Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden

UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

• Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener at GRID har H-shift og clutch, shift har det hvertfall. Tror ikke Dirt 2 har det siden det går mest i sekvensiell giring i rally. Burnout Paradise er jo litt arcade da, tror det bare har gear up gear down med automat clutch.

Vell med andre ord er det nesten ikke en håndfull med spill engang der ute som støtter dette. Men jaja, sier overhodet ikke at G27 er et dårlig kjøp hvis man tar seg råd, men det er mye penger å bruke for såpass få antall spill ;)

Det er vell kanskje en fordel å tenke på fremtidige spill også, ikke kun de som er ute idag. Kjøper du et ratt uten H-gir, og clutch så kaster du vell pengene du brukte på det bedritne rattet du kjøpte idag, ettersom du uansett kryper til korset og kjøper deg et ordentlig ratt når bilspillene som nå kommer ut mest sannsynligvis vil støtte det. Hvis man selfølgelig ikke snakker om spill som trackmania.

Skal man først kjøpe et sett, så tenk på fremtiden og kjøp et ordentlig ratt. Man vil uansett få mer igjen av det i form av spilleglede.

Lenke til kommentar

Ser Logitech Driving Force Pro er nevnt lengre opp her, har nemlig et slikt sett, dog det begynner vel å dra på åra nå. Har vel ikke blitt sagt noe rundt hva slags ratt som vil funke med GT5?

Er vel GT som er det "nye" og Pro som er det gamle.

Så Pro utgaven vil ikke funke på GT5 da eller?

Lenke til kommentar

Mener at GRID har H-shift og clutch, shift har det hvertfall. Tror ikke Dirt 2 har det siden det går mest i sekvensiell giring i rally. Burnout Paradise er jo litt arcade da, tror det bare har gear up gear down med automat clutch.

Vell med andre ord er det nesten ikke en håndfull med spill engang der ute som støtter dette. Men jaja, sier overhodet ikke at G27 er et dårlig kjøp hvis man tar seg råd, men det er mye penger å bruke for såpass få antall spill ;)

Det er vell kanskje en fordel å tenke på fremtidige spill også, ikke kun de som er ute idag. Kjøper du et ratt uten H-gir, og clutch så kaster du vell pengene du brukte på det bedritne rattet du kjøpte idag, ettersom du uansett kryper til korset og kjøper deg et ordentlig ratt når bilspillene som nå kommer ut mest sannsynligvis vil støtte det. Hvis man selfølgelig ikke snakker om spill som trackmania.

Skal man først kjøpe et sett, så tenk på fremtiden og kjøp et ordentlig ratt. Man vil uansett få mer igjen av det i form av spilleglede.

Fremtiden og fremtiden, mest sannsynlig vil ikke denne støtte PS4, og mest sannsynlig vil det ikke komme spesielt mange/nærmest ingen bilspill på PS3 som støtter dette.

PC kan det jo være greit, borsett fra at den antakligvis vil vokse sopp på rattet for den tiden det tar mellom hver bilspillutgivelse. - Ja, for spør deg selv, hvor ofte er det egentlig det kommer ut en ordentlig bilspill, som ikke er NFS?(som forøvrig fungerer bedre med joypad) Ikke svært ofte

90% av alle bilspill som kommer ut fungerer Driving Force GT like bra til, desverre.

Syns det ikke finnes flere spill, hadde lett kjøpt G27 selv da

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ser Logitech Driving Force Pro er nevnt lengre opp her, har nemlig et slikt sett, dog det begynner vel å dra på åra nå. Har vel ikke blitt sagt noe rundt hva slags ratt som vil funke med GT5?

Joda, det vil jeg tro, brukte jo det på alle spill på PC frem til i høst når jeg gikk til innkjøp av G27. Så lenge det er samme tilkobling så bør det funke. Logitech og Sony har pleid å være greie der så vidt jeg vet.

*merk at jeg ikke vet, da jeg ikke engang har, eller skal ha, PS3 og GT5*

MrLG: Ja, du er netopp en person som ikke trenger et G27, mens andre bruker mye mer tid på færre bilspill. Jeg spiller kun PC, og med rFactor, diverse simbin-titler og, for ikke å snakke om NASCAR racing 2003, GPL og iRacing så er ratt, og nå altså G27 en nødvendighet. Spiller man mer arkade-ish spill, så er det ikke nødvendig. Alt kommer ann på hva man liker vettu. Og tilogmed GPL fra 1998 brukes det H-giring i!

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Joda, det vil jeg tro, brukte jo det på alle spill på PC frem til i høst når jeg gikk til innkjøp av G27. Så lenge det er samme tilkobling så bør det funke. Logitech og Sony har pleid å være greie der så vidt jeg vet.

MrLG: Ja, du er netopp en person som ikke trenger et G27, mens andre bruker mye mer tid på færre bilspill. Jeg spiller kun PC, og med rFactor, diverse simbin-titler og, for ikke å snakke om NASCAR racing 2003, GPL og iRacing så er ratt, og nå altså G27 en nødvendighet. Spiller man mer arkade-ish spill, så er det ikke nødvendig. Alt kommer ann på hva man liker vettu. Og tilogmed GPL fra 1998 brukes det H-giring i!

Ja, som sagt alt etter smak og behag, spiller man forsatt steinalderspill finner man sikkert mye morro i G27. For all del et kjempe bra ratt, men det koster mer enn det smaker for min del, å ikke få vri på en plastikkspake er ikke noe å grine etter.

Har man råd er det bare å kjøpe :)

Og til informasjon, hadde jeg visst det hadde støttet alle nye plattformer i fremtiden, hadde jeg kjøpt det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ja, som sagt alt etter smak og behag, spiller man forsatt steinalderspill finner man sikkert mye morro i G27. For all del et kjempe bra ratt, men det koster mer enn det smaker for min del, å ikke få vri på en plastikkspake er ikke noe å grine etter.

Og til informasjon, hadde jeg visst det hadde støttet alle nye plattformer i fremtiden, hadde jeg kjøpt det.

Hva mener du med "steinalderspill"? Jeg regner da med at du kaster spillene så fort det kommer noe nytt som egentlig ikke er bra, så lenge det har bedre "graphix!!"?..

Selvfølgelig så vil nyere og bedre bilspill hoppe på trenden i det å støtte 900 graders rotasjon, clutch samt gir. Det å tenke noe annerledes blir jo bare for drøyt. Så lenge man selvfølgelig ikke snakker om trackmania..

Klipp gresset til naboen, eller måk snøen to helger så burde man ha fått råd til et ordentlig ratt, og da vil man også automatisk få litt mer morro for pengene når man etterhvert kjøper nye bilspill.

Lenke til kommentar

Hva mener du med "steinalderspill"? Jeg regner da med at du kaster spillene så fort det kommer noe nytt som egentlig ikke er bra, så lenge det har bedre "graphix!!"?..

Selvfølgelig så vil nyere og bedre bilspill hoppe på trenden i det å støtte 900 graders rotasjon, clutch samt gir. Det å tenke noe annerledes blir jo bare for drøyt. Så lenge man selvfølgelig ikke snakker om trackmania..

Klipp gresset til naboen, eller måk snøen to helger så burde man ha fått råd til et ordentlig ratt, og da vil man også automatisk få litt mer morro for pengene når man etterhvert kjøper nye bilspill.

Bilspillene er vell noen av de spillene som har hatt størst graffikkboost de siste årene. Etter man har prøvd spill som NFS shift, GRID osv er det jo håpløst å gå tilbake til noe som ser dårligere ut. Mulig du ikke synes det, men graffikken er faktisk utrolig viktig for bilspill idag.

Og nei.. man kan fint ha like mye morro med et ratt til tusen spenn, enn et til 3 ganger så mye

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ja som jeg fryktet så er du altså en grafikkhore. Det blir for tullete å ikke spille spill som faktisk er gode kun pga noe annet er kommet der ute som er penere å se på. Da går du glipp av mye morro må jeg si.

Hvis din "morro" er å se på fin grafikk så skjønner jeg det. For meg er "morro" en god kjørefølelse, og det får man ikke ved å bruke noe som skrangler og ikke innehar de egenskapene jeg leiter etter. Det å kunne ha en direkte overføring mellom dreiningen på rattet samt rattet i spillet har faktisk mye å si når man skal pushe hundredeler ettersom det blir mer følsomt. Det å redde inn en understyring ved å tappet på clutchen er jo også en egenskap man vil miste. Dog, jeg spiller for det meste realistiske spill, det kan nok ligge noe der.

Lenke til kommentar

For min del oppleves bilspill med dårlig graffikk mindre realistisk enn spill som har bra. Realisme er faktisk ikke bare kun hvordan bilen oppfører seg.

Vell der er vi rett og slett ikke enige. Jeg ser etter kjøreegenskaper samt hvordan bilene oppfører seg. Jo mer virkelighetsnært det føles, jo mer realistisk er spillet. Grafikk er kun en bonus, og er en av de tingene jeg leiter minst etter når jeg leiter etter et nytt bilspill.

Så for å oppsummere.

Hvis en spiller bilspill for å kjøre fort, eller drifte f.eks. så burde man kaste litt penger inn i et godt ratt & pedal system for å få den lille ekstra gleden, samt kontrollen over spillet.

Spiller man bilspill kun fordi man liker å se på det, så ja. Kjøp noe rimeligere, eller hold deg til gamepad'en.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...