Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg ferdig med å la Endurance løpet på level 26 gå av seg selv, og komme på siste for å tjene exp poeng.

 

For de som er fristet til å teste, så er det bare å holde seg unna. Jeg fikk 5800 credits. Noe jeg ikke hadde forventet mye av, men siden 1 plass er 230.000 poeng, så hadde jeg forventet litt mer enn de 3216 jeg fikk :(

 

Tipper GT5 folkene har tenkt dette senarioet, og hindret det i å bli utnyttet.

 

Men hadde det litt moro med Destruction Derby når jeg sjekket innom. Den ene gule bilen fikk gjennomgå :) Var ikke så veldig gul mer når jeg ikke gadd lenger.

Lenke til kommentar

Artig med multiplayer i kveld.

 

Men GT folka må seriøst fikse sensurgreiene i chatten, det er jo latterlig.

 

Er ikke mulig å skrive hverken "sukk" eller "mutter", og da heller ikke "minutter".

Og det med "ghost" biler i multiplayer har jeg aldri skjønt. I blant er det mulig å kjøre tvers igjennom de, mens andre ganger blir det kollisjon, litt gambling liksom. Virker og litt random av grunner til at biler blir "ghosts", om dere skjønner.

Lenke til kommentar

God ide å kjøre uten racing linje ja. Blir fort alt for opphengt i den, spesielt under løp med andre så er den et forstyrrende moment siden man ikke alltid kan følge idealsporet.

 

 

Noen generelle tips.

 

  • "Slow in, fast out" Bedre å komme sakte inn i svingen for så å kunne tråkke tidlig på gassen og få med seg masse fart nedover strekka, enn å bremse for sent for så å fortsette bremsingen langt inn i svingen, mister mye fart ut av svingen på den måten. Tidlig av gassen inn mot svingen for så tidlig gassen igjen ut av svingen.
     
  • Ikke gi gass ut av svingen før du er helt sikker på at du ikke er nødt til å slippe den igjen. (Tar meg selv ofte på den, fort gjort når en er ivrig)
     
  • Om du kjører på en bane du ikke er kjent med, ikke gi gass ut av svingen før du ser utgangen.
     
  • For å bli jevnt raskere på banene, prøv å fokuser på èn ting om gangen, for eksempel en bestemt sving du sliter mer med enn de andre. Prøv å forstå hva du gjør feil for så å rette det opp neste runde.
     
  • Følg med på hvor de andre bilene befinner seg rundt deg, kjører du side om side med noen inn mot en sjikane er det svært sannsynlig at du ikke kan bruke den vanlige racinglinja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Artig med multiplayer i kveld.

 

Men GT folka må seriøst fikse sensurgreiene i chatten, det er jo latterlig.

 

Er ikke mulig å skrive hverken "sukk" eller "mutter", og da heller ikke "minutter".

Og det med "ghost" biler i multiplayer har jeg aldri skjønt. I blant er det mulig å kjøre tvers igjennom de, mens andre ganger blir det kollisjon, litt gambling liksom. Virker og litt random av grunner til at biler blir "ghosts", om dere skjønner.

 

Ja sensur greia er helt på tryne, hehe.

 

Ghost greia er penalty, om du sklir(mister grep) eller prøver å kutte gress på div. plasser får du enten penalty, blir usynlig eller begge deler, slik at andre ikke kan kjøre i deg, får du penalty også, så blir du i tillegg tregere i noen par sekunder. Syns det er et god system, men kunne sikkert vært forbedra.

 

Hva slags restriksjoner kjører dere med ikveld ? :)

 

Varier, akkurat nå Laguna Seca, og 5 forskjellige biler fra 400-450hp ca. Hjelpemidler er slått av, og det forblir de også regner jeg med.

 

Trur bror min var inne og spelte i rommet ditt.

Høyrte han var veldig engasjert!

 

Godt å høre, var artig dette, blir nok mere av det forhåpentligvis =)

 

 

Edit: Forresten så vil jeg anbefale folk å skaffe seg mic.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ja var ganske gøy, men jeg må legge meg litt I hardtrening fremover. Jeg greier jo å snurre 2-5 ganger per runde :p. Problemet er at jeg bremser for seint hele tiden. Har vell brukt den "kjørelinja" for mye tror jeg.

 

 

Edit: Forresten så vil jeg anbefale folk å skaffe seg mic.

 

Bruker du mic sammen med et headsett eller er det noen annen måte man kan gjøre det på? Jeg sitter litt langt unna ps3'en så litt vanskelig å bruke headsettet akkurat nå.

Lenke til kommentar

Ja var ganske gøy, men jeg må legge meg litt I hardtrening fremover. Jeg greier jo å snurre 2-5 ganger per runde :p. Problemet er at jeg bremser for seint hele tiden. Har vell brukt den "kjørelinja" for mye tror jeg.

 

 

Edit: Forresten så vil jeg anbefale folk å skaffe seg mic.

 

Bruker du mic sammen med et headsett eller er det noen annen måte man kan gjøre det på? Jeg sitter litt langt unna ps3'en så litt vanskelig å bruke headsettet akkurat nå.

 

Er ikke lurt å bli for avhengig av kjørelinja nei.

 

Ellers så bruker jeg et bluetooth headset, PS3 sitt offisielle bluetooth headset med andre ord, men man kan vel bruke hva man vil. Da får jeg snakkingen gjennom bluetooth headsetet, og lyden fra selve spillet igjennom høyttaller anlegget.

 

Edit: Får bluetooth headset til 100-200kr, kanskje mindre å for alt jeg vet. En ting er sikkert hvertfall, at det er mye bedre enn å sitte å skrive hele tiden. Skulle egentlig følgt med headset til PS3 syns jeg, som det gjør til X360.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Bruker du mic sammen med et headsett eller er det noen annen måte man kan gjøre det på? Jeg sitter litt langt unna ps3'en så litt vanskelig å bruke headsettet akkurat nå.

 

Jeg bruker PS3 eye som mic, det har en grei mic som man slipper å ha på hodet/øret. De andre hører ihverfall hva jeg sier, så den fungerer greit.

Lenke til kommentar

Det var en flott kveld igår! Som sakt så er mic en fin ting og ha, slipper all den ventingen osv. Min er på lading og er klar til neste gang! :D

 

Godt å høre, blir litt off topic, men hva slags headset/mic har du?

 

Jeg bruker det offisielle PS3 headsettet fra Sony som fungerer utmerket.

 

Kanskje noen vil prøve dette? -> Modify Your Logitech DFGT Pedals For More Resistance

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

Jeg brukte kjørelinja litt begynnelsen da den var på fra default. Men merket at jeg aldri lærte meg banene og bare fokuserte på den linja. Dessuten forteller den deg ofte at du bør bremse når man strengt tatt kan klare svingen uten å gjøre det.

 

Så jeg droppet den og nå blir rundetidene mine bedre og bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...