Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Brutalt lei av å sjekke bruktsjappa etter Formula Gran Turismo nå

Start et race og så gå ut av det igjen før du begynner kjøringen. Da oppdaterer bruktlista seg med et fåtall nye biler hver gang. Da sparer du litt tid. (Om du ikke var klar over dette alt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var inne og snuste på GT Rally intermediate i Special Events. Jeg prøvde "Tarmac"-delen.

Er det virkelig slik at banen vil genereres på nytt for hver gang? Hvordan kan man da bli kjent med banen og ha sjanse til å ta gull?

Bilen jeg kjørte var en del raskere en motstanderne men var sjanseløs når svingene kom oftere og oftere. Det er jo heller ikke "blue-line" med.

Noen som har tatt denne og kan gi noen tips?

Lenke til kommentar

Den mekaniske skaden fungerer meget bra som jeg skrev i en av mine tidligere poster, men har fortsatt et håp om at de gjør noe med force feedbacken man må kjøre rundt med om man skader bilen, for jeg fikk følelsen av at om rattet mitt skal holde på med dette force feedbacken for lenge og for ofte så tar det vel ikke lang tid før rattet tar kvelden.

Er det ikke bare å skru ned styrken på innstillinger? :)

Joa det går vel, er forhåpentligvis noe milder på 1, men vil ikke si det å gå inn å bytte på force feedbacken hele tiden er noe god løsning.

Jeg var inne og snuste på GT Rally intermediate i Special Events. Jeg prøvde "Tarmac"-delen.

Er det virkelig slik at banen vil genereres på nytt for hver gang? Hvordan kan man da bli kjent med banen og ha sjanse til å ta gull?

Bilen jeg kjørte var en del raskere en motstanderne men var sjanseløs når svingene kom oftere og oftere. Det er jo heller ikke "blue-line" med.

Noen som har tatt denne og kan gi noen tips?

Du har jo kartet samt en kartleser? Skal sies at jeg syntes tarmac delen av intermediate var vanskeligst selv, men umulig er den ikke. Uansett tilbake til kartleseren, numrene han sier forteller deg hvilket gir du kan ligge igjennom svingen, slik jeg har forstått det. Prøv å hør litt nøyere etter hva han sier, det har hjulpet meg litt på veien til å bli en bedre rally sjåfør i spillet hvertfall.

Skal sies at jeg brukte C4 WRC bilen jeg vant i Loeb challengen, så du kan jo prøve å få tak i den også å se om det hjelper noe. Ellers kan du jo prøve å trikse litt med driver options også.

Endret av Nitrius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vil låne bort en Lamborghini Gallardo LP560-4 til Gallardo Trophy i a-spec?

Og så trenger jeg en lånebil til Historic Racing Car Cup.

Vedkommende vil få tilbakesendt en Lancia DELTA HF Integrale Rally Car '92 som takk.

PSN: Smolan

Ja, kan låne en Gallardo.

Hva slags nivå snakker vi på Historic Racing Cup? Expert?

PSN: Aurvan

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Nå har jeg svelget kamel på kamel, men nå er jeg faen meg lei. Det er så mye som burde vært finpusset i dette spillet. Hadde Forza 3 støttet skikkelig ratt fra Logitech hadde jeg vært long gone..

Sony, gå og skam dere.

Helt enig..enn at jeg venta i 6 år på dette..Har ikke rørt hverken ps3'n (som jeg HELDIGVIS bare har lånt) eller GT5 siden den 27...episk skuffelse, men jeg ga det en skikkelig sjanse. De skal ha for forsøket. såvidt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Nå har jeg svelget kamel på kamel, men nå er jeg faen meg lei. Det er så mye som burde vært finpusset i dette spillet. Hadde Forza 3 støttet skikkelig ratt fra Logitech hadde jeg vært long gone..

Sony, gå og skam dere.

Helt enig..enn at jeg venta i 6 år på dette..Har ikke rørt hverken ps3'n (som jeg HELDIGVIS bare har lånt) eller GT5 siden den 27...episk skuffelse, men jeg ga det en skikkelig sjanse. De skal ha for forsøket. såvidt

For en godt begrunnet påstand. Hva er galt, og hva burde vært anderledes?

Jeg stortrives med spillet, men klart jeg har spilt 1 2 3 og 4 i utallige timer så er kanskje litt biased. Det er dermed ikke sagt at en har prøvd å gi ett spill en skikkelig sjangse når man la det fra seg 27 november. Det har kommet patcher etter det vet du.

Lenke til kommentar

Noen som vil låne bort en Lamborghini Gallardo LP560-4 til Gallardo Trophy i a-spec?

