Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Vel, da satte jeg igang med det første 24 timers løp i b-spec, men jeg syns det er for jævli at måtte kjøre ca 10 sånne intetsigende løp bare for å kunne bli 'ferdig' (lvl 35 -> 40)

 

240+ timer skal altså ps3'en stå og bruke dyrebar strøm uten å egentlig bli brukt til noe. Er ingen klimafanatiker, men det der er idioti. Hvorfor i H...... må vi kaste bort tid og penger på å grinde b-spec? Å vinne løpet èn gang burde være nok til å få lov å kjøre neste løp.

 

Virker som en dårlig gjennomtenkt måte for PD å 'forlenge' spillets levetid. Kan ikke skjønne hva som ellers kan være grunnen.

Det er faktisk helt latterlig. Jeg gidder ganske enkelt ikke å komme meg til lvl 40. Å "låse" PS3en i 24t blir for dumt og høres mer ut som en straff en streng mor kunne funnet på.

 

Skal man se det fra et "grønt" standpunkt som du nevner så kan man jo tenke seg hvor mye strøm x antall PS3er * solgte eksemplarer av GT5 bruker.

 

Jeg klarer heller ikke å finne noen rasjonell grunn til at de skal gjøre det sånn. Det er jo ikke noe creds å vinne B-Spec, det tar bare lang tid. Kanskje PD gjorde det for å få PS3 historiens mest tidkrevende platinum trofe (noe jeg vil tro de har klart med GOOOOD margin).

 

 

Må man kjøpe Le Mans-biler eller kan man vinne de? Feks Audi R8 LMS Race Car ‘09? Og hva med Alfa Romeo GIULIA TZ2 carrozzata da ZAGATO CN.AR750106 ‘65 eller Ford GT40? Heter vell Classic Race Car Challange eller noe et løp på A-spec Expert som jeg skulle hatt en bil til :/

Man vinner en Ford GT40 '69 i American Supercars el (som jeg forøvrig vant med en 201x Ford GT ;) )

 

Noen som har et forslag til bil på Superspeed - Indy - løpet på Like The Wind ? Har en Corvette ZR1 RM'09 som fiksa Daytona greit , men den greier ikke å henge like bra med i svinga på Indy som GT-bilene, enda den er racemodda.. :ermm:

Formula Gran Turismo funker fjell, men Toyota Minolta duger også.

Brukte selv samme bilen og banen, da måtte jeg dragste bilene foran for å klare løpet, klarte førsteplass etter noen få forsøk, dog han som kom på andre var under et sekund bak :p Synes det var god følelse å vinne da :thumbup:

Man dragster ikke forbi, man drafter forbi ;) Dette er en dragster: http://kroma.co.uk/photos/top-fuel-dragster-burnout.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer hvis du har åpen diff, er at det innerste hjulet spinner når du svinger og gir gass, derfor er som oftest en mellomting mellom åpen og låst diff best.

Nei, det innerste vil ikke spinne ved åpen diff - kraften vil gå til ytterste hjul:

220px-Differential_locked.png

Hvis den venstre side av drevet (rødt) møter motstand vil planetdrevet (grønt) rotere rundt og gi en ekstra rotasjon(opptil den dobbelte rotasjon) til den høyre side (gult).

http://no.wikipedia.org/wiki/Differensial

Lenke til kommentar

Det som skjer hvis du har åpen diff, er at det innerste hjulet spinner når du svinger og gir gass, derfor er som oftest en mellomting mellom åpen og låst diff best.

Nei, det innerste vil ikke spinne ved åpen diff - kraften vil gå til ytterste hjul:

220px-Differential_locked.png

Hvis den venstre side av drevet (rødt) møter motstand vil planetdrevet (grønt) rotere rundt og gi en ekstra rotasjon(opptil den dobbelte rotasjon) til den høyre side (gult).

http://no.wikipedia.org/wiki/Differensial

Det er feil. Kraften går til det hjulet som har minst motstand, som i en sving er det innerste.

