Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lol trenger ikke å være fanboy for å se at det ene alternativet suger, mens det andre er dritbra. Du som er fanboy som ikke ser det.

Jeg har begge spillene så jeg vet hva jeg snakker om, håper du har prøvd GT5 når du kommer med dette ;) og du er ikke bare en fanboy, du er en sint fanboy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den dagen jeg tok inn v1.05 oppdateringen så fungerte spillet fint. I etterkant så har jeg fått problem med at spillet ikke starter opp. Det blir stående og henge på "Gran Turismo 5" logoen, rett før oppstart.

Jeg har den henge ved GT-logoen etter et løp en gang hos meg etter oppdateringen - den gang i 5-10 minutter inntil jeg oppdaget at min internettforbindelse hadde hengt seg opp og da slukket jeg bare for min trådløse router (som ps3'en bruker) og dèt oppdaget GT og deretter kom jeg videre.

Jeg ville ha prøvd å disable nettverk i ps3'en og se om du fortsat har problemer. Dette var også et issue ved lanseringstidspunktet der serverne ikke kunne takle den økte trafikk.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så støtter ikke GT5 "offisielt" Logitech G25/27?

Prøvde hos svigers her om dagen, å alt fungerer jo med G25, men Force Feedback står på maks, uansett hva man stiller den på..

Det gjør det passelig umulig å kjøre, for når du skal ta kontraen i en sladd flyr bordet avgårde..

Lenke til kommentar

Prøvde hos svigers her om dagen, å alt fungerer jo med G25, men Force Feedback står på maks, uansett hva man stiller den på..

Det gjør det passelig umulig å kjøre, for når du skal ta kontraen i en sladd flyr bordet avgårde..

Synes ikke feedbacken er så voldsom i GT5, men håper de fikser skikkelig støtte. Merkelig at de ikke har gjort det egentlig i og med at det er populære ratt.

Lenke til kommentar

Bruker G27 og syntes force feedbacken er helt grei, men har ikke prøvd og endret på det. Men er en ting jeg lurer på, hva er alle knappene på rattet til G27 til? vet at den øverste til venstre er for og se bak og den øverste til høyre er for å slå av og på langlysene. så er det noen som kanskje vet det? :)

Lenke til kommentar

Det er vel bare å nappe ut strøm ledningen til rattet tipper jeg. Fungerte da jeg ikke gadd å bruke FF på Momorattet mitt for noen år siden. Selve styring osv får strøm fra USBen.

Lenke til kommentar
Vis innleggPeritass skrev 30. desember 2010 - 14:26:

Lurte på om noen kunne ha noe tips til hva som var galt her. Igår var vi tre stykker som spilte online. Jeg hadde lagd en lounge. For to av oss fungerte alt bra, men nummer tre fikk kjørt en halv runde og så forsvant vi fra han. Han kunne fortsette å kjøre løpet, men da uten oss og vi fikk kjøre ferdig uten han. Når vi var ferdig havnet vi tilbake i samme lounge. Dette skjedde hver gang. Vi har allesammen nat 2

Skal gi deg et tips: Kjøp deg Forza 3 og en xbox.

Prøver igjen jeg og ser om noen kanskje har svar. idiotiske svar som her frabes

Lenke til kommentar

Det er vel bare å nappe ut strøm ledningen til rattet tipper jeg. Fungerte da jeg ikke gadd å bruke FF på Momorattet mitt for noen år siden. Selve styring osv får strøm fra USBen.

Prøvde å nappe ut kontakten og, men det var jo like ille, ingen følelse på styringen i det heletatt :p

Har selv G25, dog bruker det bare på pc, og liker å ha litt force feedback på, men ikke så alvårlig mye som hakk 1 på GT5 er.. Mulig det bare er noen instillinger vi har oversett på playstation eller på spillet though..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Herregud!! Det skulle gått ann å banke opp b-spec sjåføren sin. Jeg blir så utrolig frustrert over måten han kjører på. Han bremser altfor mye og kjører altfor sakte igjennom svinger. Og ofte kjører han rett opp i rumpa på bilen foran om han kommer i større fart og bremser ned bak han foran for så å legge seg ut.

Har prøvd british lightweight i professional nå med en Lotus Esprit V8 350 med over 700gamp. Har ikke sjangs.

Klarte 2. plass på første løpet med en Opel Astra Super Touring Car med 650gamp og 4 plass på Top gear banen i samme bilen.

Prøvde en E-type med 420gamp og den ble kastrert utpå der. Samme skjedde i lambo løpet rett før dette. Ga ham en blodtrimmet Countach med alt av snadder og 640hester. Det ble sisteplass det gitt. Selv tok jeg nesten igjen de andre med en runde i den bilen. Ubrukelig!

Må han ha en Formula 1 bil for å klare og ta rotta på en Lotus Elise? Hvor er realismen?

Lenke til kommentar

Herregud!! Det skulle gått ann å banke opp b-spec sjåføren sin. Jeg blir så utrolig frustrert over måten han kjører på. Han bremser altfor mye og kjører altfor sakte igjennom svinger. Og ofte kjører han rett opp i rumpa på bilen foran om han kommer i større fart og bremser ned bak han foran for så å legge seg ut.

Har prøvd british lightweight i professional nå med en Lotus Esprit V8 350 med over 700gamp. Har ikke sjangs.

Klarte 2. plass på første løpet med en Opel Astra Super Touring Car med 650gamp og 4 plass på Top gear banen i samme bilen.

Prøvde en E-type med 420gamp og den ble kastrert utpå der. Samme skjedde i lambo løpet rett før dette. Ga ham en blodtrimmet Countach med alt av snadder og 640hester. Det ble sisteplass det gitt. Selv tok jeg nesten igjen de andre med en runde i den bilen. Ubrukelig!

Må han ha en Formula 1 bil for å klare og ta rotta på en Lotus Elise? Hvor er realismen?

Jeg tok disse forholdsvis lett med en trimmet Caterham (240bhp, 369(!)kg)

Lenke til kommentar

Hva måtte til i lambo løpet?

Lenke til kommentar

Hva måtte til i lambo løpet?

Jeg brukte en Gallardo LP 560-4 fra Dealership, siden man uansett trenger denne til Gallardo Trophy under Expert. (Med full trim, men aner ikke om det var helt nødvendig..:)

Lenke til kommentar

Det var den jeg tok den med i B-spec også. Den må ha riktig gir innstilling. Jeg hadde min på 240 eller noe slikt. Da girer den kjapt opp ut fra svingene. Har man den på fullt, så er den treg som ett uvær. Tror jeg brukte nesten 2 runder på Daytona for å nå 280.

Men det viktigste på de engelske banene, spesielt London, er når man ber at han skal kjøre forbi. Det er ut av svingen før mål, og ut av svingen på den andre rettstrekke på toppen av skjermen :)

Det er også meget viktig med riktig dekk. Hadde greid å få på Comfort Soft på Minoltaen min i en B-spec, slet noe veldig, ble alltid 12 ut fra start, og kom så vidt på 4-5 plass. Kom så på at dekkene hadde blitt satt feil, fikk på Racing Hard, og hadde vunnet etter første sving :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...