Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GT5 lå heldigvis under juletreet :D

Jeg er godt igang med a-spec, men har et par spm:

Finnes det ikke rally/nascar/gokart i practice-mode? Og jeg klarer heller ikke finne TopGear-banen i practice eller drift-trial..

Kommer det drift/rally/nascar-events i a-spec etterhvert, eller er disse kun i special?

 

Topgear og andre baner må åpnes ved hjelp av special events som du finner i GT Mode.

 

..forresten, de 3 gratis bilene http://www.ripten.com/2010/12/15/sony-giving-out-free-gran-turismo-5-christmas-bonus-cars-mauler/

finner jeg ikke i PS store? :s

 

Bare Japan som har fått det! GT5’s “Christmas Cars” Available in Japan Only

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

Fra beskrivelsen i GT5.

 

To compete in the FIA-GT championship in 1997, DaimlerChrysler and AMG began a joint project to develop a racing machine in just 128 days. This car was the Mercedes Benz CLK-GTR. The front grille of the car comes from a CLK, but the rest of the car is pure racing machine.

 

Even though the CLK-GTR was never tested adequately it had an astonishing debut year winning 6 of 11 races and making Bernd Schneider the series champion.

 

 

Edit: Rå bil, husker den godt fra et av Need For Speed spillene som kom på slutten av 90-tallet.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Har snart 10 mill på bok... og skal seff kjøpe meg eit par biler snart

 

A-Spec er eg level 23 og har gjort alt til og med Extreme Series American Championship (nederst til venstre)

B-Spec er eg level 33 og har gjort alt til og med Endurances series Tsukuba 9 timers (nederst til venstre)

 

Eg har Formula Gran Turismo bilen, så skal vel ta det løpet snart, vis man får det til da... var jo mange løp.

 

Tips til biler eg kan trenge utover, slik at eg ikkje kjøper katta i sekken? Tenker da mest på dei 2 siste løpa i Endurances Serien, er det noken begrensinger der?

 

Som Amrikansk race car har eg ein race modifisert Corvette Zr1 (c6).

Lenke til kommentar
Har nå tenkt til å farme penger og XP til langt på natt for å få råd til Formula Gran Turismo!

 

Er i level 20 nå, kjører Turbo challenge om og om igjen. Noen som har tips til andre måter som vil være mer effektivt for meg?

Høster inn for tiden penger og XP med en Nissan GT-R SpecV 09-modell i siste bane under første bonussegment i Seasonal events.

 

Bruk følgende justeringer:

 

DON'T do an oil change when you buy the car.

 

Buy all the Aero Parts you can. (Korrigering: Kjøp alt under vektreduksjon, oppgrader aksling og gir, LSD og differensjustering. Kjøp gjerne en sports- eller racingfilter i tilegg)

 

Downforce: 2 / 22

 

Drivetrain: (front/rear)

Initial Torque: 5/13

Acceleration: 20/45

Deceleration: 10/20

Torque Split: 25/75

 

Suspension: (front/rear)

Ride Height: -20/-20 (Korrigering: Eeventuelt -15/-15)

Spring Rates (kgf/mm): 15.2/10.0

Dampers Extension: 6/6

Dampers Compression: 6/6

Anti-Roll Bars: 4/4

Camber: 2.2/1.5

Toe: +0.18/-0.10

 

Brake Balance (front/rear): 6/5

 

All assists OFF except ABS on 1.

 

 

Med disse nye justeringene understyrer GT-R-en mindre ut av svingene. Litt mindre vill av seg. God fornøyelse. :)

 

PS:

. Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Har snart 10 mill på bok... og skal seff kjøpe meg eit par biler snart

 

A-Spec er eg level 23 og har gjort alt til og med Extreme Series American Championship (nederst til venstre)

B-Spec er eg level 33 og har gjort alt til og med Endurances series Tsukuba 9 timers (nederst til venstre)

 

Eg har Formula Gran Turismo bilen, så skal vel ta det løpet snart, vis man får det til da... var jo mange løp.

