Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Må bare le litt. Jeg gadd ikke teste Mazda Furai-en på Like the Wind, siden den har relativt lite hester og ikke så kjempehøy toppfart. Men den grusa jo hele gjengen på Indy-banen! Første forsøk. Max downforce, toppfart satt til 370. Letteste løpet så langt i GT5 karrieren. Trengte ikke blokkere motstanderene en gang. Holdt bare full gass gjennom alle svingene, ikke noe stress.

Tror ikke dekk blir slitt? Har ikke skjedd med meg hittil i spillet.

Online og i Endurance Series.

Dekk blir vel slitt i hele EXTREME-ligaen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harde dekk sitter jo bedre, er asfalten varm og du kjører med soft det sklir du bare.

Myke dekk får bedre feste i asfalten i forhold til harde dekk, noe som gjør at du kan kjøre raskere gjennom svinger. Harde dekk varer derimot lenger siden de ikke legger igjen så mye gummi som myke dekk. Kjører du med myke dekk vil du også bruke mer drivstoff enn hvis du kjører med harde dekk siden du presser bilen hardere, kjører fortere gjennom svinger osv.

Edit: Men ja. Er asfalten varm kjører man som regel med harde dekk da varmen gjør de harde dekkene mykere. Med myke dekk og varm asfalt "smelter" gummien på dekket og man sklir, som du sier. Men under "vanlige" forhold gir de myke dekkene deg de raskeste rundetidene.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp starta en online lobby igjen, så får dere bare joine om dere vil. Join fra community tabben om dere har meg på vennelista, ellers GT-Life->Open Lobby->Jordklod ikonet og slå inn dette nummeret: 1472-6681-3329-8086-6831

Hva heter egentlig sangen som spilles under oljeskift, bilvask, etc.?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Harde dekk sitter jo bedre, er asfalten varm og du kjører med soft det sklir du bare.

Myke dekk får bedre feste i asfalten i forhold til harde dekk, noe som gjør at du kan kjøre raskere gjennom svinger. Harde dekk varer derimot lenger siden de ikke legger igjen så mye gummi som myke dekk. Kjører du med myke dekk vil du også bruke mer drivstoff enn hvis du kjører med harde dekk siden du presser bilen hardere, kjører fortere gjennom svinger osv.

Edit: Men ja. Er asfalten varm kjører man som regel med harde dekk da varmen gjør de harde dekkene mykere. Med myke dekk og varm asfalt "smelter" gummien på dekket og man sklir, som du sier. Men under "vanlige" forhold gir de myke dekkene deg de raskeste rundetidene.

Da bruker man jo medium dekk, kommer an på hva du syns er en normal temp i bakken.

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp starta en online lobby igjen, så får dere bare joine om dere vil. Join fra community tabben om dere har meg på vennelista, ellers GT-Life->Open Lobby->Jordklod ikonet og slå inn dette nummeret: 1472-6681-3329-8086-6831

Kommer snart, sjef! :tease:

Lenke til kommentar

Kommer snart, sjef! :tease:

Same here! Bli med dere andre også:)

Lenke til kommentar

Da bruker man jo medium dekk, kommer an på hva du syns er en normal temp i bakken.

Det kommer helt an på ja, det er veldig mange variabler som spiller inn i virkeligheten, banetemperatur, luftemperatur, luftfuktighet, hvor høyt over havet man er, o.l. Men nå er GT5 et spill som ikke akkurat er 100% realistisk, jeg tror ikke (correct me if I'm wrong) spillet opererer med forskjellige temperaturer i asfalten på de forskjellige banene.

Så med mindre det regner vil alltid de myke dekkene være de kjappeste rundt en runde i GT5, det er i hvert fall hvordan jeg har opplevd spillet til nå.

Edit: Blir med online om litt tenker jeg :)

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på ja, det er veldig mange variabler som spiller inn i virkeligheten, banetemperatur, luftemperatur, luftfuktighet, hvor høyt over havet man er, o.l. Men nå er GT5 et spill som ikke akkurat er 100% realistisk, jeg tror ikke (correct me if I'm wrong) spillet opererer med forskjellige temperaturer i asfalten på de forskjellige banene.

Så med mindre det regner vil alltid de myke dekkene være de kjappeste rundt en runde i GT5, det er i hvert fall hvordan jeg har opplevd spillet til nå.

Angående temperaturer, så er enkelte av premiumbilene utstyrt med temperaturmåler (synlig når man ser i førsteperson), som bestandig måler 12,5 celsius.

Lenke til kommentar

Hvem var det som lagde en lobby her? Og hva var den?

Foreløpig bare free runs mens vi venter på litt flere folk. Vi er 5-6 for øyeblikket. Starter med div. løp osv... så snart som mulig, med div. restriksjoner og biler osv... Alt ettersom hva folk flest vil.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er nok sant det med at det ikke er 100% realistisk, hvordan fikser jeg NAT så jeg kan være med og spille?

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Er nok sant det med 100% realistisk, hvordan fikser jeg NAT så jeg kan være med og spille?

Må inn i router'n du har hjemme og fikse på noen porter antageligvis. Dog hvilken er jeg litt usikker på, du kan også sette routern i upnp mode. Men om du vil åpne porter så får du ta et søk på google etter hvilken.

Lenke til kommentar

Hva slags regler spiller du vanligvis med Nitrius? :)

Måtte levere tilbake rattet i dag, så jeg får prøve mot dere med håndkontroll :p

Blir forskjellig fra runde til runde, akkurat nå skal vi ha en runde med mine's skylinen. Kommer til å gå etter hva folk flest vil tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...