Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

11 plass ble det på sjåføren min, så virker ikke som de funker så bra på oval baner, dog kan hende det hadde blitt noe annerledes med en annen bil, men jeg trimma ikke bilen til mer enn 400hp også, så det er sagt, har ikke lyst til å kaste for mye penger i bilen da den neppe vil bli brukt mye, evt. skal den jo gis bort også.

Men han bremsa unødvendig før svingene og slikt? Jeg greide å komme meg inn på 5. plass nå, og da spamma jeg beskjeder om at han skulle kjøre forbi. Men det var motoren som redda meg virka det som. Flatt jern på rettstrekkene, idiot før og i svingene.

 

RED: Kunne tenkt meg flere kommandoer til førerene forresten. Som "hold plassering" siden det i ovalbaner ikke er om å gjøre å ligger foran, og ofte er det greit å ligge og vente uten å kjøre forbi noen. Eller "skift spor" hvis du skal blokkere for noen. Eller "fall ned en plass" hvis du vil bakover i feltet.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kameraet i chase-cam slik at jeg ser bremselysa, og de lyser på de merkligste plasser. Rett før målstreken blant annet av en eller annen merkelig grunn.

 

Nå greide jeg 3 plass, så virker ikke helt umulig, hadde det ikke vært for at sjåføren bremsa litt teit, og gira litt tidlig opp til 6 giret i siste svingen i siste runda der så kunne jeg ha vunnet vil jeg tro. Virker som disse gir "feilene" og rare bremsingene er sjåførens tabber, vil si han til tider kjørte meget bra når jeg greide å holde pila i midten av hot and cool meteret.

 

Det virker som det er en funksjon påslått, som viser med et blinkende rødt tall anbefalt gir, når man skal gire ned.. Må være mulig å slå av det?

 

Tror ikke det er mulig å skru av per dags dato, dog skal sies at det ikke alltid stemmer, så ikke følg den blindt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har kameraet i chase-cam slik at jeg ser bremselysa, og de lyser på de merkligste plasser. Rett før målstreken blant annet av en eller annen merkelig grunn.

 

Nå greide jeg 3 plass, så virker ikke helt umulig, hadde det ikke vært for at sjåføren bremsa litt teit, og gira litt tidlig opp til 6 giret i siste svingen i siste runda der så kunne jeg ha vunnet vil jeg tro. Virker som disse gir "feilene" og rare bremsingene er sjåførens tabber, vil si han til tider kjørte meget bra når jeg greide å holde pila i midten av hot and cool meteret.

 

Det virker som det er en funksjon påslått, som viser med et blinkende rødt tall anbefalt gir, når man skal gire ned.. Må være mulig å slå av det?

 

Tror ikke det er mulig å skru av per dags dato, dog skal sies at det ikke alltid stemmer, så ikke følg den blindt.

Masa du på han om å kjøre forbi, eller bare balanserte du hot/cool?

 

Det med gir-klassifisering av svinger føles som juks. Skulle vært en måte å skru det av på.

Lenke til kommentar

Jeg har kameraet i chase-cam slik at jeg ser bremselysa, og de lyser på de merkligste plasser. Rett før målstreken blant annet av en eller annen merkelig grunn.

 

Nå greide jeg 3 plass, så virker ikke helt umulig, hadde det ikke vært for at sjåføren bremsa litt teit, og gira litt tidlig opp til 6 giret i siste svingen i siste runda der så kunne jeg ha vunnet vil jeg tro. Virker som disse gir "feilene" og rare bremsingene er sjåførens tabber, vil si han til tider kjørte meget bra når jeg greide å holde pila i midten av hot and cool meteret.

 

Det virker som det er en funksjon påslått, som viser med et blinkende rødt tall anbefalt gir, når man skal gire ned.. Må være mulig å slå av det?

 

Tror ikke det er mulig å skru av per dags dato, dog skal sies at det ikke alltid stemmer, så ikke følg den blindt.

Masa du på han om å kjøre forbi, eller bare balanserte du hot/cool?

 

Det med gir-klassifisering av svinger føles som juks. Skulle vært en måte å skru det av på.

 

Prøver mest å balansere hot/cold men glemmer det ofte har jeg lagt merke til, fikk forresten andre plass nå, skal prøve å balansere hot/cold så bra som mulig i neste løp, burde vinne, lå ofte mellom 1,2,3 plass i denne runden, dog fyren min kom ut som første på ene langsiden i siste runde og såklart ble han forbi kjørt, og da var løpet tapt.

Lenke til kommentar

Min fører blåser forbi alle i starten, til han kommer til første sving. Da bremser han ned til 215!!!! Og blir påkjørt bakfra av alle. Så går det nedover etter det.