Vedkommende vil få tilbakesendt en Lancia DELTA HF Integrale Rally Car '92 som takk.

Takker!

Ja, på expert.

Lenke til kommentar

Sony, gå og skam dere.

Jeg stortrives med spillet, men klart jeg har spilt 1 2 3 og 4 i utallige timer så er kanskje litt biased. Det er dermed ikke sagt at en har prøvd å gi ett spill en skikkelig sjangse når man la det fra seg 27 november. Det har kommet patcher etter det vet du.

Jeg tror alle kan være enig i at GT5 er et bra spill, et veldig bra spill. Premium-bilene er fantastiske ut, selv om standard-bilene til tider ligner sagmugg.

For min egen del, og kanskje for andre som er skuffet, ligger skuffelsene i at spillet ikke helt innfridde i forhold til de forventingene man hadde. Hvis man ser bort i fra grafikken og "størrelsen" på spillet, som forøvrig burde ha utviklet seg i takt med teknologi og andre spill, så føler jeg at jeg kunne like gjerne ha spilt GT3 (litt på spissen, men).

Lenke til kommentar

Takker!

Ja, på expert.

Tror ikke jeg har en veteranbil som duger da i så fall. Men har Gallardoen jaffal.

Lenke til kommentar

Sony, gå og skam dere.

Jeg tror alle kan være enig i at GT5 er et bra spill, et veldig bra spill. Premium-bilene er fantastiske ut, selv om standard-bilene til tider ligner sagmugg.

For min egen del, og kanskje for andre som er skuffet, ligger skuffelsene i at spillet ikke helt innfridde i forhold til de forventingene man hadde. Hvis man ser bort i fra grafikken og "størrelsen" på spillet, som forøvrig burde ha utviklet seg i takt med teknologi og andre spill, så føler jeg at jeg kunne like gjerne ha spilt GT3 (litt på spissen, men).

Jeg storkoser meg med spillet. Har spilt alle Gran Turismo-spillene før, men ganske sporadisk hos venner og slikt. Det er noe annet å få være med fra begynnelsen og bygge opp hele racingkarrieren. Jeg liker også å spille online, og det har jeg ikke hatt muligheten til på tidligere GT-spill.

Det er jo ting ved spillet jeg skulle ønske var litt annerledes, men det høres jo ut som folk hater spillet for ting som jeg ser på som bagateller. Ingen spill er perfekt. Heller ikke GT5. Men det som er i spillet per dags dato er mer enn nok til å gjøre det til et kjempespill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sony, gå og skam dere.

Ser du er mest aktiv i microsoft delen av forumet, så da kan du vel gå tilbake dit. 'Nuff said.

Lenke til kommentar

*snip*

Jeg storkoser meg med spillet. Har spilt alle Gran Turismo-spillene før, men ganske sporadisk hos venner og slikt. Det er noe annet å få være med fra begynnelsen og bygge opp hele racingkarrieren. Jeg liker også å spille online, og det har jeg ikke hatt muligheten til på tidligere GT-spill.

Det er jo ting ved spillet jeg skulle ønske var litt annerledes, men det høres jo ut som folk hater spillet for ting som jeg ser på som bagateller. Ingen spill er perfekt. Heller ikke GT5. Men det som er i spillet per dags dato er mer enn nok til å gjøre det til et kjempespill.

Jeg koser meg også med spillet, men dette var et spill jeg hadde forventet at jeg skulle ha lyst til å spille hvert ledige øyeblikk i flere uker, men nå spiller jeg heller en og annen ettermiddag om jeg har tid. I forhold til ventetiden og utsettelsene, føler jeg bare ikke at det er helt *der*. Men for all del, et veldig, veldig bra spill er det.

Lenke til kommentar

Da er Gallardon returnert Aurvan! :thumbup:

Fikk ikke til å sende med Lancia'n, "You can only send one car a day to a friend." Men jeg trimmet Gallardon litt istedet som takk for hjelpen. :)

Men så gjenstår, er det noen har en bil som klarer Historic Racing Car Cup på expert-series i a-spec til utlåns? :innocent:

Psn: Smolan

Lenke til kommentar

Enig med at GT5 er et kjempe spill, men som alt annet har det sine ulemper.

Tror en stor del av skuffelsen hos folk kommer av at vi har hatt Forza på X360, samt en utrolig lang ventetid og masse lovord såklart. Jeg selv syns spillet skuffer på en del punkter, men igjen så er dette ting som ikke ødelegger spillet for min del, og nå har de nettopp vist at de har greide å patche inn mekanisk skade, noe som gir spillet en lys fremtid i mine øyne, får de på plass online leaderboards samt xp+credits online så begynner det virkelig å ligne på noe her.

