Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Stilig. Fikk gift card level 9 nå.

Det ble BWM 310i Touring car 03' :)

Tror jeg har vært greit heldig med gift cardene.

Har også vært relativt heldig med Ticket bilene mine. Men ble egentlig nokså irritert når jeg nå sist fikk enda en HPA Audi med en verdi på 640 tusen (uten å kunne selge).

Dette var også første bilen jeg fikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål men kommer med en lang innleding.

Jeg har nå en Skylne GTR(yay høyre ratt, snakk om sjokk når jeg spillte den første gang)

Anyway når jeg spiller konsentrerer jeg meg om en bil av gangen, Jeg kjøpte en brukt billig bil og den holdt til jeg fikk nok penger til en flunkende ny Skyline, og nå trimmer og koser jeg meg med den, 550 hester 0-100 på 2.8 sekunder.

Så spørsmålet, når GT3 var ute drev jeg og en venn og spillte sammen, han overnattet hos meg og vi spilte så tok vi med PS2en til han og spillte der hele natta osv. Han er helt bil gal og sa til meg, at det er ikke noe medium speed på racer biler, når du kommer til en sving, bremser du nok til at du kan gasse gjennom svingen og ha max fart ut. Altså BREM GASS, og dette funker bare ikke for meg, min skyline har over 500 hester og går rett i veggen om jeg gasser gjennom hele svingen, så jeg har den litt på fri i svinner, altså gasser ikke og bremser ikke, jeg beholder farten min og har kontrol over rattet, funker dette i virklig tøffe og harde race? jeg spør fordi nå er bilen så blod trimma at jeg kunne kjøre baklengs og fremdeles vinne amature racene med 50 sekunder, så spørsmålet er kan jeg vinne harde race med denne ikke gass ikke brems i svingene? Eller må jeg ha biler som kan bremse foran svingen og gasse hele veien gjennom dem?

Lenke til kommentar

Jeg har nå en Skylne GTR(yay høyre ratt, snakk om sjokk når jeg spillte den første gang)

Anyway når jeg spiller konsentrerer jeg meg om en bil av gangen, Jeg kjøpte en brukt billig bil og den holdt til jeg fikk nok penger til en flunkende ny Skyline, og nå trimmer og koser jeg meg med den, 550 hester 0-100 på 2.8 sekunder.

Så spørsmålet, når GT3 var ute drev jeg og en venn og spillte sammen, han overnattet hos meg og vi spilte så tok vi med PS2en til han og spillte der hele natta osv. Han er helt bil gal og sa til meg, at det er ikke noe medium speed på racer biler, når du kommer til en sving, bremser du nok til at du kan gasse gjennom svingen og ha max fart ut. Altså BREM GASS, og dette funker bare ikke for meg, min skyline har over 500 hester og går rett i veggen om jeg gasser gjennom hele svingen, så jeg har den litt på fri i svinner, altså gasser ikke og bremser ikke, jeg beholder farten min og har kontrol over rattet, funker dette i virklig tøffe og harde race? jeg spør fordi nå er bilen så blod trimma at jeg kunne kjøre baklengs og fremdeles vinne amature racene med 50 sekunder, så spørsmålet er kan jeg vinne harde race med denne ikke gass ikke brems i svingene? Eller må jeg ha biler som kan bremse foran svingen og gasse hele veien gjennom dem?

Sann jeg har lært, så skal du bremse hardt før svingen, og kanskje litt i svingen (Trailbreaking) og så vente med å gi gass til man er sikker på at man kan holde full gass gjennom resten av svinge.

Altså, sakte inn, og fort ut.

Men hvis det er en lang sving, eller man kommer litt fort inn, så tror jeg ikke det er så farlig å trille et stykke i svingen, men uansett så har ikke det så veldig mye å si, siden man i nesten alle løp har en bil som er en god del bedre enn alle andre sine.

Lenke til kommentar

Brems INN i svingen og gass UT av svingen ;)

Lenke til kommentar

Noen tips til Nascar eventen?

Sliter mest med bremsingen at den låser hjulene altfor fort og sklir ut, spesielt på Ringen.

Bruk riktige dekk. Slet også litt med å styre disse bilene i starten, men etter å ha brukt dem litt så må jeg si at de er noen av de bedre bilene å kjøre, både på svinging og bremsing.

