Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva har dere som pit stratergi?

Sendte b spec'n min ut på 60 runder på ei bane no.

Kjem til å ta over 2 timer vil eg tippe.

Trur ikkje det var meir enn eit par av 20 tusen i betaling for løpet, men får jo masse XP på sjøførene mine da i allefall.

Satte den på 20% no, ser han sliter litt dekk også.

Bensin går det unda også... halv tank på 15 runder, håper han fyller opp tanken automagisk!

Lenke til kommentar

Noen andre som syntes att kjøreopplevelsen blir dårlig formidlet til rattet?. Har nå i lengre tid irritert meg over følgende:

- FF er alt for upresis

- FF gir urealistiske tilbakemeldinger, kan f.eks stå stille med biler mens rattet går fra side til side.

- masssssse dødgang

- Ingen følelse for når man mister veigrepet (i motsetning til i forza da man merker det gradvis og kan derfor korrigere, noe som funker dårlig i GT5.) Skal man kontre enn sladd må man jo være synskt :!:.

Ble mye negativt dette her, får satse på at det kan bli utbedret noe via patcher, men det er vel som å tro på julenissen :thumbdown: .

Du har sikkert G25/27 ratt, og bl.a. dødgangen skal være en side-effect av de bruker to motorer istedet for en og at dødgangen måtte gjøres større for at de ikke skulle "slåss." Du har sikkert opplevet at kjøre rett frem i god fart og så bare skulle justere kjørebanen litt og bare gir rattet et lite skubb i en retning som resulterer i at de to mororer plusselig begynner å vri rattet fra side til side istedet for å sentrere rattet.

Jeg tok konsekvensen og modded mitt G25 med en knapp til å kutte strømmen til de to stepper-motorer etter spillet er i gang.

Jeg har ett Fanatec ratt, så jeg kan jo justere følgende på selve rattet antall grader(bruker 270), FF styrke, shock styrke, linjæritet, dødgang, senter styrke mm, men uansett hvordan jeg tweaker innstillingene så blir det ikke helt bra.

Jeg opplever det samme som det du beskriver over, hadde jeg hatt FF på 100% så hadde tomlene blitt revet av :!:.

Lenke til kommentar

Det dere skriver om ratt, det merker jeg ikke på mitt driving force gt. Ikke for mye risting, og når jeg f.eks mister helt grep på forhjulene på snø som merkes det veldig bra, og er veldig troverdig.

Når det gjelder early desember, så kan vi nok iallefall legge på en uke til er jeg redd.

Lenke til kommentar

Noen andre som syntes att kjøreopplevelsen blir dårlig formidlet til rattet?. Har nå i lengre tid irritert meg over følgende:

- FF er alt for upresis

- FF gir urealistiske tilbakemeldinger, kan f.eks stå stille med biler mens rattet går fra side til side.

- masssssse dødgang

- Ingen følelse for når man mister veigrepet (i motsetning til i forza da man merker det gradvis og kan derfor korrigere, noe som funker dårlig i GT5.) Skal man kontre enn sladd må man jo være synskt :!:.

Ble mye negativt dette her, får satse på at det kan bli utbedret noe via patcher, men det er vel som å tro på julenissen :thumbdown: .

Du har sikkert G25/27 ratt, og bl.a. dødgangen skal være en side-effect av de bruker to motorer istedet for en og at dødgangen måtte gjøres større for at de ikke skulle "slåss." Du har sikkert opplevet at kjøre rett frem i god fart og så bare skulle justere kjørebanen litt og bare gir rattet et lite skubb i en retning som resulterer i at de to mororer plusselig begynner å vri rattet fra side til side istedet for å sentrere rattet.

Jeg tok konsekvensen og modded mitt G25 med en knapp til å kutte strømmen til de to stepper-motorer etter spillet er i gang.

Jeg har ett Fanatec ratt, så jeg kan jo justere følgende på selve rattet antall grader(bruker 270), FF styrke, shock styrke, linjæritet, dødgang, senter styrke mm, men uansett hvordan jeg tweaker innstillingene så blir det ikke helt bra.

Jeg opplever det samme som det du beskriver over, hadde jeg hatt FF på 100% så hadde tomlene blitt revet av :!:.

Jeg har G25 selv, og jeg kan vell ikke si at det er grunnet rattets motorer at dette skjer. Jeg har hvertfall aldri opplevd det i spill som f.eks Live for Speed eller Richard Burns Rally.

Lenke til kommentar

Noen som kan være interessert i å låne bort en Gallardo for 2 løp?

Jeg kan låne ut en bil som lett tar american muscle, classic muscle og historical supercar. Har ikke tilgang til PS3 nå så husker ikke navnet :blush:

Jeg trenger å greie historical super car-cupen, så du kan godt låne gallardoen min:) add meg på psn.

Lenke til kommentar

Får paint items her og der, om jeg bruker de, forsvinner de da? Og om så er tilfelle, får man kjøpt paint eller kan man bare få det?

Du bruker det opp når du lakkerer en bil eller felger. Du kan ikke kjøpe lakk (i alle fall ikke som jeg har funnet), du kan få det som gave. For min del har det ikke vært noe problem. De fleste biler jeg bruker er Premium cars, som jeg kan velge farge på. Dessuten har jeg nærmere 100 biler, og dermed også like mange bokser med maling, som gjør at jeg har de fleste farger jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Når det gjelder early desember, så kan vi nok iallefall legge på en uke til er jeg redd.