Fikk ikke til å sende med Lancia'n, "You can only send one car a day to a friend." Men jeg trimmet Gallardon litt istedet som takk for hjelpen. :)

Men så gjenstår, er det noen har en bil som klarer Historic Racing Car Cup på expert-series i a-spec til utlåns? :innocent:

Har ikke noe bil dessverre, men denne har mye god info om eventen: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=135260

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Sony, gå og skam dere.

Ser du er mest aktiv i microsoft delen av forumet, så da kan du vel gå tilbake dit. 'Nuff said.

hehe, skjønte den kom før eller siden ja. Men dere må tåle berettiget kritikk av GT5. Jeg har også hatt alle tidligere GT spill og hadde som mange andre ganske store forventninger til GT5.

Jeg har skrevet det tidligere i tråden, men kan gjenta mine største problemer med spillet:

- menyene: alt for hierarkiske og unødvendig tungvindte

- spillet er uferdig (sikter da til at nesten 4/5 av bilene ble modellert for 4+ år siden, noe de bærer stort preg av, og mangler cockpit. I tillegg går det ikke an å skifte hjul på dem). Samme kvalitetsforskjell finnes blant banene.

- dårlig research på mange biler (Ille for noe som blir kalt bilsimulator og skryter av å ha gått grundig til verks)

- lyden er en vits! (her finnes det unntak, da noen biler har rå lyd).

- skademodellen som så og si er fraværende.

- AI'en er latterlig, noe som gjør GT5 til noe som er ganske langt unna racing simulator.

Det skal sies at den femtedelen av spillet som er ferdig, er meget bra, men det hjelper neimen ikke. Pen grafikk alene kan ikke berge dette for min del. og nei, jeg er IKKE en MS/Forza fanboy. Har som sagt gledet meg til GT 5 i 6 år!

Lenke til kommentar

Enig med at GT5 er et kjempe spill, men som alt annet har det sine ulemper.

Tror en stor del av skuffelsen hos folk kommer av at vi har hatt Forza på X360, samt en utrolig lang ventetid og masse lovord såklart. Jeg selv syns spillet skuffer på en del punkter, men igjen så er dette ting som ikke ødelegger spillet for min del, og nå har de nettopp vist at de har greide å patche inn mekanisk skade, noe som gir spillet en lys fremtid i mine øyne, får de på plass online leaderboards samt xp+credits online så begynner det virkelig å ligne på noe her.

Har ikke noe bil dessverre, men denne har mye god info om eventen: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=135260

Det var lang ventetid. Men det er langt fra alltid at "lang ventetid = bedre spill". Så jeg la ikke så mye vekt på det. Bare "glemte" av spillet til det var ferdig. Jeg har spilt Forza 3 en del. Jeg må innrømme at jeg liker det mye mindre enn GT5. Vanskelig å sette fingeren på det, men spesielt det at du kan spole tilbake etter tabber ødela mye (hvis det er der, bruker jeg det). Ingen vits i å lære banene godt, bare å spole tilbake likevel. Kamikaze-forbikjøringer, bare å spole tilbake hvis det går galt. Liker at ting har konsekvenser. Og med mekanisk skade på GT5 er vi på riktig vei.

Det som var bra med Forza var at du fikk kjøre lenger med samme bil, gjerne i en hel sesong. Og hvis GT5 hadde tatt det et steg videre og fått en "Race Season" modus eller noe lignende, der du velger mellom en rekke racing-serier med strengt regulerte løp (som en sesong med Nascar-regler, eller GT300-regler, eller V8 Supercar-regler, eller rally etc.) der alle bilene så og si er like i alle løp gjennom en hel sesong, hadde det blitt fantastisk. Med AI som er forbedret og tilpasset hver enkelt racing, en komplett race-day (warm-up, kvalik etc.) og alt det der.

Og den Gallardoen var spankin' new. Du er den første som har kjørt den ;) Min andre Gallardo er svart og desto mer kjørt i stykker ;) Uansett... irriterende å bare kunne sende én bil per dag >_>

Her er pick-up'en jeg fikk ved å fullføre iA License:

post-174005-0-27586600-1291824713_thumb.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Brutalt lei av å sjekke bruktsjappa etter Formula Gran Turismo nå

Start et race og så gå ut av det igjen før du begynner kjøringen. Da oppdaterer bruktlista seg med et fåtall nye biler hver gang. Da sparer du litt tid. (Om du ikke var klar over dette alt)

Ja, det er det jeg har gjort i sikkert 7-8 timer nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...