Basusjernet Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 I godt over to uker nå så har jeg hatt smerter i høyre håndledd. Den første uken så fikk jeg en brennende følelse i håndleddet om jeg brukte høyrearmen i jobbsammenheng, eller andre aktiviteter som krever bevegelse. I tillegg til denne brennende smerten så fikk jeg en annen type smerte hvis jeg belastet håndleddet for mye. Dette har ikke blitt bedre nå, selv om den brennende følelsen så og si er forsvunnet og jeg stort sett kan bruke høyre armen til det meste. Eksempelvis om jeg står med et kjøkkenbord foran meg i albuehøyde, og prøver å løfte bordet med høyrearmen så får jeg så vondt at der ikke er snakk om at bordet flytter på seg. Smertefølelsen minner kanskje litt om forstuelse, nå skal det nevnes at der er mange år siden jeg sist forstuet noe, så det kan hende jeg husker feil. Men for å oppsummere det kort så føles det som om noe er galt inne i håndleddet. Idag fikk jeg også en isende følelse igjennom håndleddet etter noen timers arbeid. Jeg har bestilt time hos legen, men det hadde vært flott å høre om noen har tilsvarende erfaringer, da der er noen dagers ventetid fortsatt. Jeg har søkt litt rundt uten å finne noe som passer mitt tilfelle. PS Der er ingen tegn til hevelse eller irritasjon i huden. Utseendemessig ser hånden helt fin ut. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Musesyke kanskje? Belast hånden så lite som mulig en uke og se om den blir bedre. Anbefaler og å gå til innkjøp av en powerball til "opptrening" igjen. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Tviler på at det er musesyke. Som sagt så er brenningen så og si borte nå. Leste litt om symptomene på musesyke, og kjenner meg ikke igjen. Nå er det bare når jeg løfter noe som krever en viss mengde muskelstyrke at det gjør vondt. Om jeg holder armene rett ut med undersiden opp og bøyer håndleddene nedover for så å løfte noe med de, så kjenner jeg det veldig fort. Holder jeg de derimot rett, eller litt bøyd oppover, så kommer ikke smerten like fort. Dette er ikke snakk om lett smerte, det gjør så vondt at jeg på ingen måte kan forestille meg viljestyrken som må til for å presse smertegrensen ved å ta i hardere. Endret 22. juni 2010 av Basusjernet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå