Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Det er sjelden en hører en så ærlig og redelig produsent etter at spillet er sluppet. Det har kanskje vært litt overdreven hype før spillet kom, der det ble lovet det ene og det andre. Men synes tonen nå er en litt annen, og jeg liker det jeg hører.

Vi får bare se om han leverer.

:thumbup:

Mange som har gull i A-8 license testen, hvor man kjører en hvit BMW? Sliter veldig med den...

Hva er utfordringen? Schumacher S-svingen?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, problemer med den S svingen, og at bilen understyrer alt for mye til å være en BMW

Hvis jeg husker riktig er det noen ting å huske på. Du må helt opp på curbs'n til høyre før svingen, for så så å skjære over og opp på curbs'n på andre siden (venstre, litt vanskelig å finne apex her), for så igjen over på høyre apex og flat fjøl til mål. Ikke bruk brems, bare løft på gassen om nødvendig. Ikke kom borti sanden litt engang, mister masse fart.

Random YouTube video:

http://www.youtube.com/watch?v=YEecNBNl-zE

Lenke til kommentar

Har prøvd å kjøre litt curben på høyre side, men har problemer med å få bilen til å overstyre igjennom apexen i den første svingen. Det er her problemet ligger.

Har 29 tusendeler å kjøre inn før jeg har gull.

Nede i 16 tusendeler nå, klarer den snart.

Kjørte inn på 13.801 nå, med hjelp av litt håndbrekk.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

http://www.lensoftruth.com/?p=24784

Litt interessant lesestoff, sammenligning mellom GT5 og Forza 3.

Edit: Kanskje postet før, så nå at den artikkelen ble lagt ut 24 november.

Edit2: Føler noe ikke helt stemmer med artikkelen dog, spesielt det de sier om skade systemet, om jeg forstod de riktig sa de at systemet i GT5 er bedre, men det vil jeg ikke helt si at jeg er enig i men :hmm:

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har tatt det litt med ro A-spec etter at jeg hørte flere klaget over grinding for å få tilgang til de høyere racene, og at de måtte kjøpe masse biler hele tiden. Så har veksla mellom B-spec og sertifikat og special events, og har igrunn ikke gjort noen av delene så mye at levelet mitt har begrenset tilgangen på nye ting. Har alltid hatt noe å gjøre i alle modus, og har det fortsatt. Tror jeg har fått mye mer glede av spillet på grunn av det.

Men uansett... til poenget. Har endelig begynt å kjøre mot de store gutta (McLaren F1, Veyron (lulz), Zonda etc.) i Gallardoen min. Den er fortsatt ganske moderat trimmet, men har det meste av dempere, gir, luftfilter og slikt. Alt det har jeg merket gradvis, selvsagt. Men da jeg gikk til innkjøp av racingdekk, type soft... Oi!

Ikke bare gikk alt mye raskere, men merket også mye større forskjell på justering av camber! Kjenner det til og med i rattet mye bedre når grepet sitter gjennom svingene, og når det begynner å glippe. Jeg kjører så sinnsykt mye bedre nå enn før racingdekkene. Imponert.

Lenke til kommentar

Dere som bruker ratt her, hva står Force Feedbacken deres på? Og evt. On/Off på Power Steering?

Mitt står for øyeblikket på default(tror jeg?) som er:

Power-Assisted Steering: Off

Feedback Strength: 5

Er midt i en turnering nå (tror jeg er på løp 4/5) så skal sjekke etterpå. jeg har hatt planer om å redusere styrken litt, siden jeg synes den napper litt hardt av og til (kjører jo liksom en bil med servo), men glemmer det hver gang jeg er i menyen. Så kommer jeg på det igjen når jeg kjører :p

Lenke til kommentar

Noen som har sett Yaris i bruktbilforetningen? Kompis som tenkte at, HMMM, trenger da ikke en YARIS! Men, joda. Var visst et eget YARIS(!!) race...

Edit: Hvor ofte oppdateres bruktbil foretningen seg? Har skjønt den skifter biler hele tiden.

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Noen som har sett Yaris i bruktbilforetningen? Kompis som tenkte at, HMMM, trenger da ikke en YARIS! Men, joda. Var visst et eget YARIS(!!) race...

Edit: Hvor ofte oppdateres bruktbil foretningen seg? Har skjønt den skifter biler hele tiden.

Ser noen titt og ofte.. Er ikke akkurat mangel på dem i sjappa "mi" ..

Lenke til kommentar

DER klarte jeg den, kom inn på 13.745!

Fant en bug som jeg kunne dra til min fordel da. Hold rattet til høyre når mens det loader, etter du har starta testen. Da ender bilen litt mer mot høyre, og når det starter og du får kontrollen ender du en halv billendge foran om du ikke dro rattet mot høyre.

Bruke også brekket til å bremse med inn svingen, for å ungå understyring i svingen, holdt også flat hammer igjennom hele tetsen.

Bruker ratt og har feedback på 10 og kjører (selfølgelig)uten servo :]

Lenke til kommentar

Da vant jeg hele turneringa, gitt. Vant en Veyron og fikk rulletekst. Litt overraska at jeg fikk den allerede som level 17 :O

Steering Type: Simulation (er ikke kjerring heller!)

Power-Assisted Steering: On (er jeg kjerring likevel?)

Feedback Strength: 5, men skifta til 4.

Du kan få så mange Yaris du bare vil av meg. Jeg har mer enn nok.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Har ikke helt satt meg inn i online delen. Heller ikke dette med å låne vekk biler. Har vært uten nett, og bruker mobilt. Tar gjerne imot en Yaris når jeg får satt opp nettet :)

Bare legg meg til som venn på PSN, så dukker du opp under Profile på My home. Jeg har også 4 VW Lupo hvis du er interessert... Det er, som du sikkert gjettet, et Lupo løp i neste runde. Kan bare sende én bil om dagen, riktignok, så...

:whistle:

PSN: Aurvan

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Bruker ratt og har feedback på 10 og kjører (selfølgelig)uten servo :]

Feedback på 10 ja, er ikke det litt voldsomt? :p Det er nok neppe noe jeg vil prøve hvertfall, syns 5 er mer enn nok. Har heller vurdert å gå litt ned.

Kjørte også med lav feedback og servo før, og følte jeg ikke fikk det helt til, problemer med å fange inn contra og spant mye ut av svninger. Hadde spesielle problemer med dette når jeg kjøre de franske løpene, og bruke Berlinette R/S cupe, ettersom den er voldsomt ustabil.

Satt feedbacken på 10 bare for gøy da, og av med servoen, og det var som et annet spill. Kjørte til gull på alle de franske løpene med en gang, og lærte meg fort å drifte, fange opp contra og sånt. Må kan jeg ligge i sladd igjennom hele autumn ring mini med min kompressor mata Corolla med rett over 200hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...