Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Er det noen som har skaffa seg Audi R8 5.2 Quattro trimmet? Gleder meg vilt den dagen jeg har nok credits til å kjøpe den bilen der :)

Jada, jeg har den. Brukte den hele tiden før jeg skaffet meg Bugatti Veyron. God å kjøre, og drar helt greit på medium trim - 761 bhp/7900rpm. Anbefales :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fader!

Skulle låne bort pickupen min til en venn. Fikk feilmelding "error upload failed".

Nå har hverken jeg eller han pickup :thumbdown:

Noen andre som har opplevd lignende?

If you get the "Upload Failed" error after gifting ANY car you should (according to those who've done it) turn your PS3 off immediately. Don't click "Okay", "Continue", don't pass GO etc. etc...

Takker for svar. Skal huske det til neste gang.

Lenke til kommentar

Er det noen som har skaffa seg Audi R8 5.2 Quattro trimmet? Gleder meg vilt den dagen jeg har nok credits til å kjøpe den bilen der :)

Masse koster den?

Edit; fant ut...

199.400 er da ikkje noken upris det.

Sats på å vinne cup greier, da blir det utbetalt bonus!"

Edit nr 2.

Kva Ferrari satser folk på da?

Ser man trenger ein Ferrari til eit løp.

Ferrari 458 Italia vel!

Må bare si, Mercedes 300SL '54... HERREGUD FOR EN FANTASTISK BIL! :love:

Den høres jo ikke i nærheten ut som i virkeligheten, så den kjørte jeg i 5 minutter..Lyden er så utrolig viktig for meg, og det er særlig nedtur når klassikere som den der høres feil ut. De har jo ikke engang PRØVD å få til realistisk lyd på den! Det samme gjelder andre mercer!

Dette har faktisk blitt en av mine største problemer med GT5. laber research

Tenker ikke så mye på lyden jeg.. Syns det er mye morsommere å få til et helt perfekt løp, og da må jeg si at jeg hører mer på musikken fra laptopen ved siden av meg, enn lyden fra bilen.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne gi noe svar på noen ting her, ang lyden må dere sette audio til "small theatre" istedet for "living room" det gjør veldig stor forskjell, i tillegg er det irriterende at all lyd høres omtrent likt ut når man sitter inni bilen, ser man den fra tredjeperson er det en helt annen lyd (men det suger jo å kjøre sånn) Blir nok antageligvis fiksa via update.

Ang gifting av biler til andre, fant jeg dette: When you gift from the garage=upload fail. When you gift from the community tab=it works. I learned the hard way, but it seems to work.

Noe som en kamerat av meg bekrefta fungerer som allerede har mista biler via sending fra garasjen istedet for via communityen

Skrik ut hvis noen finner ut hvordan man kan låse g25 til mindre enn 900 grader

Evenrud, 458 Italia bedre kjøp enn scuderian?

Lenke til kommentar

Må bare si, Mercedes 300SL '54... HERREGUD FOR EN FANTASTISK BIL! :love:

Den høres jo ikke i nærheten ut som i virkeligheten, så den kjørte jeg i 5 minutter..Lyden er så utrolig viktig for meg, og det er særlig nedtur når klassikere som den der høres feil ut. De har jo ikke engang PRØVD å få til realistisk lyd på den! Det samme gjelder andre mercer!

Dette har faktisk blitt en av mine største problemer med GT5. laber research

Er også veldig skuffet over motorlyd på bilene i dette spillet, gu så kjedelig. Alle biler høres nesten like ut.

Nå er ikke jeg noe ekspert på de forskjellige lydene biler lager, men lyden er da langt ifra like på alle, dog skal være enig at jeg har hørt en god del likheter her og der, men har hørt mye grom lyder i spillet også, dog om de er autentiske med bilen vet jeg ikke mye om.

Mazda 787B f.eks, faen for en sjuk lyd det er i den bilen, ble nesten redd første gang jeg kjørte den, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen option for det i spillet.

Jeg vurderte å teste det ut da jeg modded min med en knapp for å slå av/på FF, men kom fra det igjen. Du kan relativt enkelt modde den slik at den fysisk rammer sperren på hvilket som helst punkt du velger, og jeg vil tro at skal funke. Problemet er å komme opp med en måte å gjøre det enkelt å justere i etterkant uten å måtte åpne kassen hver gang..

Noe annet er at pedalerne til min G25 ser ut til å ikke fungere optimalt. Jeg sliter med IC-10 prøven og etter å sett et klipp på youtube så jeg at karen greide å overhale et par biler rett før første sving, mens jeg ved bruk av G25'ens pedaler ikke kommer i nærheten av å klare det med speederen i bunn helt fra start..

Tror jeg må teste flere av de prøver der jeg ikke greier gull og hvor jeg ikke kan fatte det skal være mulig å hente ut flere hundredeler... Har desverre bare sølv på 2/3-del av A- og B prøverne.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen option for det i spillet.

Jeg vurderte å teste det ut da jeg modded min med en knapp for å slå av/på FF, men kom fra det igjen. Du kan relativt enkelt modde den slik at den fysisk rammer sperren på hvilket som helst punkt du velger, og jeg vil tro at skal funke. Problemet er å komme opp med en måte å gjøre det enkelt å justere i etterkant uten å måtte åpne kassen hver gang..