Vel i og med at det har blitt sagt at det skal komme to patcher i løpet av desember, en "Early December" og en "Late December", så vil jeg tro at "Early" sikkert betyr alt fra 1 til 15 desember, mens late vil si alt fra 15 og til 31, slik jeg har sett på det hvertfall.

Edit: Lurer litt på om det har skjedd noe rart med Force Feedback'en på Logitech DFGT rattet mitt, funker helt fint, men syns den bråker en god del mer nå enn hva den gjorde for noen få dager siden, og rattet er jo ikke mer en litt over en uke gammel :/ Enten det eller så innbiller jeg meg noe bare, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Noen som har kommet over Formula Gran Turismo i bruktbil-lista?

2 ganger. Har alltid hatt ~1m for lite til å kjøpe den når den ligger der. Venter på at den skal komme nå da jeg har råd.

Hvordan farmer dere cash? Jeg kjører det 5 lap racet på Rome City Circuit i den Europe-turneringa på level 22. ~5min per race og 83,000cash.

Lenke til kommentar

Er det slik at noen biler kun kan fås gjennom koder man kan få, eller er alle biler tilgjengelige ved å gå i butikken eller vinne løp i selve spillet? Jeg så det lå en Ferrari i Playstation Store... er denne kun tilgjengelig der eller er den også mulig å kjøpe? Kosta 15 kroner.

Jeg sliter big time med siste licence i International A Licence (IA-10)... Har sett en video på Youtube nå som har gitt meg noen tips, men han var helt rå. Ønsker å ta denne lappen for omstider å få meg en pick-up slik at jeg kan kjøre det racet hvor slik bil kreves, for jeg finner aldri noen pick up-er i bruktsjappa... Jeg har lyst til å klare alt selv (sammen med en kompis min som spiller hos meg hver kveld for tida hehe), så jeg vil ikke låne noen pick up... men hvis noen har noen gode tips til det sertifikatet så blir jeg glad. Jeg kommer meg ofte opp på 9. plass men må da gi jernet så ettertrykkelig at jeg til slutt ender i "grøfta" og blir diskvalifisert.

Og så spørsmål om bruktbutikken: Er det slik at når man kjøper en bruktbil, så vil denne aldri komme tilbake i bruktbutikken så lenge man ikke selger den? Slik at bruktbutikken til slutt blir tom dersom man har alle bilene?

Er det sagt noe om at det vil bli mulig å tjene penger på onlinespilling? Jeg savner i alle fall det... man casher jo inn noen penger på de vanlige løpa selv om man kommer inn på siste plass.... Det hadde ikke trengt å være mange tusenlappene man vant, men hadde det i alle fall vært litt...

Skademodulen har jeg lest om skal komme... blir det da slik at man må ut og fikse på bilen og svi av masse penger på dette etter racet? Eller gjelder skadene kun for det racet man er i? Jeg har såvidt spilt Call Of Duty, og der "respawner" man seg jo tilbake 100%... i virkeligheten når man er død så er man død (såvidt jeg vet i alle fall). Så jeg håper i alle fall at skadene på bilen kun gjelder det løpet man er i, og at man evnt blir diska/faller ut av løpet om skadene blir for store og må begynne på nytt.

Ellers elsker jeg spillet, selv om jeg er en "nooob". Det eneste bilspillet jeg har spilt tidligere er demoen til Need For Speed Shift :) Ellers har PS3-en blitt mest brukt til Bluray det året jeg har hatt den. Men nå er det GT5 for alle penga :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Er det slik at noen biler kun kan fås gjennom koder man kan få, eller er alle biler tilgjengelige ved å gå i butikken eller vinne løp i selve spillet? Jeg så det lå en Ferrari i Playstation Store... er denne kun tilgjengelig der eller er den også mulig å kjøpe? Kosta 15 kroner.

den ferrarien er til GT5 på PSP....

Chrome line bilene får du bare i CE/SE

Bortsett fra en som du får gjennom Facebook

Men standard versjonen kan du kjøpe i spillet.

Lenke til kommentar

Hehe, bra jeg ikke kjøpte den da... Hva er fordelen med Chrome line biler? Du får ikke pimpet standardbilene opp til Chrome line vel? Jeg fikk med en Audi R10 stealth bil siden jeg hadde forhåndsbestilt spillet på Elkjøp (kun den vanlige versjonen, til kr 399, nå 499). Er dette standardmodellen eller noe ekstra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Hehe, bra jeg ikke kjøpte den da... Hva er fordelen med Chrome line biler? Du får ikke pimpet standardbilene opp til Chrome line vel? Jeg fikk med en Audi R10 stealth bil siden jeg hadde forhåndsbestilt spillet på Elkjøp (kun den vanlige versjonen, til kr 399, nå 499). Er dette standardmodellen eller noe ekstra?

Chrome Line betyr bare at bilen har en sølvfarga stripe på seg... Det er bare det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Og at de ikke kan brukes i A-spec løp? Jeg får ihvertfall ikke brukt de, deriblandt cobraen i endel av de med krav om eldre enn 1979.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...