m-kane Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Netopp satt opp ny PC. Etter å ha installert alt, ville jeg ta en image av C for å slippe å gjøre alt om igjen ved en evt senere anledning. Kjørte Ghost 2003. Den rebootet fra XP inn i dos. Men alle ghost filer jeg forsøker å kjøre i VBP fryser. INGEN av ghost kommandoene som ligger der fungerer. Selv ikke når jeg satte i originalCDen og kjørte exe filene derfra fungerte det. Fryser alltid. Nå sliter jeg med å komme inn i windows igjen! (Booter bare til VBP - finner ingen andre partisjoner.) Når jeg setter i XP CDen kommer jeg inn i recovery. Men jeg er ikke dreven nok i denne. Finnes en kommando i den som forandrer boot partition? GDisk skal ha denne funksjonene, men den fungere som sagt ikke. Har sendt forespørsel til symantec, men ikke fått svar. Har også sjekka ut deres support forum, men de eneste tipsene de kommer med innebærer bruk av ghost kommandoer og ingen av de virker (Forsøkt fra original CD pluss boot disk) Lurer på om dette kan ha noe med at jeg har SATA HD? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Kanskje det virker med FIXBOOT. Har brukt Ghost ganske mye, men har kun brukt en vanlig DOS bootdiskett, og lagret image filer på en FAT partisjon. Stemmer det at VBP brukes for å kunne lagre til en NTFS partisjon? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Tror det stemmer. Har forsøkt fixboot, men får nå ikke bootet i det hele tatt, ntldr(eller no sånn) mangler. Så nå må jeg ha bootdisk for i det hele tatt å få tilgang på vbp. Har også forsøkt fixmbr. Formatere jeg snart dritten for å bli ferdig med det . Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Fant det ut til slutt... Var så enkelt at jeg kunne sparka meg selv! fdisk Var bare å slette VBP der, og sette Windows som aktiv. Irriterende at det tok meg så lang tid! Nå går Ghost i retur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå