Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Kjem Nascar bilene på bruktmarkedet også?

Eller er det bare å bla opp 500k?

Gull på Special Events <3

Tjener masse penger på de gjør man også.

Tok alle lisenser og alle Special Events med gull før jeg begynte med A-spec. Det var både en fordel og ulempe. Jeg hadde jo biler til nesten alle konkurransene, men samtidig var de jo mye bedre enn de andre, så det ble reine transportetapper.

Ellers må jeg få nevne de 4 favorittbilene mine til nå.

Ferrari 458 Italia '09 - 679bhp/1232kg

Nissan GT-R SpecV (GT Academy Version) '09 - 857bhp/1367kg

Mitsubishi GTO Twin Turbo '96 - 682bhp/1392kg (Favorittbilen fra originale Gran Turismo)

Dodge Challenger R/T '70 - 772BHP/1260kg

Noen andre biler å anbefale? Har drøye halvannen mill..

Dodge Viper SRT10 med over 1k hester på 1200kg er moro :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har kommet såpass langt i spillet at de har funnet ut hvor eller hvordan man får tak i Opel/Vauxhall Astra Team Phoenix Touring Car?

Sitter i nåværende øyeblikk ser på en Vauxhall Astra Super Touring Car '00. Den dukket opp i used cars, til en rimelig stiv pris. Koster rundt 1 mill, men jeg kjøper den, så kan heller noen andre få kjøpe den av meg dersom jeg ikke liker den..

Bare for å presisere: Det er Team Phoenix-versjonen.

Shit.. Trimma den opp, og skulle overhale motoren, og ta "restore body rigidity", men de kostet jo henholdsvis 300k og 500k. Jaja, jeg får spare penger da...

Endret av Luc1fer-
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt småskuffet med spillet, spesielt mtp. ligaene, følte de var veldig tomme. Om jeg ikke husker feil, hadde ikke GT3 enda flere løp (selv om de lignet på hverandre gjennom flere serier) per serie?

Kunne også ha likt at A-specen var større, på bekostning av B-spec (som for min del godt kunne ha vært utelatt).

En annen ting, kanskje den største fallgruven i mine øyne, er det som tilsynelatende er en veldig liten endurance series. Etter det jeg har hørt, er det 9 endurance løp i GT-League. Litt i minste laget for min smak.

Lenke til kommentar

Kjem Nascar bilene på bruktmarkedet også?

Eller er det bare å bla opp 500k?

Gull på Special Events <3

Tjener masse penger på de gjør man også.

Tok alle lisenser og alle Special Events med gull før jeg begynte med A-spec. Det var både en fordel og ulempe. Jeg hadde jo biler til nesten alle konkurransene, men samtidig var de jo mye bedre enn de andre, så det ble reine transportetapper.

Ellers må jeg få nevne de 4 favorittbilene mine til nå.

Ferrari 458 Italia '09 - 679bhp/1232kg

Nissan GT-R SpecV (GT Academy Version) '09 - 857bhp/1367kg

Mitsubishi GTO Twin Turbo '96 - 682bhp/1392kg (Favorittbilen fra originale Gran Turismo)

Dodge Challenger R/T '70 - 772BHP/1260kg

Noen andre biler å anbefale? Har drøye halvannen mill..

Audi Rs6 med 950 hester og 1500 kg.

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Noen som vet hva pilen til høyre for hjelmen til b-spec sjåføren betyr? I menyen der man skal velge hvilken sjåfør som skal kjøre. Har to sjåfører som begge er lvl 9 har vunnet 90% av løpene de har kjørt.

Likevell har den ene blå pil opp-høyre, mens den andre har oransje pil ned-venstre.

Trodde først at dette var hvor sliten sjåføren var, men det er den sjåføren som har kjørt de tre siste løpene som har pil opp-høyre hos meg. Har dette noe med form å gjøre muligens? Tviler litt på dette også siden begge to vinner de samme løpene med de samme bilene med ca lik margin.

Lenke til kommentar

Enduranceløp = B-Spec.. Hvem søren gidder å kjøre i 24t?

Jeg. Synes det var ekstra festlig på GT3 med de megalange løpene. Husker fortsatt hver eneste sving i hundrerundersløpet på den ovale banen. :thumbup:

100 runder Super Speedway har jeg også mange gode minner fra. Samt Seattle 40 laps eller noe sånt, og en Shelby Cobra '67 som alltid var med i det løpet. Alltid like moro med en av de Polyphony race cars'ene oppover de humpete bakkene. :yes:

Lenke til kommentar

Oja, for vennen min vasket motoren og chassiset, det koster han jo 200.000. :p

Er det egentlig noe vits å gjøre det? Hvor ofte burde jeg isåfall gjøre det? Eller er dette som kommer i desember?

Noen som har fått trohpyen for å miste en del på bilen`?

Jeg lurte egentlig på det samme, sikkert en grunn til at det er på spillet.

Lenke til kommentar

Jeg. Synes det var ekstra festlig på GT3 med de megalange løpene. Husker fortsatt hver eneste sving i hundrerundersløpet på den ovale banen. :thumbup:

100 runder Super Speedway har jeg også mange gode minner fra. Samt Seattle 40 laps eller noe sånt, og en Shelby Cobra '67 som alltid var med i det løpet. Alltid like moro med en av de Polyphony race cars'ene oppover de humpete bakkene. :yes:

Synd ikke Seattle er med i GT5. Det var en fantastisk bane. Håper også det kommer noen endurance-løp på nordsløyfa. Husker GT4 (eller var det også i GT3) hadde et slikt. Da kjørte jeg med en gammel, trimma Plymouth:)

Endret av rasmuse7
Lenke til kommentar

Går det an og rase motoren?

Så å ødelegge den? Mekanisk skade? Isåfall nei, ikke enda, men er sagt at det kommer i en update nå i "Early December".

Ja i GT Auto har du rebuild engine og chassis, kan hende at over lang lang tid så ser du noe form for dårligere ytelse ut av bilen, men det tar sin tid hvertfall, jeg har prøvd å rasere flere biler men er ikke stort som skjer bortsett fra noen bulker her og der, men ja prisene innpå GT Auto går oppover når man holder på sånn.

Vel på enkelte biler, som regel Used Cars, så øker HP litt om man skifter olje eller rebuild engine har jeg lagt merke til, men bortsett fra det så gjør det ikke stort så langt vil jeg si.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Går det an og rase motoren?

Så å ødelegge den? Mekanisk skade? Isåfall nei, ikke enda, men er sagt at det kommer i en update nå i "Early December".

Ja i GT Auto har du rebuild engine og chassis, kan hende at over lang lang tid så ser du noe form for dårligere ytelse ut av bilen, men det tar sin tid hvertfall, jeg har prøvd å rasere flere biler men er ikke stort som skjer bortsett fra noen bulker her og der, men ja prisene innpå GT Auto går oppover når man holder på sånn.

Vel på enkelte biler, som regel Used Cars, så øker HP litt om man skifter olje eller rebuild engine har jeg lagt merke til, men bortsett fra det så gjør det ikke stort så langt vil jeg si.

Det skjedde med meg bare èn gang da :ph34r:

Lenke til kommentar

Synd ikke Seattle er med i GT5. Det var en fantastisk bane. Håper også det kommer noen endurance-løp på nordsløyfa. Husker GT4 (eller var det også i GT3) hadde et slikt. Da kjørte jeg med en gammel, trimma Plymouth:)

Tror ikke Nordschleife var med i GT3 i det hele tatt. Tror også det er mer eller mindre bekreftet at på level noen-og-20, så er det et 4-timers race på den banen i GT5.

Lenke til kommentar

Endurance(Level Based Unlocking)

Level 25 : Grand Valley 300km

Level 26 : Roadster 4 hours

Level 27 : Laguna Seca 200 miles

Level 28 : Indianapolis 500 miles

Level 30 : Suzuka 1000km

Level 32 : Nurburgring 4h

Level 33 : Tsukuba 9h

Level 35 : Le Mans 24h

Level 40 : Nurburgring 24h

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...