Lenke til kommentar

Det som skjer hvis du har åpen diff, er at det innerste hjulet spinner når du svinger og gir gass, derfor er som oftest en mellomting mellom åpen og låst diff best.

Nei, det innerste vil ikke spinne ved åpen diff - kraften vil gå til ytterste hjul:

220px-Differential_locked.png

Hvis den venstre side av drevet (rødt) møter motstand vil planetdrevet (grønt) rotere rundt og gi en ekstra rotasjon(opptil den dobbelte rotasjon) til den høyre side (gult).

http://no.wikipedia.org/wiki/Differensial

Det er feil. Kraften går til det hjulet som har minst motstand, som i en sving er det innerste.

Akkurat det jeg skulle si også. Kraften velger den veien med minst motstand.

Les hva du kopier selv toth: Hvis den _venstre_ side av drevet (rødt) møter motstand vil planetdrevet (grønt) rotere rundt og gi en ekstra rotasjon(opptil den dobbelte rotasjon) til den _høyre_ side (gult

Lenke til kommentar

Den er vel en grei karamell for folk som har mer credits enn de trenger. Men det er et typisk menyproblem ala GT-serien at man ikke får se hva (om noe) en bil kan brukes til før den er kjøpt.

Hvis det stemmer som Kalle sier (at han ikke har blingsa på HK, vekt, fabrikatland eller dekkrestriksjoner) så er det jo helt latterlig at de har med en slik bil. Kan du ta den med på Practice da?

Lenke til kommentar

Den er vel en grei karamell for folk som har mer credits enn de trenger. Men det er et typisk menyproblem ala GT-serien at man ikke får se hva (om noe) en bil kan brukes til før den er kjøpt.

Hvis det stemmer som Kalle sier (at han ikke har blingsa på HK, vekt, fabrikatland eller dekkrestriksjoner) så er det jo helt latterlig at de har med en slik bil. Kan du ta den med på Practice da?

 

Har ikke forandra på noe. Når jeg valgte den å skulle gå til A - spec kom jeg ikke inn en gang.

 

Men så tenkte jeg at jeg skulle prøve den på 2 player, men da viser det bare en rød strek over, så du kan altså ikke bruke den der heller. Eneste plassen jeg har klart å brukte den er på praktisk.

Lenke til kommentar

Grrrr. Skal ikke kjøre noen andre biler før jeg har gull i alle tre vettel utfordringene. Monza down. Nürburgring nesten (1.57 sek ifra). Ikke prøvd siste. Ser ikke for meg at jeg komme til å greie å kjøre noen av de andre bilene etterpå. Prøvde faktisk litt og synet mitt på hvor fort jeg kan gå inn i svinger er blitt helt feil :D

Lenke til kommentar

Det som skjer hvis du har åpen diff, er at det innerste hjulet spinner når du svinger og gir gass, derfor er som oftest en mellomting mellom åpen og låst diff best.

Nei, det innerste vil ikke spinne ved åpen diff - kraften vil gå til ytterste hjul:

220px-Differential_locked.png

Hvis den venstre side av drevet (rødt) møter motstand vil planetdrevet (grønt) rotere rundt og gi en ekstra rotasjon(opptil den dobbelte rotasjon) til den høyre side (gult).

http://no.wikipedia.org/wiki/Differensial

Det er feil. Kraften går til det hjulet som har minst motstand, som i en sving er det innerste.

Ja, jeg har nok muligens formulert meg litt ut på tynnisen - det jeg imidlertid prøver å få frem, er at åpen diff fører til mindre risiko for overstyring, fordi hjulenes hastighet ikke er låst til hverandre.

Slik de er med en sperret diff. Ser du en rigget gatebil i en sakte 90graders sving i byen, hører du fort at diffen er sveisa fordi det ene deket slepes/gnisser/sliter, fordi det tvinges til likt antall omdreininger som det andre.

 

Hadde det ikke vært slik, hadde det jo aldri vært noe poeng i en diff, man kunne bare hatt helsveisede akslinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...