Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Ja, har ikke testa det ut så fælt mye, men kan hende den er litt strengere på slikt når man driver med time trials o.l

Uansett, kjøpte med Corvette ZR1, race modda den, og kjøpte alt, og dette er jammen litt av en bil, gjorde unna Indy banen, under American Championship i Extreme Series, på 3min og 38sec, det er kjappe 98k credits samt 44xx experience :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte Mazda 787B Stealth, men det hjelper vel ikke deg mye tror jeg, hehe. Stealthbilene fås jo bare via signature edition eller forhåndsbestilling, og den "vanlige" Mazda 787B er jo ikke billig akkurat heller.

Men viper med såpass mange hester burde vel ta det meste på langstrekka? Gire om litt kanskje?

Skulle egentlig hatt koder får både SLS stealth og Mazda stealth men når jeg taster dem inn får jeg at de er utgått, selv om de ikke er brukt før.

Viperen går som bare juling men tar de andre hverken i akselerasjon eller på strekka, men største problemet er nok bremselengde. Prøvde med en 613 hk Lambo Gallardo også, med samme resultat.

McLaren F1 LM race Car som jeg blant andre kjører mot, fyker av sted i et håpløst tempo fra start av.

@Timster

Jeg husker ikke om det var en impreza '10 sedan med 509hk eller 430 scud. Med +600hk.

Snakker vi om samme turnering?

Professional, der man visst nok skal vinne en Bugatti Veyron.

Holdt det virkelig med de bilene du brukte?

Lenke til kommentar

Lasta ned patch på 150mb idag, hva er nytt?

Fire up Gran Turismo 5 and you’ll be prompted to download another new update, version 1.03, weighing in at 149MB in size. No information has yet been released about exactly what this update contains (though the official PlayStation blog hinted at incoming damage tweaks earlier today, thanks @hankolerd), and GT5’s online servers are currently offline until 11:00PM EST. I’ll update this post as soon as more solid information is made available.

UPDATE: The servers are back online and an in-game news notice has been posted, but it mentions nothing of exactly what changes v1.03 contains. However, as can be seen in the online “My Lounge” options for an online race, a new “Mechanical Damage” setting is available for the event with three settings, as described by the scrolling information bar on the bottom of the screen:

“None” – No mechanical damage.

“Light” – Mechanical parts can be damaged, but will “automatically be repaired after a short time has passed.”

“Heavy” – Mechanical damage will be more severe, and can only be repaired by making a pit stop. Damaged parts will be indicated with on-screen icons.

Lenke til kommentar

ingen som har prøvd å slå tida mi på ringen enda? hadde nesten trodd det ville rase inn tider i hytt å pine her jeg :p

kan jo opdatere siden posten ligger på forrige side. så langt har vi 3 som har kjørt brukt forsjellige skyline's.

jeg klokka inn på 6.54.774 med en R33 limited edtiton. mitt personlige mål var å kjøre feilfritt så jeg brukte noen forsøk.

kan noen bekrefte at en "hvit" rundetid betyr feilfri runde og "rød" rundetid betyr at du har prøvd å være gressklippermannen?

edit: glemte å si at jeg hadde traction på 3, abs på 1 og den greia som reduserer veigrep når du kommer utafor veien på real. alt annet var off.

Tok den :w00t:

Skyline GT-R Mspec Nür (R34) '02

647hk

6:46.530

Racing: Soft

ABS på 1 resten, av hjelpegreiene av.

Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått en RUF. Det ble en CTR Yellow Bird '87. Den går som et olja lyn (den var verdens raskeste produksjonsbil en gang) men uten hjelpemidler må man kjøre som om man har et egg under gass-foten. Dessverre har B-spec-føreren på seg arbeidsskoene med jerntupp og sementrester. På det første løpet på Extreme for tyske biler tror B-spec-føreren det er drift competition og ligger sidelengs gjennom alle svinger og pisker opp uante mengder blårøyk. Han tar gjerne noen 360'er også.

Problemet med dette er at han sliter noe sinnsykt med gummi. Selv med Sports: Hard skreller han av det meste av gummien på 5 runder. Dessverre er løpet 6 runder, så på siste runden snurrer han omtrent i hver sving. Og det som var en solid førsteplass, blir gjerne en 12.-plass rett før mål.

Jeg har prøvd å trimme ned motoren, og det har hjulpet noe. Han snurret bare 2 ganger, og fra å være milevis i ledelsen på 5. runde, snurret han og tok bare igjen et par biler og endte på 4. plass. Men burde ikke en level 20 B-spec sjåfør være i stand til å kjøre rolig i svingene når han tross alt kjører en slik bil?

Så til slutt vil jeg bare si at jeg liker GT5 community siden på nettet! GT5 hadde noen mangler da det ble sluppet, men fortsetter det sånn er det meget lovende. Her er forresten min profil:

https://www.gran-turismo.com/hk/gt5/user/Aurvan/

Lenke til kommentar

Beste bilen jeg har kjørt til nå med tanke på handling må være mercedes sls amg som er på special intermediate AMG. Dæven for et grep, skulle tro det var en gokart !!

Klarte nurburgring full runde nylig på 7.04 og gull var 7.05 :)

Racingdekka er sinnssyke. Og på den eventen kjører den med Racing: Hard, så det går nok lett kjappere med Racing: Soft. Nesten slik at Racing dekka er litt for gode :p

Lenke til kommentar
Tok den :w00t:

Skyline GT-R Mspec Nür (R34) '02

647hk

6:46.530

Racing: Soft

ABS på 1 resten, av hjelpegreiene av.

såpass ja. var dette en clean runde? og hadde du grip reduction på low eller real? det har sykt mye å si har jeg merka. setter du den på real så kan du glemme å holde bilen på veien dersom et av hjula treffer grasskanten.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hva er spesifikasjonene på disse bilene dere kjører rundt ringen? Vekt og effekt er vel det som er mest interessant.

Tenkte å kjøre litt i morgen, men tror ikke jeg kommer til å bruke en Skyline så jeg må mekke en tilsvarende bil.

647hk for Alt-Ctrl hvertfall.

Men blir godt med online leaderboards, får håpe det stemmer at det skal komme i siste halvdel av måneden.

Lenke til kommentar

Hei folkens, sliter litt med og forstå hvordan man skal spille Gran Turismo 5. Det finnes mange løp som kun kan kjøres av spesefikke biler. For eksempel. Bilen må være Amerikansk og fra 70 tallet eller eldre. Men så har det seg jo slik at når du skal handle bil så har ikke en bilforhandler Alle bilmodeller og årganger (så vidt jeg fortsår) og bruktbilmarkedet er jo høyst un-predictable. Har det seg sånn at jeg må vente til bruktbilmarketed blir oppdatert med en ny batch med biler, evt hvor lang tid mellom hver gang går det når det kommer nye biler der?

Når du trimma bilen, satte du maks farten høyere?

Hvordan gjøres dette? vil ikke maks farten øke ettersom antall breakhorsepower øker?

Endret av Benobi
Lenke til kommentar

Når du trimma bilen, satte du maks farten høyere?

Hvordan gjøres dette? vil ikke maks farten øke ettersom antall breakhorsepower øker?

Du må justere utvekslingen i girkassa. Du kan enten gjøre det fra garasjen og trykke på tuning, eller før et race.

Lenke til kommentar

Så til slutt vil jeg bare si at jeg liker GT5 community siden på nettet! GT5 hadde noen mangler da det ble sluppet, men fortsetter det sånn er det meget lovende. Her er forresten min profil:

Hvordan skal de bygge noe community når man må være 'venner' før man i det hele tatt kan se en annens profil.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe GT5 i dag nå som jeg har penger. Ikke tvil en gang.

Vurderer om jeg skal ha min egen versjon; er etterhånden blitt hektet på jakten etter de siste millisekunder selvom der blir jævli mye banning over møkka-AI og "umulige" krav i spillet også.

Det er egentlig julegaven til min lillebror som jeg driver å "tester ut" nå :-) Jeg måtte jo teste den i tilfelde der var en ripe på disken eller noe sånn..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal de bygge noe community når man må være 'venner' før man i det hele tatt kan se en annens profil.

Tenk om man kunne hatt et nettbasert community a'la WoWs "Armory" der man kunne se på hverandres garasjer (med bilenes oppgraderinger og statistikk for antall seiere etc), activity-feed, muligheter for å bytte/auksjonere biler, etc.

Jeg klarer ikke å slutte og irritere meg over de håpløse menyene. Si at man skal kjøre et A-spec løp og finner ut at man ikke har den nødvendige dekktypen. Da må man klikke seg gjennom 14 menyer og laaange lastinger for å fikse en såpass enkel detalj. Man kan jo lure på om de som har laget menyene i det hele tatt har testet spillet?

Et annet irritasjonsmoment er f.eks. AMG-challenge, der man må inn på hvert enkelt race, gjøre dette ferdig, så må man UT til hovedmeny og inn på neste. Mens på licences kan man klikke videre til neste test direkte etter racet. Og hvis man f.eks. prøver å forbedre en sølv på et av racene og får samme eller dårligere score, må man selvfølgelig se pokalen og laste frem og tilbake til menyen igjen. Ingen mulighet for direkte restart slik man får hvis man f.eks. krasjer.

Jeg merker at behovet for ratt blir større og større etterhvert som man kommer videre i spillet. Håndkontrollen blir rett og slett for upresis for de mer tekniske utfordringene, spesielt i licence-testene og Nascar-delen med de forferdelige kjeglene (grøss).

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å slutte og irritere meg over de håpløse menyene. Si at man skal kjøre et A-spec løp og finner ut at man ikke har den nødvendige dekktypen. Da må man klikke seg gjennom 14 menyer og laaange lastinger for å fikse en såpass enkel detalj. Man kan jo lure på om de som har laget menyene i det hele tatt har testet spillet?

Det har de sikkert :-) men det er ofte litt det samme som at alle foreldre mener gråtingen/skrikingen til deres eget barn ikke er noe ifht andres barn...

Og hvis man f.eks. prøver å forbedre en sølv på et av racene og får samme eller dårligere score, må man selvfølgelig se pokalen og laste frem og tilbake til menyen igjen. Ingen mulighet for direkte restart slik man får hvis man f.eks. krasjer.

Nettopp det irriterer meg også enormt.

Jeg merker at behovet for ratt blir større og større etterhvert som man kommer videre i spillet. Håndkontrollen blir rett og slett for upresis for de mer tekniske utfordringene, spesielt i licence-testene og Nascar-delen med de forferdelige kjeglene (grøss).

Jeg er ikke noen god kjører, men akkurat de utfordringer cruiset jeg igjennom uten problemer - men så har jeg også ratt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...