Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Veel, da mistenker jeg at du aldri har kjørt gokart i virkeligheten? For den modulen er syykt realistisk

Enig i det - gokart delen er etter det jeg kan bedømme det de har klart å simulere best ifht "den virkelige verden."

Til gjengjeld har jeg aldri kjørt en lotus elise, men er den virkelig så ustabil som top gear challenge påstår den er, så burde den ikke være lov å kjøre på vei - rett og slett. Tok omsider gull etter hundrevis av forsøk...

Grunne til at Lotusen oppfører seg så elendig er at den har de dårligeste dekkene som er i spillet, de har gjort det med vilje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veel, da mistenker jeg at du aldri har kjørt gokart i virkeligheten? For den modulen er syykt realistisk

Enig i det - gokart delen er etter det jeg kan bedømme det de har klart å simulere best ifht "den virkelige verden."

Til gjengjeld har jeg aldri kjørt en lotus elise, men er den virkelig så ustabil som top gear challenge påstår den er, så burde den ikke være lov å kjøre på vei - rett og slett. Tok omsider gull etter hundrevis av forsøk...

Grunne til at Lotusen oppfører seg så elendig er at den har de dårligeste dekkene som er i spillet, de har gjort det med vilje...

Jeg syns dekkfysikken i spillet kunne ha vært mye bedre. Forskjellen mellom de dårligste dekkene og de beste er ALT for stort. Det er ikke normalt at man ikke kan få rumpa til å slippe på en bil med 400+ hester, SELV om man har de beste dekkene på.

Virker jo som om man kjører på klister.

Lenke til kommentar

Folkens! Nye seasonable events og online dealership er nå oppdatert :D

Hentet fra gtplanet

The prizes for the races are as follows.....

Toyota Prius G race = 200,00Cr & 30,000XP

Audi TTS Coupe race =300,000Cr & 50,000XP

Lotus Elise 111R race -500,000Cr & 60,000XP

Ford GT race =1,000,000Cr & 90,000XP

Citroen C4 WRC race =1,500,000Cr & 120,000XP

total=3.5 million CR & 350,000XP

Seasonal events, er det drift, time trial og racing?

Online ranking?

Hvordan vinner man? Prøvde drift, kom på 122000. plass ca.

Fikk 8k penger.

Hva eller hvor finner jeg disse seasonal events dere prater om?

Du har allerede funnet dem. Du finner dem under menyen Seasonal Events! Have fun :xmas:

Og da må du komme på første plass online for å få premien?

Sto ikke så veldig mye om hva som trengtes for å få de store premiene dere snakker om.

Lenke til kommentar

Går du på race på seasonal tror jeg det er ganske klart.. :dontgetit:

Okey,

Er det kun på race jeg får de premiene, ikke drift og time trial?

Drift og Time trial, er det bare for å se hvordan du er ifh. til resten av verden? Og får litt penger for det.

Lenke til kommentar

Er komt til MR-løpet. Noen som har tips til bil?

Jeg postet en link på forrige side. Her finner du informasjon om hva slags biler du trenger til ulike løp, tuning level osv.

Race Series Guide - Career & Seasonal Events

Folkens! Nye seasonable events og online dealership er nå oppdatert :D

Hentet fra gtplanet

The prizes for the races are as follows.....

Toyota Prius G race = 200,00Cr & 30,000XP

Audi TTS Coupe race =300,000Cr & 50,000XP

Lotus Elise 111R race -500,000Cr & 60,000XP

Ford GT race =1,000,000Cr & 90,000XP

Citroen C4 WRC race =1,500,000Cr & 120,000XP

total=3.5 million CR & 350,000XP

Seasonal events, er det drift, time trial og racing?

Online ranking?

Hvordan vinner man? Prøvde drift, kom på 122000. plass ca.

Fikk 8k penger.

Hva eller hvor finner jeg disse seasonal events dere prater om?

Du har allerede funnet dem. Du finner dem under menyen Seasonal Events! Have fun :xmas:

Og da må du komme på første plass online for å få premien?

Sto ikke så veldig mye om hva som trengtes for å få de store premiene dere snakker om.

Ja, du må komme på første plass for og få de ulike premiene som gir deg 200.000CR, 300.000CR, 500.000CR osv osv. Hver løp har ulike biler og requirments. Du finner alt under seasonable events.

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

Noen tips til Historic Racing Cup? De heftigste bilene mine fra før 79 har enten svingradiusen til en strandet hval eller så er de for trege.

Hva har du prøvd? :)

Syns det var bedre når det var litt utfordring på seasonal events...

Endret av Pomfri
Lenke til kommentar

Noen tips til Historic Racing Cup? De heftigste bilene mine fra før 79 har enten svingradiusen til en strandet hval eller så er de for trege.

Jeg kan låne bort en Ferrari eller Ford trimmet til den cupen hvis du er interessert. Let me know ;o

EDIT: Da må du vente litt. Siden er er i b-spec mode indy 500 :xmas:

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at man ikke kan oppdatere brenser? skal liksom de beste dekkene gjore jobben nå?

Det ER jo dekkene som stopper bilen. Hvis bremsene klarer å låse hjulene, er det dekkene som avgjør resten. Og de fleste moderne bremser greier å låse hjulene i ganske høye hastigheter! Det racing-bremser gjør er å opprettholde det samme bremsetrykket over lang tid uten at du mister bremsekraft på grunn av oppvarming og slitasje. Så lenge ikke GT5 simulerer redusert bremseeffekt ved aggressiv bruk over tid, er det liten vits i å kunne oppgradere bremsene.

Lenke til kommentar

Prøver å gjøre løpet i A-spec først for å gjennomgulle Expert, men Toyota'n kommer ikke før Like the Wind i B-spec Extreme. Men tar gjerne imot en doning fra Turb0, PSN i sigg.

Legger deg til nå. Er på runde 182/200. Så sender jeg den over til deg asap. Behold den til du ikke trenger den mer :xmas:

Lenke til kommentar

Ja! Jeg prøvde som du med Lambo, klarte den første, men slet i Monacco. Det du må gjøre er og vente til du vinner "Like the Wind", da får du Jaguar ett eller anna, som gjør det lett. Før jeg prøvde løpet kjøpte jeg turboen, men hadde egentlig ikke hatt bruk for den. Vant med god margin, og ledet hele veien, selv om jeg krasjet og måtte rygge et sted ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...