Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat kommet til Schwarzwald League B i Extreme Series, og så dukker M3 GTR Race Car '01 opp i bruktbilsjappa... jaja, da var jeg blakk igjen!

 

Jeg fant en M3 gtr på Used Dealership, skal jeg kjøpe den for German Touringcar Champoinship?

Ikke hvis det ikke er en DTM-bil. Hvis det er en vanlig gatebil tror jeg ikke du får brukt den i det løpet.

 

Hvis det er den samme som jeg fant så funker den. Race car, ca 990.000 credits?

 

Edit: Er kanskje ikke samme racet jeg tenkte på...

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Nordsløyfa på under 3 og halvt minutt :ohmy:

Skjønner ikke helt hva et fantasifoster som dette gjør i 'the real driving simulator'...'

Poenget var vel at alle biler i dag begrenses av en hel rekke regler som gjør at de blir mye treigere. Denne hypotetiske bilen var laget som et tankeeksperiment for å se hvor drøy en bil kunne blitt dersom man ikke hadde spart på noen midler og man ikke var begrenset av en eneste regel. Hvorvidt det hadde vært fysisk mulig å lage en bil som er SÅ bra blir vanskelig å si. Men det er ingen tvil om at det er fullt mulig å lage biler som kunne knust de bilene som kjører formel 1 og Le Mans nå, hvis man bare hadde brukt nok penger og ikke hadde begrensende regler.

 

Men man ville ikke opplevd slike tider uansett, med mindre man tillater annet utstyr for førerene. Tilbake i 2004 klaget mange F1-førere på at bilene var for raske til at de egentlig hadde full kontroll.

X1 prototypen representerer visstnok hva som ville vært mulig med dagens teknologi. Men, med tanke på at den ville generere 4-6 g i svingene ville det vært vanskelig for vanlige dødelige å kjøre mange runder.

Uansett så er bilen helt grusom å kjøre, styreresponsen er allllt for drøy, samt at man venner seg ikke til å ta krappe svinger med full gass i 400 km/t.

Det finnes flere ting en kan gjøre med en bil for å få den til å gruse en formel 1 bil, så den er ikke helt urealistisk. Et eksempel er Chaparral 2J (som er i spillet) og Brabham BT46 (formel-bil). Begge hadde store vifter som sugde ut store mengder luft fra under bilen, og dermed reduserte trykket som igjen førte til store mengder "downforce". Begge bilene ble ganske snarlig forbudt.

 

Formel 1 bilene er egentlig lettere enn kravet på minimum 620 kg, så de må bruke ballast. De har begrensninger på vingene for ikke å få for mye downforce, samt at lufttrykk over og under bilen blir regulert på flere måter. Dekkene har også lenge vært regulert. Motoren må være en 2.4 liter V8 sugemotor (altså uten turbo eller kompressor) med mange andre begrensninger når det kommer til både materiale og andre ting. De har turtallsbegrensninger. En hel del andre teknologier, som aktive støtdempere, "ground effect", turbo etc. er også forbudt.

 

Når en da ser på hvor sinnsyk en formel 1 bil er (downforce på omtrent 2.5 ganger bilens vekt, 3.5g i svinger, toppfart på over 400) med alle de begrensningene, så er nok ikke X1 helt urealistisk. Men, som sagt, problemet med frie tøyler er jo at en så ekstrem bil er nærmest umulig å kjøre på grensen. Små endringer i bilens kjøreegenskaper skjer plutselig og får store konsekvenser, og i slike hastigheter betyr det ofte døden. Og mange av Formel 1s begrensninger kom for å unngå flere dødsulykker etter at Ayrton Senna døde i en avkjøring (da var "ground effect"-reglene mindre restriktive).

Endret av Aurvan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk Ticket 1000 når, fikk en IMPREZA Coupe WRX typeR STi Version VI '99, ganske misfornøyd...

Liker mye bedre Nissan Skylinge GT-R specV som jeg fikk av å fullføre alle professional...

