Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

satte ikke maks på Fgt bilen, men litt nedjustert er den. når det gjelder Fgt fann jeg ut at fjerdegiret ble mye mindre schizofrent når jeg stillte ned lsd dosen noen hakk... sier seg egentlig selv :p

er langt ifra noen ekspert men som jeg har forstått det holder lsd saken turtallet oppe selve etter du slipper gassen noe som gjorde bilen sykt uforutsigbar i utgangen av svingene for min del...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lsd?

Hvis du mener Limited Slip Differential, så er det noe som gjør at hvis ene bakhjulet begyner å spinne, så overføres kraften til det andre slik at du får bedre grep. Det har ingenting med turtallet på motoren å gjøre.

Lenke til kommentar

Lsd?

Hvis du mener Limited Slip Differential, så er det noe som gjør at hvis ene bakhjulet begyner å spinne, så overføres kraften til det andre slik at du får bedre grep. Det har ingenting med turtallet på motoren å gjøre.

 

Det kan jo hende han har tatt litt LSD selv? :D

Det kan sikkert gjøre litt av hvert med utgangen av svingen.

Lenke til kommentar

akkurat ja. har som sagt ikke peiling hvordan det virker. men kjennes og høres ut som bilen ikke roer ned like fort når jeg slipper gassen. på den andre siden kan jeg jo få bilen til å bremse opp når jeg slipper gassen gjennom lsd-innstillingene? kanskje (mest sannsynlig) bare jeg som roter og ser det jeg vil se :D

Lenke til kommentar

Lsd?

Hvis du mener Limited Slip Differential, så er det noe som gjør at hvis ene bakhjulet begyner å spinne, så overføres kraften til det andre slik at du får bedre grep. Det har ingenting med turtallet på motoren å gjøre.

 

Hmm hadde inntrykk av at det egentlig er motsatt funksjon. Altså at en limited slip diff begrenser hvor mye fortere det ene hjulet kan dreie rundt ifht det motsatte hjulet og at det er denne begrensningen (limit) som hjelper til med at du ikke spinner ut.

 

Mister du feste på det ene hjulet og det andre hjulet får al kraften, dvs spinner mye fortere enn før, er risikoen for at du spinner av veien ganske stor.

Lenke til kommentar

Brukte selv samme bilen og banen, da måtte jeg dragste bilene foran for å klare løpet, klarte førsteplass etter noen få forsøk, dog han som kom på andre var under et sekund bak :p Synes det var god følelse å vinne da :thumbup:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Noen som har et forslag til bil på Superspeed - Indy - løpet på Like The Wind ? Har en Corvette ZR1 RM'09 som fiksa Daytona greit , men den greier ikke å henge like bra med i svinga på Indy som GT-bilene, enda den er racemodda.. :ermm:

 

Forutsetter at du bruker racing soft, og i så fall er det bare å gi bånn gas hele tiden og så bare dra rattet fort 180 grader rett før svingene. Dekkene skriker og blir røde, men det går bra - er ikke så mange laps. Vinner da med veldig god margin; jeg brukte samme bilen som deg.

Lenke til kommentar

Lsd?

Hvis du mener Limited Slip Differential, så er det noe som gjør at hvis ene bakhjulet begyner å spinne, så overføres kraften til det andre slik at du får bedre grep. Det har ingenting med turtallet på motoren å gjøre.

 

Hmm hadde inntrykk av at det egentlig er motsatt funksjon. Altså at en limited slip diff begrenser hvor mye fortere det ene hjulet kan dreie rundt ifht det motsatte hjulet og at det er denne begrensningen (limit) som hjelper til med at du ikke spinner ut.

 

Mister du feste på det ene hjulet og det andre hjulet får al kraften, dvs spinner mye fortere enn før, er risikoen for at du spinner av veien ganske stor.

Enkelt forklart: En åpen diff, som fritt kan overføre kraft mellom drivhjulene(bak), vil føre til at du kan presse hardere uten å snurre.

Jo mer låst diffen er, jo større sjans for å snurre, da det innerste hjulet vil "presse" deg ut fordi det får like mye kraft som ytterste - innerste har ikke like mye plass å rulle på, og vil derfor spinne. Se på en billig fjernstyrt bil uten diff, med stiv aksel.

Det er derfor driftere og andre som ønsker å få sleng på bilen sveiser diffen sin fast, da er det piece of cake å spinne ut rompa, selv med en sliten 240.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Vel, da satte jeg igang med det første 24 timers løp i b-spec, men jeg syns det er for jævli at måtte kjøre ca 10 sånne intetsigende løp bare for å kunne bli 'ferdig' (lvl 35 -> 40)

 

240+ timer skal altså ps3'en stå og bruke dyrebar strøm uten å egentlig bli brukt til noe. Er ingen klimafanatiker, men det der er idioti. Hvorfor i H...... må vi kaste bort tid og penger på å grinde b-spec? Å vinne løpet èn gang burde være nok til å få lov å kjøre neste løp.

 

Virker som en dårlig gjennomtenkt måte for PD å 'forlenge' spillets levetid. Kan ikke skjønne hva som ellers kan være grunnen.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Må man kjøpe Le Mans-biler eller kan man vinne de? Feks Audi R8 LMS Race Car ‘09? Og hva med Alfa Romeo GIULIA TZ2 carrozzata da ZAGATO CN.AR750106 ‘65 eller Ford GT40? Heter vell Classic Race Car Challange eller noe et løp på A-spec Expert som jeg skulle hatt en bil til :/

 

Du kan som regel vinne det du trenger i b-spec.

 

Liste over biler man vinner: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=134047

Lenke til kommentar

I følge en guide på Gamefaqs er det bare fire-fem biler du MÅ kjøpe.

 

To do ALL the Aspec & Bspec races, you only NEED to buy 4 (or possibly 5) cars

 

1 - Any Mini Cooper (do not buy the Mini Cooper 1.3i '98, you win it later)

2 - Any Ferrari (do not buy the F40 or the California, you win them later)

3 - Lamborghini Gallardo

4 - Formula GT

5 - Any NASCAR** (unless you can gold all three of the NASCAR special events)

 

 

Lenke til kommentar

Lsd?

Hvis du mener Limited Slip Differential, så er det noe som gjør at hvis ene bakhjulet begyner å spinne, så overføres kraften til det andre slik at du får bedre grep. Det har ingenting med turtallet på motoren å gjøre.

 

Hmm hadde inntrykk av at det egentlig er motsatt funksjon. Altså at en limited slip diff begrenser hvor mye fortere det ene hjulet kan dreie rundt ifht det motsatte hjulet og at det er denne begrensningen (limit) som hjelper til med at du ikke spinner ut.

 

Mister du feste på det ene hjulet og det andre hjulet får al kraften, dvs spinner mye fortere enn før, er risikoen for at du spinner av veien ganske stor.

Enkelt forklart: En åpen diff, som fritt kan overføre kraft mellom drivhjulene(bak), vil føre til at du kan presse hardere uten å snurre.

Jo mer låst diffen er, jo større sjans for å snurre, da det innerste hjulet vil "presse" deg ut fordi det får like mye kraft som ytterste - innerste har ikke like mye plass å rulle på, og vil derfor spinne. Se på en billig fjernstyrt bil uten diff, med stiv aksel.

Det er derfor driftere og andre som ønsker å få sleng på bilen sveiser diffen sin fast, da er det piece of cake å spinne ut rompa, selv med en sliten 240.

 

Det som skjer hvis du har åpen diff, er at det innerste hjulet spinner når du svinger og gir gass, derfor er som oftest en mellomting mellom åpen og låst diff best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...