 

Gjorde ikke din sjåfør rare nedbremsinger, Calvinator? Som over start/mål-streken?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Slik jeg forsto Calvinator så greide han dem selv, ikke via b-spec? Men kan godt ta feil.

 

Uansett virker som det pick-up løpet handler om mye flaks, nå fikk jeg 4 plass.

Fikk endelig tredjeplass. Bomma litt på gir-oppsettet, så tror jeg setter toppfarta til 290 og prøver igjen.

 

Red: Her snakker vi B-spec, ja. Når jeg kjørte selv fikk jeg gull på første forsøk med stock pick-up :p

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Slik jeg forsto Calvinator så greide han dem selv, ikke via b-spec? Men kan godt ta feil.

 

Uansett virker som det pick-up løpet handler om mye flaks, nå fikk jeg 4 plass.

Fikk endelig tredjeplass. Bomma litt på gir-oppsettet, så tror jeg setter toppfarta til 290 og prøver igjen.

 

Syns mange av pick-upene som er med er veldig raske, spesielt forden, så kan nok tenke seg at det hele hadde blitt mye enklere om man hadde den pick-upen istede.

Lenke til kommentar

Og der vant jeg(flaks så det holder hadde en pickup i ræva rundt siste sving), tok sin tid, har ikke noe oppskrift bortsett fra at bilen hadde 670hp, girkassa var satt til 310km/t, det hele føles som veldig mye flaks.

 

Edit: Trykka veldig mye Decrease Pace, og i ny og ned kjøreforbi.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Og der vant jeg(flaks så det holder hadde en pickup i ræva rundt siste sving), tok sin tid, har ikke noe oppskrift bortsett fra at bilen hadde 670hp, girkassa var satt til 310km/t, det hele føles som veldig mye flaks.

 

Edit: Trykka veldig mye Decrease Pace, og i ny og ned kjøreforbi.

Trodde jeg fant svaret. Hadde en fantastisk første halvrunde. FUll gasse gjennom svingen, leda stort, var helt alene i siste svingen før mål, så bremser han ned til rundt 190. Like etterpå kreæsjer halve feltet inn i lasteplanet mens den andre halvparten kjører forbi... Nå er han på 10. plass.... Fantastisk.

 

290 max fart var litt lite. Min Dodge har bare 608 hester. Får vel trimme den litt til da...

Lenke til kommentar

Ja, men er ikke sikkert det virker, tror nok AI'en er veldig bugget på slike baner, eller hvertfall sjåførene dine, men det er mulig, men vil si det bare handler om flaks og nok HP akkurat der.

 

 

Edit: Og selvfølgelig gikk Laguna Seca banen helt suverent, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ja, men er ikke sikkert det virker, tror nok AI'en er veldig bugget på slike baner, eller hvertfall sjåførene dine, men det er mulig, men vil si det bare handler om flaks og nok HP akkurat der.

 

 

Edit: Og selvfølgelig gikk Laguna Seca banen helt suverent, hehe.

Endelig slo flaksen til. Jeg tok increase pace HELE tiden. Han lå i rød-enden konstant. Bremsa ned fra 260 til 190 i svingene, men hadde nok gamp til å ta igjen røkla på langsida, pluss at bilen på 2. plass kræsje inn i min mann istedet for å kjøre forbi.

 

Jeg prøvde ulike oppsett, men endte opp med -35/-30 senka foran/bak, og litt negativ camber. Vet ikke hva som gjorde utslaget, men holdt med 608 hester, og 1,9 tonn :p Trengte ikke mer trim.

 

Faen, kasta vekk unødvendig mye creds på en lastebil... Får vel begynne å bruke den i andre race for at det skal være verdt det. Drag race hadde vært fint :p

 

Mange som kjører for gull i license testa?

 

På nesten alle sammen, så ender det opp med masse skrensing, ratting og overstying for å få gull. Kjøre pent og ratte så lite som mulig nytter ikke.

 

Virker litt urealistisk syntes jeg :\

I racing så er det slik at det faktisk GÅR fortere når du kjører helt på grensen, og gjerne litt over. Bakdelen med det er at i et løp, så vil du kanskje greie det i noen få svinger før du ligger bretta rundt en stolpe. Dessuten gir du bilen mye mer bank ved å kjøre over curbs'n hele tiden (i virkeligheten, ikke i GT5). Det er derfor de fleste kjører "clean" det meste av tiden.

 

Her er et fint eksempel på hard kjøring i formel 1. Det er ikke alle rundene de hopper over curbs og er ute på gresset, men det blir fastest lap av det okke som:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yuIqczsC0Ks

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...