Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Okei :) Takk for svar. Da må det isåfall bli byttehandler da, om det skulle bli et tema.

Forresten vil jeg takke han fyren oppi her som tipset om Vauxhall Astra Team Pheonix Touring Car. Maken til bil ass, fytti rakkern. Har riktignok investert i nærheten av 2mill totalt, men den er mye bedre enn alle andre biler jeg har.

Godt å høre at du er fornøyd med den. Da tyder det på at de har beholdt egenskapene den hadde fra de forrige spillene. Nå må jeg bare samle penger å følge med på bruktmarkedet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får man Pick-up? får aldri tak i det jeg :Q

De dukker enten opp i bruktmarkedet, eller så kan du vinne en Dodge Ram med å kjøre license IA

Jeg kommer aldri forbi IC-10 prøven da de andre altid kjører inn i meg før eller siden så jeg ryker ut, så jeg får satse på bruktmarkedet. Er vel ikke mye sjans at de fikser på den håpløse AI'en.

De prøverne er de kjipeste i hele spillet, kanskje med unntak av deres top gear special events. Fint nok å ha de der, men de burde aldri være show/fun-stoppers slik de er nå.

Skulle i det hele tatt ønske en modus for oss 'casual gamers' så vi får noe mer ut av spillet.

Lenke til kommentar

Siste top gear greia var iallfall ikke noe problem, gull på første forsøk..

Stussa på det selv, første løpet var litt slit, lotus løpet var jævlig slit, også kommer denne, som var relativt enkel, dog artig å se AI bilene foran ble kjørt ned av kryssende trafikk :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okei :) Takk for svar. Da må det isåfall bli byttehandler da, om det skulle bli et tema.

Forresten vil jeg takke han fyren oppi her som tipset om Vauxhall Astra Team Pheonix Touring Car. Maken til bil ass, fytti rakkern. Har riktignok investert i nærheten av 2mill totalt, men den er mye bedre enn alle andre biler jeg har.

Godt å høre at du er fornøyd med den. Da tyder det på at de har beholdt egenskapene den hadde fra de forrige spillene. Nå må jeg bare samle penger å følge med på bruktmarkedet ;)

Hehe ja, jeg blåste hele budsjettet og litt til. Den jeg fikk tak i var tydeligvis godt herjet med også, da motoroverhaling kostet 300k og gjenoppretting av karosseri kostet 500k. Nå venter jeg bare på en eller annen god race car, i tillegg til Miuraen da, selvfølgelig.

Er det noen måte å få tak i den på uten å spare opp 15 mill?

Endret av Luc1fer-
Lenke til kommentar

Noen andre som syntes att kjøreopplevelsen blir dårlig formidlet til rattet?. Har nå i lengre tid irritert meg over følgende:

- FF er alt for upresis

- FF gir urealistiske tilbakemeldinger, kan f.eks stå stille med biler mens rattet går fra side til side.

- masssssse dødgang

- Ingen følelse for når man mister veigrepet (i motsetning til i forza da man merker det gradvis og kan derfor korrigere, noe som funker dårlig i GT5.) Skal man kontre enn sladd må man jo være synskt :!:.

Ble mye negativt dette her, får satse på at det kan bli utbedret noe via patcher, men det er vel som å tro på julenissen :thumbdown: .

Lenke til kommentar

Den var jo bare syk i GT3! Hvordan er den i 5? Fortsatt 1800 hester ellernoe? :dribble:

1043 eller noe HK fullt tunet. Den er ganske heftig å kjøre. Vinner det første løpet i Like The Wind men den er litt seig på oval-banen i forhold til enkelte motstandere. Kommer stadig vekk på andre plass. Ser at gull kan være mulig hvis man timer slip-streamen litt.

Lenke til kommentar

Noen andre som syntes att kjøreopplevelsen blir dårlig formidlet til rattet?. Har nå i lengre tid irritert meg over følgende:

- FF er alt for upresis

- FF gir urealistiske tilbakemeldinger, kan f.eks stå stille med biler mens rattet går fra side til side.

- masssssse dødgang

- Ingen følelse for når man mister veigrepet (i motsetning til i forza da man merker det gradvis og kan derfor korrigere, noe som funker dårlig i GT5.) Skal man kontre enn sladd må man jo være synskt :!:.

Ble mye negativt dette her, får satse på at det kan bli utbedret noe via patcher, men det er vel som å tro på julenissen :thumbdown: .

Du har sikkert G25/27 ratt, og bl.a. dødgangen skal være en side-effect av de bruker to motorer istedet for en og at dødgangen måtte gjøres større for at de ikke skulle "slåss." Du har sikkert opplevet at kjøre rett frem i god fart og så bare skulle justere kjørebanen litt og bare gir rattet et lite skubb i en retning som resulterer i at de to mororer plusselig begynner å vri rattet fra side til side istedet for å sentrere rattet.

Jeg tok konsekvensen og modded mitt G25 med en knapp til å kutte strømmen til de to stepper-motorer etter spillet er i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...