Men det ble nok til fordi jeg greide å bytte olje, og måtte dermed kjøre en del med dem for å få ned HK'en igjen. Så jeg brukte den en stund på flere baner. Hadde de hatt litt bedre toppfart, så hadde det vært min hovedbil å bruke ville jeg tro.

Kjører selvfølgelig med Racing Soft. Men fant nettopp ut at jeg hadde skrudd av ABS, så det er ikke så rart at hjulene låste seg og jeg skle rett fram med det tunge droget av en bil. Ellers må jeg si meg uenig.. syns ikke Nascar er noe særlig å kjøre. Men når det er sagt er det mange som er værre :no:

Noen som har en Citroen WRC C4 08 å låne bort til nyeste Seasonal Event? Hadde vært supah!

Lenke til kommentar

Noen som vet om man får Red Bull X2010 ved å fullføre Redbull X2010 Special, eller man kjøpe den? :) takk for svar! :innocent:

du kan kjøpe den, du kan vinne den på challenge du låser opp på A spec lvl 30 eller få den når du blir lvl 35 i B spec :)

Har allerede unlocket Specialen når jeg levlet til B Spec 30, men orket ikke starte på den specialen med mindre jeg vant bilen. altså FÅR jeg bilen av å bare levle til 35 i B spec? :dribble:

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

Noen som vet om man får Red Bull X2010 ved å fullføre Redbull X2010 Special, eller man kjøpe den? :) takk for svar! :innocent:

du kan kjøpe den, du kan vinne den på challenge du låser opp på A spec lvl 30 eller få den når du blir lvl 35 i B spec :)

Har allerede unlocket Specialen når jeg levlet til B Spec 30, men orket ikke starte på den specialen med mindre jeg vant bilen. altså FÅR jeg bilen av å bare levle til 35 i B spec? :dribble:

jepp, i allefall det jeg har hørt ;-) har bilen nå å den er syyyk, har hatt den i 502 km/t ;)

Lenke til kommentar

jepp, i allefall det jeg har hørt ;-) har bilen nå å den er syyyk, har hatt den i 502 km/t ;)

Hvordan fikk du den? kjørte du specialen eller kjøpte du den?

Lenke til kommentar

[...]

Sann jeg har lært, så skal du bremse hardt før svingen, og kanskje litt i svingen (Trailbreaking) og så vente med å gi gass til man er sikker på at man kan holde full gass gjennom resten av svinge.

Altså, sakte inn, og fort ut.

Men hvis det er en lang sving, eller man kommer litt fort inn, så tror jeg ikke det er så farlig å trille et stykke i svingen, men uansett så har ikke det så veldig mye å si, siden man i nesten alle løp har en bil som er en god del bedre enn alle andre sine.

Ideelt sett så skal man aldri være av begge pedalene samtidig under et løp. Er det en lang sving så gjelder det gjerne å ikke ha full gass, eller å ha hint av venstrebremsing for å få nok vekt foran til at hjulene foran griper bra nok til å holde igjennom hele svingen. Jeg vet at jeg i spill har veldig lett for å bremse ned, trille litt, også gå på gassen. Men vet fra IRL at det er mye raskere om man aldri triller, men alltid har trykk på en av pedalene.

Lenke til kommentar

Er komt til MR-løpet. Noen som har tips til bil?

Du kan låne en bil av meg?

Sier ikke nei til det :) Send meg PSN på PM, husker ikke min.

Å hei, kan sende en nå?

wIZZLEEX

Er nok på i hele dag, legger deg til nå :)

Var ikke spesielt vanskelig med C4'en.

Kjøper folk Ford GT, eller er det mulig å vinne denne?

IA License Test

Gold - Ford GT ’05

A-Spec Extreme

Dream Car Championship – Ford GT LM Race Car Spec II

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Var ikke spesielt vanskelig med C4'en.

Kjøper folk Ford GT, eller er det mulig å vinne denne?

IA License Test

Gold - Ford GT ’05

A-Spec Extreme

Dream Car Championship – Ford GT LM Race Car Spec II

Hjelper ikke den når det vel er GT'06 man skal bruke.

Det er like greit å kjøpe den, og legge på ett par billige ting, så vinner man lett.

Slet veldig med de første Seasonal Eventsene, syntes de var litt vel harde. Men de nye var alt for lette igjen. Det er jo greit med litt motstand når man kan vinne 1.5 mill på en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...