Noe annet er at pedalerne til min G25 ser ut til å ikke fungere optimalt. Jeg sliter med IC-10 prøven og etter å sett et klipp på youtube så jeg at karen greide å overhale et par biler rett før første sving, mens jeg ved bruk av G25'ens pedaler ikke kommer i nærheten av å klare det med speederen i bunn helt fra start..

Tror jeg må teste flere av de prøver der jeg ikke greier gull og hvor jeg ikke kan fatte det skal være mulig å hente ut flere hundredeler... Har desverre bare sølv på 2/3-del av A- og B prøverne.

Håper det kommer støtte for det i spillet etter hvert selv om jeg har mine tvil. Det hjelper jo ikke å fysisk begrense rattet til en viss grad, rattet må jo rotere med i spillet på de gradene den låses til, med programvare fra logitech kan man enkelt endre det hvis man bruker g25 til pc'en. Da bruker den FF til å begrense til f.eks 360 grader eller 180 grader så det blir mer gokart/f1.. Umulig å håndtere heftige kontringer sånn som den er nå, og rattet spinner ikke fort nok tilbake

Ang IC vet jeg ikke, har ikke kjørt mer enn a og b lisens. Skulle kanskje laga en egen g25/g27 tråd? Forresten hvis du modder, sjekk ut håndbrekk mod:

Lenke til kommentar

Hvilket ratt bruker dere, til å mappe knappene til G27? Jeg trodde det var DFGT, men det funker ikke =/

Så ikke ut som mapping av knapper på den var støtta enda :/ Folk som skriver på logitech forum hvor de etterspør støtte og samarbeid mellom logitech og Polyphony Digital for å få det på plass.. Blir vel bare enda en ting å legge på ønskelista i en oppdatering

Lenke til kommentar

Får vel ta og gjøre ferdig iA lisensen da, slik at jeg får den pickupen.

Kjøpte forresten restore body ridgity til Gallardoen min idag, og det funka faktisk kjempebra :new_woot: Bilen ble mye mer stabil i brems og sving. Den hadde nok fått mye bank før jeg kjøpte det da :tease:

Men sliter fortsatt med Gran Turismo World Championships :(

Hvilket A-spec level er du? Og har det noe å si på hvor mye juling bilen får?

Og hvis du skal kjøre pick-up'en rundt ovalen på B-spec, så lykke til :p

A-spec level 15, vet ikke om det har noe å si, men bilen ble ihvertfall bedre å kjøre.

Pickupen skal jeg først bruke i a-spec så får vi se. I b-spec har jeg ikke kommet så langt ennå.

Lenke til kommentar

WTF!! På IC-10, andre runden av Rome, kommer en rød lambo opp på siden på meg, og begynner å dulte meg i siden, slik at jeg blir presset ut i autoværnet og diskvalifisert, og i andre tilfeller har jeg blitt kjørt på bakfra, og diskvalifisert. Eller noen har kjørt hart inn i siden på meg. Diskvalifisert.. Det ryker av øra mine nå. Det er forsåvidt greit å bli diska når man gjør feil, men ikke når det er AI som er stokk idiot.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

WTF!! På IC-10, andre runden av Rome, kommer en rød lambo opp på siden på meg, og begynner å dulte meg i siden, slik at jeg blir presset ut i autoværnet og diskvalifisert, og i andre tilfeller har jeg blitt kjørt på bakfra, og diskvalifisert. Eller noen har kjørt hart inn i siden på meg. Diskvalifisert.. Det ryker av øra mine nå. Det er forsåvidt greit å bli diska når man gjør feil, men ikke når det er AI som er stokk idiot.

Du er ikke aleine om å irritere deg over den banen :p Da jeg fikk sølv, takket jeg for meg og gikk videre. Fin bil da.

Lenke til kommentar

Håper det kommer støtte for det i spillet etter hvert selv om jeg har mine tvil. Det hjelper jo ikke å fysisk begrense rattet til en viss grad, rattet må jo rotere med i spillet på de gradene den låses til

Jeg føler meg rimelig sikker på at softwaren på enheten bruker oppstartssekvensen der rattet går til full-lock begge veiere til nettopp kalibrering av antal grader på rattet og hva som sendes til ps3'en. Tør ikke legge hodet på blokken for den påstanden, men jeg vil kalde det et kvalifisert gjett da jeg selv jobber med programmering og det er slikk jeg ville ha gjort det.

Da bruker den FF til å begrense til f.eks 360 grader eller 180 grader så det blir mer gokart/f1..

Samme brukes i et annet racerspill jeg hadde en demo av, i et annet kunne man selv sette antal grader og jeg skulle også ønske det var mulig å gjøre det i GT5. Men men.. når USB-snifferen til gutta her blir tilgjengelig, blir det forhåpentlig mulig å modde kontrolleren på software-nivå.

Umulig å håndtere heftige kontringer sånn som den er nå, og rattet spinner ikke fort nok tilbake

Det er vel også den primære grunn til at de virkelig dyktige folk fortsatt foretrekker håndkontroller i disse spill - jeg har bare ikke presisjonen til det.

Skulle kanskje laga en egen g25/g27 tråd? Forresten hvis du modder, sjekk ut håndbrekk mod: [...]

Jeg har godt set den der og mulig jeg kommer til å gjøre noe tilsvarende. Jeg kjøpte nylig et playseat sete, men mangler greia deres til å spenne fast boksen med girskifter og de andre knapperne. Ser ikke ut til at noen butikker her får den tilgjengelig med det første, så jeg planlegger uanset å bygge en liten sak å ha på siden hvor den, og evt håndbremse, kan festes.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...