Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Det med setups synes jeg er virkelig dårlig utført i GT5. Altså, det er gjerne slik at på forskjellige baner så vil du ha forskjellige setups men i GT5 er det ikke mulig å lagre de setupsa du har. Da må du i så fall notere specsa til de forskjellige banene selv.

Hadde vært gull å lagre setupsa og gi de navn, for eksempel alt ettersom hvilken bane og om setupet er ment for endurance løp eller korte stints.

Men nå er heldigvis standardsetsa veldig gode da, i hvert fall i de fleste bilene.

Jeg spiller litt GT4 inn i mellom når jeg er på besøk (har ikke PS2 hjemme) hos noen som har det, og blir overrasket over hvor mye de gjorde riktig på GT4 som mangler i GT5. Jeg mener... hvis de allerede hadde fått det til på GT4, hvorfor rote det til i det neste spillet? Der kan du lagre flere oppsett, det er mye mer å justere på, du har en test-bane med masse stats du kan bruke til å justere bilen, mange flere hoved-events, og mange andre småting som bare irriterer meg at de har greid å rote til eller ikke fått med i det nyere spillet.

What's up with that?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du spørre om. Forundrer meg ikke om det kommer i en utvidelse du må betale for, det er jo "in" for tiden, men håper det kommer i en vanlig patch. Tipper de har vært opptatte med photo travel mode ...

Virker som om de har planer om å legge til ting i patches i tiden fremover i det minste, og godt er det, for det er faktisk veldig mye som kan og burde bli bedre. Det å lagre sets burde jo være noe av de enkleste de kan legge til i en slik patch.

Lenke til kommentar
Hvilken bil er det man må bruke for å klare 493hp/GTR Special på bonus race no.1 ?

Har brukt R34 GTR nur spec, presser bilen alt den har, men klarer bare sølv og ligger 8 sec bak han første...

KLarte de 4 andre i gull, men denne virker litt vanskelig. Må vel ha den GTR som veier minst av alle ?

Brukte GT-R SpecV 09-modell. Ikke kjøp trim og heller ikke skift olje. Fant ut at vekt (maks vekttap), justering på girene og dekk var avgjørende.

Senk den ned til -15/-15, øk cambervinkelen (-2.5/-2.0), samt at dekkene peker litt ut foran (-0.10/0.00) og sett toppfart til 270 km/t. Kjør med sport medium/soft. 30/70-fordeling.

Nå skal du forhåpentligvis møte GT-en ved siste parti under siste runde. Rundetider på 1.28/29 er idéelt. 1.30 til nød, men det må bli kun en eller to.

Ellers kjørte jeg Nürburgring på 7.06.406 med SLS AMG i går. Racing medium. Gud for en bil. :)

Lenke til kommentar

Folkens! Nye seasonable events og online dealership er nå oppdatert :D

Hentet fra gtplanet

The prizes for the races are as follows.....

Toyota Prius G race = 200,00Cr & 30,000XP

Audi TTS Coupe race =300,000Cr & 50,000XP

Lotus Elise 111R race -500,000Cr & 60,000XP

Ford GT race =1,000,000Cr & 90,000XP

Citroen C4 WRC race =1,500,000Cr & 120,000XP

total=3.5 million CR & 350,000XP

Lenke til kommentar

Hentet fra gtplanet

Ser spennende ut. Da er det bare å vente på fyrabend så man kan få spille igjen..

Lenke til kommentar

Hentet fra gtplanet

Ser spennende ut. Da er det bare å vente på fyrabend så man kan få spille igjen..

De er litt for enkle denne gangen. Jeg har tatt de tre første bare ved å kjøpe bil og putte på racing soft....

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Hentet fra gtplanet

De er litt for enkle denne gangen. Jeg har tatt de tre første bare ved å kjøpe bil og putte på racing soft....

Ja, jeg la også merke til det. Ser ut som de har fjernet requirments og antall hestekrefter som er tillatt for de ulike løpene. Merkelig gjort, men 3.500.000CR rikere :!:

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

Ikke spilt eller fulgt med på GT5 tråden siste 14 dager men lurte på om det har kommet noen løsning på back up av save data?

Var prat om det tidligere.

De har endelig fjerna kopisperra på spillet, så du kan kopiere savegamefila hvor du vil, f.eks. minnepenn eller ekstern harddisk.

Den er nok forsåvidt låst på den brukeren du har på playstation din, så ingen andre kan bruke den, bare du.

Lenke til kommentar

Ikke spilt eller fulgt med på GT5 tråden siste 14 dager men lurte på om det har kommet noen løsning på back up av save data?

De har endelig fjerna kopisperra på spillet, så du kan kopiere savegamefila hvor du vil, f.eks. minnepenn eller ekstern harddisk.

Den er nok forsåvidt låst på den brukeren du har på playstation din, så ingen andre kan bruke den, bare du.

ok takk for det :)

Lenke til kommentar

Vil det også si at jeg kan spille "mitt" spill på en annen maskin?

Lenke til kommentar

Hvis føreren i B-spec bare spinner ut, så har du gitt ham for mange hester. Skjedde når jeg ga min andre fører på lv1 fikk en eller annen Skyline GT-R med dekaler; BÅNN GASS MIDT I HÅRNÅLEN!!!! Tenkte å gi ham noen raske exp men den gang ei. Det står "racing driver" men oppfører seg mer som en overivrig 16-åring på vei til førerkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...