 

Tips til biler eg kan trenge utover, slik at eg ikkje kjøper katta i sekken? Tenker da mest på dei 2 siste løpa i Endurances Serien, er det noken begrensinger der?

 

Som Amrikansk race car har eg ein race modifisert Corvette Zr1 (c6).

Er i omtrent samme level som du på A-spec (tror jeg er 23 på B-spec også), og har prøvd meg litt på American Championship (Extreme), men har ikke en bil som helt holder følge med de raskeste (som 2j). Er det race modifisert Covette som gjelder, eller er det andre amerikanske biler som duger?

 

Jeg har forresten vært hjemme fra jobb pga. sykdom de siste dagene, så det var jo en ypperlig mulighet til å spille en del GT5. Men har vært så syk at jeg ikke har orket... Bummer.

Lenke til kommentar

Har snart 10 mill på bok... og skal seff kjøpe meg eit par biler snart

 

A-Spec er eg level 23 og har gjort alt til og med Extreme Series American Championship (nederst til venstre)

B-Spec er eg level 33 og har gjort alt til og med Endurances series Tsukuba 9 timers (nederst til venstre)

 

Eg har Formula Gran Turismo bilen, så skal vel ta det løpet snart, vis man får det til da... var jo mange løp.

 

Tips til biler eg kan trenge utover, slik at eg ikkje kjøper katta i sekken? Tenker da mest på dei 2 siste løpa i Endurances Serien, er det noken begrensinger der?

 

Som Amrikansk race car har eg ein race modifisert Corvette Zr1 (c6).

Er i omtrent samme level som du på A-spec (tror jeg er 23 på B-spec også), og har prøvd meg litt på American Championship (Extreme), men har ikke en bil som helt holder følge med de raskeste (som 2j). Er det race modifisert Covette som gjelder, eller er det andre amerikanske biler som duger?

 

Jeg har forresten vært hjemme fra jobb pga. sykdom de siste dagene, så det var jo en ypperlig mulighet til å spille en del GT5. Men har vært så syk at jeg ikke har orket... Bummer.

 

Race modda Corvette ZR1 gjør rent bord i den eventen der. Går unna på 3min og 35-40sec, relativt lette 100k+- og 4k+- experience. Men finnes vel andre muligheter også, men jeg er meget glad i den Corvette'n.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Har snart 10 mill på bok... og skal seff kjøpe meg eit par biler snart

 

A-Spec er eg level 23 og har gjort alt til og med Extreme Series American Championship (nederst til venstre)

B-Spec er eg level 33 og har gjort alt til og med Endurances series Tsukuba 9 timers (nederst til venstre)

 

Eg har Formula Gran Turismo bilen, så skal vel ta det løpet snart, vis man får det til da... var jo mange løp.

 

Tips til biler eg kan trenge utover, slik at eg ikkje kjøper katta i sekken? Tenker da mest på dei 2 siste løpa i Endurances Serien, er det noken begrensinger der?

 

Som Amrikansk race car har eg ein race modifisert Corvette Zr1 (c6).

Er i omtrent samme level som du på A-spec (tror jeg er 23 på B-spec også), og har prøvd meg litt på American Championship (Extreme), men har ikke en bil som helt holder følge med de raskeste (som 2j). Er det race modifisert Covette som gjelder, eller er det andre amerikanske biler som duger?

 

Jeg har forresten vært hjemme fra jobb pga. sykdom de siste dagene, så det var jo en ypperlig mulighet til å spille en del GT5. Men har vært så syk at jeg ikke har orket... Bummer.

 

Race modda Corvette ZR1 gjør rent bord i den eventen der. Går unna på 3min og 35-40sec, relativt lette 100k+- og 4k+- experience. Men finnes vel andre muligheter også, men jeg er meget glad i den Corvette'n.

Er vel ikke det dyreste alternativet heller sammenlignet med såkalte "race cars". Får se an formen utover i uka såpass at jeg får fullført det løpet.