 

Edit: tok et løp i Turbo Cup på Expert for å bli lvl 19, tok Bugatti Veyron på High Speed ring,fant ut 2 ting: Bugattien har _ALT_ for dårlig grep, føles som jeg kjører en random elendig bil som bare har en helt oversized motor, og for å hete High Speed Ring, syns jeg det er veldig mye bremsing...

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig at jeg nettopp kjørte over 3 sekunder tregere på Daytona banen enn det jeg noen gang har gjort med den samme bilen før? (Pr runde)

 

Eneste forskjellen jeg kan se fra før, er at jeg har fått beskjed om å lade kontrolleren, men det burte vel ikke ha noen innvirkning?

 

 

Over til noe annet:

 

Hvilke biler er anbefalt fra dealership å kjøpe som er kjappe, og sitter godt i svingene, og kan brukes i alle løp som ikke har begrensninger? Da med maks priser opp mot 400 tusen.

 

Har Audi RS8 Quattro, makset til fullt, men syntes den er litt løs i svingene. Det hjalp litt med spoiler bakpå. Eller bør jeg stare til Zonda eller McLaren F1?

Regner med å greie Cupen som gir meg Veyron i løpet av helgen. Den holder vel kanskje?

 

 

Eller kunne noen laget en god tuning guide?

Motoroverhaling og oljeskift?

Har en blodtrimmet Murcielago. Den går perverst fort, men er ikke så glad i å skifte retning. Kostet vel 300 pluss alt av trimsett.

 

Gjør dette jevnlig.

 

Hadde den dyreste Murcielagoen, trimmet til topp, men skulle gjerne hatt en som satt enda bedre i svingene. Syntes Audien jeg kjører nå sitter så vidt bedre.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig at jeg nettopp kjørte over 3 sekunder tregere på Daytona banen enn det jeg noen gang har gjort med den samme bilen før? (Pr runde)

 

Eneste forskjellen jeg kan se fra før, er at jeg har fått beskjed om å lade kontrolleren, men det burte vel ikke ha noen innvirkning?

 

 

Over til noe annet:

 

Hvilke biler er anbefalt fra dealership å kjøpe som er kjappe, og sitter godt i svingene, og kan brukes i alle løp som ikke har begrensninger? Da med maks priser opp mot 400 tusen.

 

Har Audi RS8 Quattro, makset til fullt, men syntes den er litt løs i svingene. Det hjalp litt med spoiler bakpå. Eller bør jeg stare til Zonda eller McLaren F1?

Regner med å greie Cupen som gir meg Veyron i løpet av helgen. Den holder vel kanskje?

 

 

Eller kunne noen laget en god tuning guide?

Motoroverhaling og oljeskift?

Har en blodtrimmet Murcielago. Den går perverst fort, men er ikke så glad i å skifte retning. Kostet vel 300 pluss alt av trimsett.

 

Gjør dette jevnlig.

 

Hadde den dyreste Murcielagoen, trimmet til topp, men skulle gjerne hatt en som satt enda bedre i svingene. Syntes Audien jeg kjører nå sitter så vidt bedre.

Av superbilene jeg har, synes jeg Gallardoen og 458en har bra veigrep. 458 kanskje best av de to. Liker IKKE Zondaen.

Lenke til kommentar

Av superbilene jeg har, synes jeg Gallardoen og 458en har bra veigrep. 458 kanskje best av de to. Liker IKKE Zondaen.

 

Gallardoen blir testet snart når jeg skal ta Gallardo cupen, Hadde nettopp F430, og like ikke den spesielt gått, måtte ty til meget slemme ting for å greie Ferrari løpet med den, selv med god trim. Kanskje 458 er noen hakk bedre?

 

 

 

 

 

 

 

På Daytona banen, hva er bestetiden på en enkelt runde dere har greit?

 

Min er: 40.040 sek, med Dodge Viper STG Coupe, trimmet til 1012 hester. (Uten ratt)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Lurte på om noen har noen tips til gran tour special event? Sliter litt med wrc løpene. Føler at jeg ikke for nok fart inn/ut av svingene. Noe på options jeg må fikse eller? Taper tid i hver j*** sving, fordi bilen ikke vil gi nok akselerasjon inn/ut :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...