Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nybegynnerspørsmål:

 

Jeg har ikke får spilt så mye enda (level 8)

Er det en level-begrensning på å tune bil eller er det bare jeg som har vunnet/kjøpt biler som ikke kan tunes?

 

Trimming og tuning kan du gjøre så må du vil av fra starten så sant du har penger. Husk for å bytte på gir ratio, tulle med suspension osv... må du kjøpte oppgraderingene som lar deg gjøre dette. Tuning kan du gjøre fra garasjen når du kan velge å sette deg inn i bilen, så har du en knapp som heter "tuning" der, ellers har du en "settings" knapp rett før løp starter hvor du kan tune også.

Lenke til kommentar

Og hvorfor dominerer Miura'en i alle løp den deltar i? Sammenlignet med de andre AI-bilene er den overlegen. Jeg har ikke prøvde den selv, men hvis AI'en er noe å gå etter så må jo det være en fantastisk bil. Noen som har prøvd den?

 

Edit: Miura P400 fra '60-tallet, altså.

 

Ja, den Miuraen er usaklig god. I B-spec mode bruker sjåføren min en Ferrari 512BB med 420hk, og har ikke en sjans til å dra fra hverken Miura eller Countach i Nostalgia-løpene.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med Audi R8 5.2 FSI Quattro ? :) har sikla på den en stund, men lurer på om den egner seg som løpsbil.

 

 

Er det noen som har skaffa seg Audi R8 5.2 Quattro trimmet? Gleder meg vilt den dagen jeg har nok credits til å kjøpe den bilen der :)

 

 

Er det noen som har skaffa seg Audi R8 5.2 Quattro trimmet? Gleder meg vilt den dagen jeg har nok credits til å kjøpe den bilen der :)

 

Jeg fikk den med i collectors edition.

Har vel 835Hk og veier 1300Kg.

Den er veldig understyrt, men jeg vinner somregel uansett ;)

God å drifte med er den også :thumbup:

 

Litt info hvertfall, har chrome-line versjonen, men ikke kjørt den selv enda, så har ikke stort mer å tilføye.

Lenke til kommentar

Og hvorfor dominerer Miura'en i alle løp den deltar i? Sammenlignet med de andre AI-bilene er den overlegen. Jeg har ikke prøvde den selv, men hvis AI'en er noe å gå etter så må jo det være en fantastisk bil. Noen som har prøvd den?

 

Edit: Miura P400 fra '60-tallet, altså.

 

Ja, den Miuraen er usaklig god. I B-spec mode bruker sjåføren min en Ferrari 512BB med 420hk, og har ikke en sjans til å dra fra hverken Miura eller Countach i Nostalgia-løpene.

Akkurat det samme jeg sleit med. På listene (hvis du ser bort fra din bil) er det alltid 2 Miura på topp, 2 Countach på de neste plassen, og så røkla. Løsningen min var å sette nytt luftfilter på Cobraen min, sette på sportskatalysator, og plutselig hadde den 500 hester. Bortsett fra det kjørte jeg på med kun handling oppgraderinger. Redusert vekt, lavere, litt negativ camber, stivere fjæeringer og slikt. Det ble en sinnsyk tett kamp i toppen mellom Cobra'n og Miura'ene, men tok førsteplassen ofte med Miura'n under sekundet bak.

 

Red.: Og er ikke Audi'n noe du kan testekjøre på Arcade mode (professional såklart)? Har bare testa arcade mode et par ganger for å se hvordan det var å kjøre nordsløyfa om natta med pøsende regn fra cockpit-view. Det var et (grønt) helvete, såklart :)

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Jaguar E-Type 1961 fra Used Cars, og må si den var jammen fin å kjøre, tar svinger utrolig bra, dog den har noe lett for å gå rundt om du gir for mye gass i utgangen av svinger, men må si jeg ble veldig overrasket når jeg kjørte den. Brukte den til å gjøre ferdig de to nest siste eventene i beginners league. Var en drøm i de første svingene på Eiger Nordwand Short Track blant annet, ikke testa en bil som tok de svingene så pent og lett som E-Type'en, enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Noen som kan forklare når jeg skal bruke de forskjellige dekkene?

 

Skal jeg bruke Racing: Soft hele tiden?

Eller Sport: Soft?

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare når jeg skal bruke de forskjellige dekkene?

 

Skal jeg bruke Racing: Soft hele tiden?

Eller Sport: Soft?

Racing bruker du i ordinære løp, men de blir fort slitt. Har ikke selv kjørt med soft, kun hard. Så jeg vet ikke hvor godt de holder.

Sport er bare dårligere enn racing, og er det godt grep du er ute etter må du ha racing. Kort sagt bruk racing hele tiden hvis du er ute etter veigrep. Skal du drifte må du nesten bare prøve deg fram, hva du trenger av dekk varierer fra bil til bil.

Lenke til kommentar

i A og B spec er det jo låst kva dekk du kan bruke som regel.

Det ser du der som du velger kva bane du skal kjøyre på.

 

Er det limit på sport medium så kan du ikkje komme med racing medium, da hopper den kanskje tilbake til "default dekka" Comfort.

 

Pleier å kjøpe dekk når eg trenger dei.

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

http://www.amazon.co...ref=pd_sbs_sg_9

 

er ikke dette ganske billig i forhold til norgepris?

 

Kommer på 3447,- ink moms da, så har du frakta i tillegg. Stor pakke som den er, så ender du kanskje opp med 500kr i frakt? Kanskje 200kr i tollklareringsgebyr også. Da er det fort billigere å kjøpe det i Norge, da har du også slikt som garanti osv i orden.

Tror jeg betalte 2799,- for G27 og 3998,- for Playseat GT med girskifterholder.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...