Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Ja, men er ikke sikkert det virker, tror nok AI'en er veldig bugget på slike baner, eller hvertfall sjåførene dine, men det er mulig, men vil si det bare handler om flaks og nok HP akkurat der.

Edit: Og selvfølgelig gikk Laguna Seca banen helt suverent, hehe.

Endelig slo flaksen til. Jeg tok increase pace HELE tiden. Han lå i rød-enden konstant. Bremsa ned fra 260 til 190 i svingene, men hadde nok gamp til å ta igjen røkla på langsida, pluss at bilen på 2. plass kræsje inn i min mann istedet for å kjøre forbi.

Jeg prøvde ulike oppsett, men endte opp med -35/-30 senka foran/bak, og litt negativ camber. Vet ikke hva som gjorde utslaget, men holdt med 608 hester, og 1,9 tonn :p Trengte ikke mer trim.

Faen, kasta vekk unødvendig mye creds på en lastebil... Får vel begynne å bruke den i andre race for at det skal være verdt det. Drag race hadde vært fint :p

Kjøpte bare "Fixed Sport Suspension" jeg, så gjorde ikke mye tuning på bilen bortsett fra å stille girkassa.

Enig angående unødvendig mye penger brukt ja, var så og si blakk jeg etter jeg tulla med denne pick-upen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel ta og gjøre ferdig iA lisensen da, slik at jeg får den pickupen.

Kjøpte forresten restore body ridgity til Gallardoen min idag, og det funka faktisk kjempebra :new_woot: Bilen ble mye mer stabil i brems og sving. Den hadde nok fått mye bank før jeg kjøpte det da :tease:

Men sliter fortsatt med Gran Turismo World Championships :(

Lenke til kommentar

Mange som kjører for gull i license testa?

På nesten alle sammen, så ender det opp med masse skrensing, ratting og overstying for å få gull. Kjøre pent og ratte så lite som mulig nytter ikke.

Virker litt urealistisk syntes jeg :\

Synes det er litt for enkelt å få gull på de fleste oppdragene ...

Har gull på alle sammen nå... og tok som oftest max 10min å klare et løp i gull.

Lenke til kommentar

Får vel ta og gjøre ferdig iA lisensen da, slik at jeg får den pickupen.

Kjøpte forresten restore body ridgity til Gallardoen min idag, og det funka faktisk kjempebra :new_woot: Bilen ble mye mer stabil i brems og sving. Den hadde nok fått mye bank før jeg kjøpte det da :tease:

Men sliter fortsatt med Gran Turismo World Championships :(

Hvilket A-spec level er du? Og har det noe å si på hvor mye juling bilen får?

Og hvis du skal kjøre pick-up'en rundt ovalen på B-spec, så lykke til :p

Lenke til kommentar

Min fører blåser forbi alle i starten, til han kommer til første sving. Da bremser han ned til 215!!!! Og blir påkjørt bakfra av alle. Så går det nedover etter det.

Gjorde ikke din sjåfør rare nedbremsinger, Calvinator? Som over start/mål-streken?

Han gjorde det de første rundene, men så sluttet han med det av en eller annen grunn og vant hele greia :p

Lenke til kommentar

Og hvorfor dominerer Miura'en i alle løp den deltar i? Sammenlignet med de andre AI-bilene er den overlegen. Jeg har ikke prøvde den selv, men hvis AI'en er noe å gå etter så må jo det være en fantastisk bil. Noen som har prøvd den?

Edit: Miura P400 fra '60-tallet, altså.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Og hvorfor dominerer Miura'en i alle løp den deltar i? Sammenlignet med de andre AI-bilene er den overlegen. Jeg har ikke prøvde den selv, men hvis AI'en er noe å gå etter så må jo det være en fantastisk bil. Noen som har prøvd den?

Har ikke prøvd den i GT5 enda, men den hamlet opp med mye i Forza 3 husker jeg.

Edit: Den fra 1960 tallet eller concept bilen av litt nyere dato forresten?

Edit2: Ferrari 330 P4 husker jeg var litt av en bil i Forza 3 også.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jaguar XJ13 er jo heilt VILL.

Trur ikkje eg har tapt noken løp med den enda. (i b spec)

Pengemaskin uten like i b spec.

Sliter litt med det siste løpet på Amateur på B-spec (classic supercars el.), men XJ13 er ikke gammel nok til å delta... Den har ikke noe årstall?

Noen som har en Ferrari å låne bort til Ferrari løpet?

Har en konge Gallardo som lett vinner Gallardo Trophy som jeg kan låne bort.

Har en 512BB '76 modell hvis det hjelper. Den er moderat trimma.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Må bare si, Mercedes 300SL '54... HERREGUD FOR EN FANTASTISK BIL! :love:

Edit: Når er det man unlocker Nürbrugring Nordschleife?

Du må blåse gjennom AMG driving school (or wassisname) special event (intermediate tror jeg). Det er det jeg holder på med nå. Bare vent til bilen på intermediate (SLS AMG '10). Den er syk!

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Fader!

Skulle låne bort pickupen min til en venn. Fikk feilmelding "error upload failed".

Nå har hverken jeg eller han pickup :thumbdown:

Noen andre som har opplevd lignende?

If you get the "Upload Failed" error after gifting ANY car you should (according to those who've done it) turn your PS3 off immediately. Don't click "Okay", "Continue", don't pass GO etc. etc...

Lenke til kommentar

Er det noen som har skaffa seg Audi R8 5.2 Quattro trimmet? Gleder meg vilt den dagen jeg har nok credits til å kjøpe den bilen der :)

Masse koster den?

Edit; fant ut...

199.400 er da ikkje noken upris det.

Sats på å vinne cup greier, da blir det utbetalt bonus!"

Edit nr 2.

Kva Ferrari satser folk på da?

Ser man trenger ein Ferrari til eit løp.

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

Er det noen som har skaffa seg Audi R8 5.2 Quattro trimmet? Gleder meg vilt den dagen jeg har nok credits til å kjøpe den bilen der :)

Jeg fikk den med i collectors edition.

Har vel 835Hk og veier 1300Kg.

Den er veldig understyrt, men jeg vinner somregel uansett ;)

God å drifte med er den også :thumbup:

Endret av tols
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Må bare si, Mercedes 300SL '54... HERREGUD FOR EN FANTASTISK BIL! :love:

Den høres jo ikke i nærheten ut som i virkeligheten, så den kjørte jeg i 5 minutter..Lyden er så utrolig viktig for meg, og det er særlig nedtur når klassikere som den der høres feil ut. De har jo ikke engang PRØVD å få til realistisk lyd på den! Det samme gjelder andre mercer!

Dette har faktisk blitt en av mine største problemer med GT5. laber research

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...