 

Her er forresten en meget interessant artikkel om downforce og Chaparral:

 

http://www.ultimatecarpage.com/car/91/Chaparral-2J-Chevrolet.html

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst at folk aldri, aldri kan kjøre mer enn ett løp på samme bane. Halve kvelden går jo med på å loade de nye banene, kjøre noen runder på å venne seg til den nye banen. Løpet starter og folk kjører gris med vilje og løpet er ødelagt ... ny bane og samme rutine igjen.

 

Og en ting til, går det ikke an å bytte kameravinkel når en ser på replays fra løp online?

Lenke til kommentar

Har snart 10 mill på bok... og skal seff kjøpe meg eit par biler snart

 

A-Spec er eg level 23 og har gjort alt til og med Extreme Series American Championship (nederst til venstre)

B-Spec er eg level 33 og har gjort alt til og med Endurances series Tsukuba 9 timers (nederst til venstre)

 

Eg har Formula Gran Turismo bilen, så skal vel ta det løpet snart, vis man får det til da... var jo mange løp.

 

Tips til biler eg kan trenge utover, slik at eg ikkje kjøper katta i sekken? Tenker da mest på dei 2 siste løpa i Endurances Serien, er det noken begrensinger der?

 

Som Amrikansk race car har eg ein race modifisert Corvette Zr1 (c6).

Er i omtrent samme level som du på A-spec (tror jeg er 23 på B-spec også), og har prøvd meg litt på American Championship (Extreme), men har ikke en bil som helt holder følge med de raskeste (som 2j). Er det race modifisert Covette som gjelder, eller er det andre amerikanske biler som duger?

 

Jeg har forresten vært hjemme fra jobb pga. sykdom de siste dagene, så det var jo en ypperlig mulighet til å spille en del GT5. Men har vært så syk at jeg ikke har orket... Bummer.

 

Jeg greide akuratt den, og brukte enkelt og greit en Nascar bil. Vant Indy ganske lett, og Mazda banen nokså lett. Nascar bilene er faktisk meget gode å kjøre, bare husk å sett girkassen korrekt. Indy så er det 430, mens Mazda bør holde med 360. De er meget gode i svingene. Men det eneste man må passe på er gassen i fra lave hastigheter, da spinner de fort.

 

Disse er relativt billige i forhold til de andre bilene så vidt jeg har skjønt. Den ene Ford GTen koster vel 20 mill eller noe slikt. Bare pass på å bruk riktig Nascar. De som heter Camery er Toyotaer, og japanske, og kan ikke brukes. Jeg brukte Dale Eckhard, jr. sin. Det fine med de er at man slipper ekstra kostnader, foruten ett oljeskift.

Lenke til kommentar

Og en ting til, går det ikke an å bytte kameravinkel når en ser på replays fra løp online?

 

Har ikke sjekket så nøye, men vet at man kan følge forskjellige biler. Burte gått ann å velge kameraer også.

 

Det jeg syntes mangler er muligheten til å spole. Er det noe man vil se på slutten av løpet, så er det kjedelig å vente, samt ingen mulighet til å se ting om igjen, uten å se hele frem til da.

Lenke til kommentar

Om noen har lyst til å kjøre litt løp online så satt jeg nettopp opp et rom, nummeret er: 1472-4710-9995-5393-8022 Evt. kan du joine fra community tabben om du har meg på vennelisten.

 

Gah, ga nettopp opp online for i kveld etter å ha sittet i ca en time for å finne en skikkelig host.

 

Fant en perfekt en, riktig hp, vekt og dekk restriksjon, samt riktig bane for meg. Banen ble selvfølgelig byttet til den kjedeligste banen på spillet. Begynte å leite videre, til slutt fant jeg en ålreit server, men så fort løpet skulle starte hengte spillet seg. Ålreit liksom.

 

Skulle blitt med hadde det ikke vært for jobben. Have fun, take care.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...