Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet var værdt hver krone !

Vurderer og skaffe ratt og pedal, men tror det blir no drit med 40cm høyt bord : p Skulle sikkert hatt en stol man fester det på. Men er jo ikke noe billig det heller : /

 

Det finnes ett rack som gjør at man kan bruke ratt på normale stoler, sofaer osv.

 

Har litt lyst på det selv, men med moms osv så blir det fort 1500,-

Tenkte heller kanskje å lage en liten selv, vil ikke koste mange kronene med litt treverk :)

Lenke til kommentar

Dette spillet var værdt hver krone !

Vurderer og skaffe ratt og pedal, men tror det blir no drit med 40cm høyt bord : p Skulle sikkert hatt en stol man fester det på. Men er jo ikke noe billig det heller : /

 

Det finnes ett rack som gjør at man kan bruke ratt på normale stoler, sofaer osv.

 

Har litt lyst på det selv, men med moms osv så blir det fort 1500,-

Tenkte heller kanskje å lage en liten selv, vil ikke koste mange kronene med litt treverk :)

 

Du får si ifra hvis du lager noe som funker! Da må du lage et ekstra og sende til Askim! ;)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo om det blir stabilt nok. Har tenkt på dette selv, men tviler på at samboeren blir noe særlig blid om jeg setter sammen en treramme med ratt på mitt i stua x D

Og hva slags ratt er det som er brukbart sammen med GT5 btw ?

 

Logitech Driving Force GT

 

++

 

Edit:

 

Må da være mulig å lage noe liknende http://www.wheelstandpro.com/ hvis man er flink! Men frister veldig med playseat gitt.. :blush:

Endret av DiNozzo
Lenke til kommentar

brodern kjørte akk 6.22 på nordsløyfa i GT5. corvette ZR1 race car :)

 

med håndcontroller..

 

Min beste tid på ringen er 6:01:003 Mazda 787B.. :)

 

Begynner å næreme meg målet mitt på under 6 min..

Hadde to uhell som endte i gresset, ellers klarte jeg å holde meg på veien rundt ;)

Jeg kjører også med håndkontroll :)

Lenke til kommentar

Du får si ifra hvis du lager noe som funker! Da må du lage et ekstra og sende til Askim! ;)

 

Det blir ikke dyre frakten, bor selv der :)

 

Får se om det blir noe av. Pent blir det uansett ikke :)

Tenkte for å få det stødig nok å bruke 2x4 tom. Garantert litt overkill. Men skal det være så skal det være :)

 

Åja, du bor i Askim du og ja! :) Men du får holde oss oppdatert om det blir noe av! Vet ikke om stipendet holder til playseat.. :( Første prioritet er å få kjøpt meg ny fluestang, deretter bil .. :cry:

Lenke til kommentar

Har begynt å flikke på Dodge Challenger R/T 70, og sliter litt med at den er for sterk nå.

Regner med at nå er det på med tide med LSD'en, men noen som har forslag til hvordan sette den opp så man ikke spinner ut i hver sving?

(Kjører med håndkontroller, men har ratt og stativ under bestilling :) )

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo om det blir stabilt nok. Har tenkt på dette selv, men tviler på at samboeren blir noe særlig blid om jeg setter sammen en treramme med ratt på mitt i stua x D

Og hva slags ratt er det som er brukbart sammen med GT5 btw ?

 

Logitech Driving Force GT

 

++

 

Edit:

 

Må da være mulig å lage noe liknende http://www.wheelstandpro.com/ hvis man er flink! Men frister veldig med playseat gitt.. :blush:

 

Joda, men jeg har ikke sveiseapperat, så da blir det værre : p Hadde lett laget en selv, om jeg hadde det.

 

Noen andre som vet om en bra løsning på dette?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Kjøpte spillet på utgivelsesdato, og har fått spillt spillet endel helt frem til v1.05 oppdateringen.

 

Den dagen jeg tok inn v1.05 oppdateringen så fungerte spillet fint. I etterkant så har jeg fått problem med at spillet ikke starter opp. Det blir stående og henge på "Gran Turismo 5" logoen, rett før oppstart.

 

Første gangen dette skjedde så leste jeg på et annet forum, at man kunne slå av internettforbindelsen. Det fungerte fint for meg den ene gangen.

 

Nå er problemet mitt som følger. Jeg må slette hele spillet fra hardisken, og installere det på nytt. Dvs jeg må laste ned 1.05 patchen for SÅ å installere spillet. Da fungerer spillet fint i dag, mens i morgen så vil det bare ikke fungere lengere.

 

Har nå installert GT5 m/ 1.05 patch 6 dager på rad, bare for å få spillt. Begynner å bli mektig irritert over problemstillingen. Det tar jo ca 1 time hver gang jeg gjør dette.

 

Jeg avslutter spillet helt etter boka, så det KAN jo ikke være at spillet blir korrupt av den grunn. Savegame fungerer forøvrig fint, så har heldigvis ikke måttet starte helt på nytt igjen.

 

Lurer derfor på om andre har samme problem, eventuelt om noen har et forslag som kan løse problemet mitt.

 

Jeg har en PS3 60GB (PS2 kompatibel), hvor jeg har oppgradert HDD på 500 GB. Har ikke noen problem med noen andre spill. Er KUN GT5 som er vanskelig.

 

 

Mvh

 

z00l

Lenke til kommentar

Skjedde med meg også når jeg da jeg gikk fra 1.04 eller 1.03, til 1.05, klarte ikke starte spillet lenger, fordi jeg fikk plutselig beskjed om at jeg ikke hadde nok ledig plass til savegame, selv om jeg hadde over hundre gigabyte klar, og de gangene det ikke klikket da hang det på logoen.

Slettet all gamedata, og innstallere det på nytt, med direkte opggradering til 1.05 patchen, og etterpå funket det fint. :-/ Det var på 120GB slim'en. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne ha noe tips til hva som var galt her. Igår var vi tre stykker som spilte online. Jeg hadde lagd en lounge. For to av oss fungerte alt bra, men nummer tre fikk kjørt en halv runde og så forsvant vi fra han. Han kunne fortsette å kjøre løpet, men da uten oss og vi fikk kjøre ferdig uten han. Når vi var ferdig havnet vi tilbake i samme lounge. Dette skjedde hver gang. Vi har allesammen nat 2

Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne ha noe tips til hva som var galt her. Igår var vi tre stykker som spilte online. Jeg hadde lagd en lounge. For to av oss fungerte alt bra, men nummer tre fikk kjørt en halv runde og så forsvant vi fra han. Han kunne fortsette å kjøre løpet, men da uten oss og vi fikk kjøre ferdig uten han. Når vi var ferdig havnet vi tilbake i samme lounge. Dette skjedde hver gang. Vi har allesammen nat 2

 

Skal gi deg et tips: Kjøp deg Forza 3 og en xbox.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne ha noe tips til hva som var galt her. Igår var vi tre stykker som spilte online. Jeg hadde lagd en lounge. For to av oss fungerte alt bra, men nummer tre fikk kjørt en halv runde og så forsvant vi fra han. Han kunne fortsette å kjøre løpet, men da uten oss og vi fikk kjøre ferdig uten han. Når vi var ferdig havnet vi tilbake i samme lounge. Dette skjedde hver gang. Vi har allesammen nat 2

 

Skal gi deg et tips: Kjøp deg Forza 3 og en xbox.

 

ser jeg muligens en fanboy?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...