Nautica Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jepp,vi sees på festningen Flere her som ignorerer metrologisk institutt og møter opp ? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jepp,vi sees på festningen Flere her som ignorerer metrologisk institutt og møter opp ? Jeg trosser yr og tar meg en tur Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Vell,da fyrer jeg opp kassa og reiser til Halden Solen titter fram titt og ofte nå Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Så bra at dere tar turen. Håper på masse bilder fra Fredriksten. Mange dramatiske hendelser skjedde ved dens murer i festningens historie som krigsfestning. Fredriksten ble i følge wikipedia beleiret 6 ganger, men den ble aldri inntatt. Nasjonale festningsverk forteller også litt om dens historie. Byggingen av det permanente festningsanlegg Fredriksten begynte i 1661. I løpet av ca 10 år sto murene til det som i dag er Citadellet, eller Indre festning, ferdig. ... Etter en pause på rundt 10 år fortsatte så byggetrinn 2 i vel 20 år fra 1682. Nå ble det bygget flere forsvarslinjer utenpå Citadellet + de 3 fremskutte utefortene Gyldenløve, Stortårnet og Overberget. Mellom byen og Citadellet ble et stort område omkranset av murer og palisader. Det ble kalt Borgerskansen, og var "tilfluktsrommet" til byens innbyggere. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 fototreffet idag ble knallbra, ikkeno regn og mesteparten av dagen var solfylt jeg setter opp en bildetråd iløpet av kort tid Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Bildetråden Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Takk for en fin tur - vi fikk sett mye og fotgrafert mye idag. Men jeg har da selvsagt ikke tatt med meg kortleseren og må vente til i morgen kveld før jeg kan vise bilder ... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Tross antatt styggvær ble det et tørt treff Mange fine motiver og koselige Akamister gjorde dagen til en minneverdig opplevelse. Får laste opp noen bilder på bildetråden etterhvert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Ja det blir lastet opp noen bilder fra meg også ikveld, da jeg fant en USB kabel. Men kun fra Canon, da Olympus bruker spesial-plug ... "Men da kan du vel sette Olympus-kortet i Canon kameraet og kopiere derfra", sier den observante leser. Men det går selvsagt ikke da Canonskjuler ukjente filer når en går inn via usb kabelen ... edit: Været var veldig bra tidligere i dag, men nå regner det tungt, det lyner og tordner utover mot Hvaler ... Endret 28. august 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Du har ikke en nyere multiskriver i nærheten ?,mange av de har innebygget kortleser. Samme her,høljer ned nå. Endret 28. august 2010 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Du har ikke en nyere multiskriver i nærheten ?,mange av de har innebygget kortleser. Samme her,høljer ned nå. Skriveren her er kjemisk fri for kortholder. Den er fra forrige århundre ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå