Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på om det er bare jeg som er treig, eller om det er også andre som ikke visste om det. Først trodde jeg en måtte gå tilbake til "Home" for å gå i garasjen og for å endre på tuningen (av det en har kjøpt), men så fant jeg ut jeg kunne gå i garasjen fra menyen der jeg velger mesterskap og bane.

Når jeg trykte trekant fikk jeg opp en finfin meny :)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om det er bare jeg som er treig, eller om det er også andre som ikke visste om det. Først trodde jeg en måtte gå tilbake til "Home" for å gå i garasjen og for å endre på tuningen (av det en har kjøpt), men så fant jeg ut jeg kunne gå i garasjen fra menyen der jeg velger mesterskap og bane.

Det er vel forhåpentligvis gammelt nytt for de fleste :p Du kan også velge settings fra løps menyen, hvor du kan tune bilen også.

Lenke til kommentar

Det er vel forhåpentligvis gammelt nytt for de fleste :p Du kan også velge settings fra løps menyen, hvor du kan tune bilen også.

Det burde likevel være flere muligheter, som å gå til oppgraderings-sjappa fra race-menyen for å kjøpe nye dekk f.eks. Hadde også vært greit å gå rett i garasjen og skifte bil fra oppgraderings-sjappa. Flere snarveier generelt, altså :)

Lenke til kommentar

Det burde likevel være flere muligheter, som å gå til oppgraderings-sjappa fra race-menyen for å kjøpe nye dekk f.eks. Hadde også vært greit å gå rett i garasjen og skifte bil fra oppgraderings-sjappa. Flere snarveier generelt, altså :)

Enig i den, meny oppsettet er ikke helt 100%.

Edit: Noen som har fått en såkalt "Ticket 1000" enda? Leste noe om den på gtplanet.net skal vist være en gift ticket du kan få hvilken som helst bil av, og den skal du får etter du enten har kjørt 2000km eller kjørt 100løp eller noe slikt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Edit: Noen som har fått en såkalt "Ticket 1000" enda? Leste noe om den på gtplanet.net skal vist være en gift ticket du kan få hvilken som helst bil av, og den skal du får etter du enten har kjørt 2000km eller kjørt 100løp eller noe slikt.

Leste om den jeg også. Noen som fikk ganske heftige biler. Jeg har godt over 2000km (teller B-spec med på km nummeret? Og får du ticketen hvis B-specen er inkl. i de 2000km?) men kan ikke huske å ha fått den. Mulig jeg har fått den uten å tenke over det (får jo slike tickets inn i mellom), men da fikk jeg i alle fall ingen spesielt bra bil... for det råeste jeg eier har jeg kjøpt sjøl, og det er en Gallardo.

Lenke til kommentar

Around late December. RT @ redbullracer: @ Kaz_Yamauchi when will online leaderboards be released?

Glad i twitter den mannen, håper virkelig det han sier stemmer.

Slik det ser an nå får vi mekanisk skade om ikke så lenge, og online leaderbords mot slutten av måneden. Kan bli bra dette.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Around late December. RT @ redbullracer: @ Kaz_Yamauchi when will online leaderboards be released?

Slik det ser an nå får vi mekanisk skade om ikke så lenge, og online leaderbords mot slutten av måneden. Kan bli bra dette.

Tok å oversatte hele Twitter-sida hans.

-Updates will be available in late December to back up your saved data to another storage.

-Online "credit and experience" is prepared. To wait longer.

RT @ Wwr_Nitrous : @ Kaz_Yamauchi XP and Credits Online Be Soon available?

Lenke til kommentar

Tok å oversatte hele Twitter-sida hans.

-Updates will be available in late December to back up your saved data to another storage.

-Online "credit and experience" is prepared. To wait longer.

RT @ Wwr_Nitrous : @ Kaz_Yamauchi XP and Credits Online Be Soon available?

Mye av det lagde GTPlanet en artikkel om igår: http://www.gtplanet.net/yamauchi-on-gt5s-mechanical-damage-updates-more/

Veldig bra, dette går bare en vei :) Gleder meg til å se reviews av det nye Thrustmaster-rattet, kan bli heftige saker..

Ja, han sa jo nettopp at det blir et high-end ratt som havner på rundt 500$, men jeg er meget fornøyd med mitt DFGT jeg, foreløpig hvertfall.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Har ikke sett noe til det. Har kjørt ca 4000km og vunnet godt over 100 løp.

Men jeg tenkte faktisk på et løp med miljøvennlige biler (hybrider eller el.-biler uten gir). Var frustrerende nok å få sølv, så love ikke bra å prøve på gull der. Var på en japansk by-bane.

Den var passe frustrerende ja.

Apropos den banen: Den er "fiksjon", men løst basert på virkelige gater i Tokyo. Se video her.

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg også lenge med DFGT-rattet, så er mer opptatt av spilloppdateringer.

Når alt det elementære er på plass, kunne jeg godt tenkt meg en dypere racingerfaring og AI som er mer spesifisert til hver enkelt disiplin. Nå virker det som AI-en følger samme "tankegang" i alle typer racing. Spesielt AI på ovalbaner fungerer ikke. Hadde vært kult om en kunne kjøre en hel racing-seson (som en gigantisk turnering, som ett år med formel 1) med komplette racingdager, med warm-up, kvalifisering, og alt med én og samme bil. Det måtte selvsagt være med flaggregler og alt, slik at gale AI-sjåfører fikk svartflagg, seine AI-førere fikk blåflagg, og med forbedret skademodell, gulflagg til det er trygt å kjøre igjen.

Slik det er nå får en såvidt smake på de forskjellige disiplinene, men aldri delta skikkelig. Tenk hvis det var slik at når du trykte på f.eks. Nascar-delen av spillet, så valgte du team du ville kjøre for (med tilhørende førere på samme team), og du starter på banen litt som i et online-løp. Du får teste bilen litt før det er kvalifisering og løp.

/rant

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan kjøpe ratt og pedaler til GT5? syns at det ikke blir så morsomt å kjøre med vanlig håndkontroll.

De fleste elektro/spill sjapper burde ha, men Logitech DFGT blant annet har vært utsolgt de fleste plasser etter release av GT5, dog kan hende det har begynt å komme på lager igjen nå.

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes lyden er litt "ullen" og en smule dårlig i dette spillet? Synes bilene har alt for lite "gromlyd" i forhold til hva de ville ha hatt irl... Altså mer japsebil-hyling enn det burde være.

Ellers et kongespill! Kjøpte det for et par dager siden. Storkoser meg! Eneste jeg mangler nå er ratt og stol. :p

Enig med deg der, lyden er generelt for dårlig på de fleste biler. Alt for lik lyd på bilene, rett og slett KJEDELIG! til tider. Ser ikke mye vitsen å ha høy lyd på hjemmekino anlegget til dette spillet.

Her svarer han litt på lyd-spørsmål o.l.

http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-25-kazunori-yamauchi-interview-interview

Journalist: I've test-driven a lot of the cars. Modern cars now drive quite alike – often it's hard to appreciate the difference between them. In the game there's always a difference between two cars – what do you do to enhance that difference?

Kazunori Yamauchi: It's really because the body structure and layout of the cars are becoming almost identical that we came up with different cars. For example, if you take the Ferrari 458 Italia and the Ford GT and look just at the body they're almost identical and you can't really tell them apart.

I think it's just that sports cars have evolved to that point now. For the character of each of the cars, manufacturers focus on providing different sounds that the driver will experience in the car, and also the steering and driving feel.

They would treat things like the feel of the power steering and I guess some of the cars have an adjustable power steering feel. There's many cars where, by turning this knob, you have a very different character in the same car.

On the base part Gran Turismo is pretty much the same. In terms of character you'll find of course that older cars have a stronger one. You'll find that especially so when you compare cars with the same power ratio over those of an older era – the difference is much greater in older cars.

Journalist: Did you have to invent something to create character in the game?

Kazunori Yamauchi: The most important thing is to recreate the car as accurately as possible. We don't do anything in addition to what the manufacturers do. For example, the Lexus LFA was a car where the engineers had a really exact idea of how they wanted it to sound. There's a very specific mechanism for producing that, that transmits the sounds from the engine into the cockpit.

If you look at the waveform graph of the sound coming from the engine, you can really tell that a certain frequency is very pronounced in the design. The frequencies are about five times the engine RPM. Those ranges are extremely pronounced in the sound design for the car and we've recreated that accurately within Gran Turismo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...