Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har 600k å bruke på bil, vinner du Like the Wind LETT med Corvette ZR1 '09 med RM og andre goodies, blir lekende lett :)

På Indianap trenger du ikke slippe gassen en gang..

Jeg er desperat nok til å bare hive meg på det rådet uten videre. Tester det straks.

Gi tilbakemelding om hvordan det gikk :)

Det gikk nå! Daytona på første forsøk, to andreplasser på Indy før jeg halte inn førsteplass! :w00t:

Det jeg mangler er Historic Racing Car Cup, Gran Turismo All Stars, og Like The Wind innenfor mitt level. Får vel satse på at Corvetten greier 2 av 3 i alle fall. Eller, hvilken bil brukte du på All Stars?

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor man kjører soft, det er jo idiotisk. :hmm:

Idiotisk med tanke på hva?

På ekte raceing.

Myke dekk gir jo bedre veigrep, så det er ikke idiotisk. I den virkelige verden finnes det ikke bare tre kategorier mykhet. Da handler det mer om hvor myke dekk man bør satse på med tanke på slitasje. Så lenge de er solide nok til å vare til neste pit stop, er ikke myke dekk idiotisk.

Lenke til kommentar

Litt smått off-topic..

Noen klaget tidligere på at det var litt mye "gir-whining" fra enkelte biler. Vet ikke hva slags biler det var snakk om, men racing vil jeg anta. Ta en kikk på klippet under av en BMW 320 STW, med rettskårne drev (girkassen) og skru opp lyden.. så tenker jeg vi snakker :)

Legg merke til hvor bra han kjører, for de som er litt ekstra interessert. Sikkert en toppsjåfør som fikk problemer under kvalifiseringen.

http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNWJGM&feature=related

Lenke til kommentar

På ekte raceing.

Myke dekk gir jo bedre veigrep, så det er ikke idiotisk. I den virkelige verden finnes det ikke bare tre kategorier mykhet. Da handler det mer om hvor myke dekk man bør satse på med tanke på slitasje. Så lenge de er solide nok til å vare til neste pit stop, er ikke myke dekk idiotisk.

Man bruker ikke soft dekk når det er 25 + i asfalten, man bruker soft dekk når det er kaldt i bakken.

Lenke til kommentar

Hvis du har 600k å bruke på bil, vinner du Like the Wind LETT med Corvette ZR1 '09 med RM og andre goodies, blir lekende lett :)

På Indianap trenger du ikke slippe gassen en gang..

Jeg er desperat nok til å bare hive meg på det rådet uten videre. Tester det straks.

Gi tilbakemelding om hvordan det gikk :)

Det gikk nå! Daytona på første forsøk, to andreplasser på Indy før jeg halte inn førsteplass! :w00t:

Det jeg mangler er Historic Racing Car Cup, Gran Turismo All Stars, og Like The Wind innenfor mitt level. Får vel satse på at Corvetten greier 2 av 3 i alle fall. Eller, hvilken bil brukte du på All Stars?

Holder på med All Stars akkurat nå faktisk. Går ganske greit, ingen store utfordringer. Bruker Minoltaen jeg vant på Like the Wind.

Lenke til kommentar

Bra kjøring på han karen der, ja. Men heite tid hvor mange biler som deltok i det løpet! Så gøy ut. Uansett... tror ikke klaginga var på at GT5 overdrev gir-hylinga, men mer at det gjorde at Zonda-en hørte ut som en symaskin, slik som BMW-en i filmen :p

Selv om det er realistisk foretrekker jeg biler der en hører motorduren ;)

På ekte raceing.

Man bruker ikke soft dekk når det er 25 + i asfalten, man bruker soft dekk når det er kaldt i bakken.

Det kommer jo helt an på hva slags type racing/bane/lengde en holder på med...

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

På ekte raceing.

K

Nå er ikke jeg noen ekspert, men det kommer jo helt an på hva pit-strategien er det.

I Formel-1 for eksempel. Kanskje du klarer hele løpet med bare to sett med harde dekk, mens du kanskje må ha fire sett med myke dekk. Men ja, er asfalten varm, for eksempel i Bahrain, kan sikkert harde dekk være mer lønnsomt.

Lenke til kommentar

På ekte raceing.

K

Nå er ikke jeg noen ekspert, men det kommer jo helt an på hva pit-strategien er det.

I Formel-1 for eksempel. Kanskje du klarer hele løpet med bare to sett med harde dekk, mens du kanskje må ha fire sett med myke dekk. Men ja, er asfalten varm, for eksempel i Bahrain, kan sikkert harde dekk være mer lønnsomt.

Harde dekk sitter jo bedre, er asfalten varm og du kjører med soft det sklir du bare.

Lenke til kommentar

Tror ikke dekk blir slitt? Har ikke skjedd med meg hittil i spillet.

Da har du ikke burna nok, sliter lett ut et par bakdekk på Lotus Carlton jeg har ved å burne litt.

Og når du har slitt dem ut er det som å kjøre rattkjelke på is...

EDIT: Er forresten kun online jeg har lagt merke til at de blir slitt ja..

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...