Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål her fra en fersk GT5 fører:)

Jeg syntes jeg er kommet godt i gang, begynte i forgårs og har kommet meg til LV10, men jeg sliter veldig med svingene, altså komme godt inn i dem og godt ut.

Hva er trikset? Når jeg følger den blå-stiplete-linjen og kommer på det røe delen, skal jeg da holde inne bremsen mens jeg ratter i retning av linjen, så lenge jeg er på den rød delen?

Driver å kjører den License saken, har egentlig gjort det i hele dag, men har ikke sjangs på Gull i noen av dem, har kanskje et par sølv og resten bronse. Jeg greier rett og slett ikke bare disse svingene :)

Tips annet enn å øve?

Lenke til kommentar

Hva er trikset? Når jeg følger den blå-stiplete-linjen og kommer på det røe delen, skal jeg da holde inne bremsen mens jeg ratter i retning av linjen, så lenge jeg er på den rød delen?

Ja, men normalt er bør man slippe bremsen før man svinger - men der finnes unntak. Legg også merke til intensiteten i det røde som en hjelp til hvor hardt du trenger bremse - og selvom det ikke lenger er rødt, betyr det ikke at du må gi full gas - det kan være du bare skal holde farten inntil du ser udgangen av svinget og så tilpasser du farten slik du utnytter bredden på veien uten å komme utover.

Se også igjennem eksempel replay'et, legg merke til linjen som følges, når der bremses og hvilken fart der holdes.

Lenke til kommentar

Gran Turismo 5 Gold License B-8

Er på denne nå, har ikke en sjanse på gull der, ikke at jeg har greid sølv heller, men det er vel på nippet :)

Når jeg ser den videoen så ser det jo svært enkelt ut, slipp gassen rett før svingen, brems et par ganger og gass opp, gjør så det samme med neste sving. Men min bare slider ut til venstre i første sving og til høyre i ande sving, selv uten gass :)

Lenke til kommentar

Prøv å kopiere ham så best det lar seg gjøre. Sjekk hvilket gir han ligger i, hvor fort han kjører, og når han bremser. Gjør du dette nogenlunde likt, greier du gull. Du trenger ikke bekymre deg for at vedkommende kanskje bruker ratt og pedaler. Håndkontrolleren gir deg gull den også.

Lenke til kommentar

Prøv å kopiere ham så best det lar seg gjøre. Sjekk hvilket gir han ligger i, hvor fort han kjører, og når han bremser. Gjør du dette nogenlunde likt, greier du gull. Du trenger ikke bekymre deg for at vedkommende kanskje bruker ratt og pedaler. Håndkontrolleren gir deg gull den også.

Hm, ja prøvde å sitte å se på hva han gjorde og følte jeg gjorde det ganske likt, men sklei som sagt enten utover eller så rota jeg meg inn på gresset. Men jeg får prøve litt igjen i kveld :)

Høres ut som du har tatt av hjelpemidler når du sier den bare slider ut. Sjekk innstillingene og prøv med alle hjelpemidler på, for deretter justere hvor lett eller vanskelig du vil det skal være.

Jeg har ikke disablet noe tror jeg, hvor finner jeg punktet hvor jeg kan slå av/på hjelpemidler?

Lenke til kommentar

Hahaha, etter å ha slitt og slitt med midgeten, 114 gamp nå, fant jeg plutselig en Tacoma i bruktsjappa, og vant løpene som en lek - og hva får jeg i premie for å vinne sport-truck challenge?? En ny forbanna Midget! :!:

Da bør du kjappe deg å få tatt samme racet på B-spec, for der er premien kjempe bra :D

Jeg skulle ønske der var en måte hvor man kunne sammenligne alle sine resultater, deriblant alle tider fra de ulike kjøreprøver og special events med dem på vennelisten. At bare se level og trophy-info er lite interessant egentlig.

Helt enig.

Har selv sittet å skrevet ned rundetider, slik at jeg kan sammenligne andre ganger.

Det skulle vært slik at spillet lagret beste rundetider og race tider på alle baner, samt med hvilke biler man hadde brukt. Man skulle hatt de gode gamle skøyte statestikkene i spillet.

Lenke til kommentar

Spillet lagrer i det minste tidene i Practise mode.

Men der er problemet at det ikke bare er den beste tiden av hver enkelt bil som kommer opp, men alle rundetidene med hver enkelt bil. Når det kun er plass til ti stk på listen så sier det seg selv at kun den/de raskeste bilene vises på listen. Akkurat det er litt kjipt synes jeg.

Lenke til kommentar

Spillet lagrer i det minste tidene i Practise mode.

Men der er problemet at det ikke bare er den beste tiden av hver enkelt bil som kommer opp, men alle rundetidene med hver enkelt bil. Når det kun er plass til ti stk på listen så sier det seg selv at kun den/de raskeste bilene vises på listen. Akkurat det er litt kjipt synes jeg.

Er det noen måte å slette tidene, slik at du kan ha en liste over "dårligere" biler enn den beste du har?

Fordi at nå på f.eks Daytona Superspeedway, står kun de 10 beste tidene mine med Minoltaen....

Lenke til kommentar

Har fått meg Logitech G27 nå men sliter med at rattets senter hele tiden forflytter seg mer og mer til venstre. Etter 3 runder må jeg ha rattet på kl 21 for at bilen skal gå rett frem.. Noen fler som har hatt dette problemet?

Edit : never mind. Fant ut at det skyldes et løst printkort bak servomotoren, og ved å feste denne skikkelig er problemet løst. Var visst mange som slet med dette ;)

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...