Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Til dere som sliter med Historic Racing Car Cup, bruk Cobraen dere vinner i B-spec relativt tidlig. Det gjorde jeg, topptrimmet. Løpet er fortsatt ikke enkelt, men på ingen måte like vanskelig som det ser ut som det er for dere nå.

Satt forresten ny personlig fartsrekord nå: 418 kmh med Toyota minoltaen. Vant trophyet "111 meters per second" elns :thumbup:

Endret av rasmuse7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, er det noe jeg kan gjøre med Nascarbilen min sånn at den ikke drifter som et helsikke? Noe som kan stilles på? LSDen?

Bli veik, sett på skid recovery.. Det gjorde jeg. Ingen skam det.

Funker ikke når jeg skal den Nascar series greia, går ikke an å stille på det.. Fanken heller :( Den spinner som et helsikke når jeg skal ut av en sving, skikkelig irriterende..

Det er easy, bare vær vledig følsom på gassen så funker det fett

Lenke til kommentar

Hva er den beste driftebana?

Edit: Lancia Stratosen koster faen meg nær 5mille, drøyt.

Ser ut til at den mest populære driftebanen er Eiger Nordwand short track av en eller annen merkelig grunn, syntes den banen er fæl å drifte på.

Foretrekker selv Autum ring, om du har en svak bil, så er autum mini å foretrekke. Da kan du ligge i sladd igjennom hele banen men en 200hk bil :]

Andre baner som jeg syntes er fine å drifte på er Tsukuba Circut og Top Gear Test track.

Btw, Kjøpte nettopp en Caterham Seven Firelade, 400kg og nesten 150hk. Har aldri vert så skuffet over kjøp av bil, ligg langt unna er min anbefaling.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen "Race Car" ennå, og sliter litt med løp der jeg må kjøre mot andre race cars. Jeg har en Mazda Furai og en Pagani Zonda R som er det nærmeste jeg kommer. Er det nok til å kjøre fra biler som Nissan R92CP, Mazda 787B, Sauber Mercedes C9 etc. ? I så fall trenger jeg noen tips til hvordan det kan gjøres.

Lenke til kommentar

Hvilken Mazda med hvilken mengde trimm brukte dere for å vinne NR-A Roadster Cup (Mx-5 Cup) i b-spec?

Tror jeg brukte en roadster NC(S) eller noe sånt, den siste roadsteren i dealership. Trimma den til rundt 250 HK. Min fører var og lvl 5, men han klarte det med god margin :thumbup:

Lenke til kommentar

Under drifting så bruker jeg vanligvis Comfort Medium eller Soft på en bil med 350-450 hester. Diffen setter jeg på 30 på initial, 40 på brems og 50-55 på pådrag. Da ligger den fint i svinger og du har kontroll selv om du må pumpe litt.. Drifter du med 4WD vil jeg anbefale rundt 10-15 på alt foran og samme bak som beskrevet ovenfor. Centerdiffen setter jeg til 80-85 bak.. Krever noen hester ekstra på 4WD for å få bra fart i svinger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...