, men jeg tror bestemt ikke det var nødvendig å kjøre det mer enn en gang. Bruk Toyota'en og samme innstillinger som du brukte for a-spec. Ikke hold sjåføren din på 100% hele tiden, la ham køle av underveis.

Jeg ble anbefalt å bruke Toyota 7 på det racet da flere hadde vunnet med denne, men etter 4-5 forsøk (riktignok uten at jeg ga ordre) klarte han ikke bedre enn 4. eller 5. plass. Så fikk jeg låne en 2J og han vant på første forsøk. Så det er litt forskjell på hva sjåførene får til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...